  • Data: 2009-11-19 12:19:10
    Temat: Re: Przysmazony filtr powietrza
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-11-19 12:59:46 +0100, "Karambol" <k...@g...pl> said:

    > - Uszczelniacze zaworow? - gdyby byly nieszczelne motocykl palil by olej?
    > Pali olej? No i czasmi zostawial by za soba chmure dymu, szczegolnie podczas
    > schodzenia z obrotow w czasie jazdy.

    Jak ma za bogatą mieszankę to potrafi zadymić na czarno. Z czystym
    filtrem tylko minimalnie przy odpalaniu, ale to zdaje się miał od
    początku. Jak chwilę pojeździłem na zbyt ubogiej (doraźne strojenie w
    terenie), to mam wrażenie ze 100 oleju poszła, ale wtedy ewidentnie się
    przegrzewał. Tak pozat ym, na ile mogę stwierdzić po tak sporadycznym
    używaniu, oleju raczej nie ubywa (lub bardzo wolno).

    > - Przestawiony zaplon. Zdaza mu sie zgasnac przy gwaltownym ruchu manetka?

    Sporadycznie i niekoniecznie przy gwałtownym (zwłaszcza w okolicach
    przejścia z niskich na średnie), również czasem po gwałtownym
    zakręceniu gazu w okolicach wolnych se zgaśnie. Miał to od początku i
    jak słyszałem przy tym gaźniku może się zdarzać. Z częstotliwością
    różnie - czasem raz na wyjazd w teren, czasem przez 3-5 wyjazdów nic,
    czasem 3 razy w ciągu jednego. W każdym razie nic, na podstawie czego
    możnaby próbować znaleźć jakąś logiczną zasadę.

    > Strzelic w gaznik?

    Sporadycznie sobie kichnie (i gaśnie), najczęściej właśnie podczas
    schodzenia z obrotów, albo wkręcania się z niskich.

    > - Przy kilku gwaltownych ruchach gazem, takim achlowaniu - nie gasnie
    > czasami?

    Zasadniczo nie, chyba że akurat ma humor (j.w.). Jak na razie wszelkie
    te objawy zwalałem na karb dell'Orto, który opinie ma jaką ma. Zimą
    robiłem mu porządne czyszczenie i ustawianie wg. książki, później
    jeszcze obniżałem poziom paliwa na pływaku (jako że niby przez za
    wysoki mógł się zalewać), ale to utrudniło tylko odpalanie (mam właśnie
    teorię skąd się bierze ta legenda o chimeryczności odpalania LC4). Tak
    wogóle to ciekawe jest to, że mimo iż to model GS, to cały gaźnik ma
    zestrojony prawie jak SC - z wyjątkiem dyszy głównej, która ma rozmiar
    192, a nie 195. Wcześniej zdaje się iglica była na 3. ząbku, teraz jest
    ustawiona jak w SC, na 2.

    de Fresz