  • Data: 2014-03-27 09:17:51
    Temat: Re: Przetwornica wysokiego napięcia - step-up vs flyback
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Dariusz,

    Thursday, March 27, 2014, 9:09:04 AM, you wrote:

    [...]

    > Ale okno już większe być musi? Ale i tak według mnie jedyna zaleta
    > step-up przy takich różnicach napięć jest taka, że łatwiej zdobyć dławik
    > niż transformator (tu mogę kupić gotowca, przynajmniej teoretycznie, w
    > drugim przypadku jednak raczej trzeba nawijać).

    I w czym problem? Chyba, że chodzi o jedną sztukę...

    > Właśnie dzisiaj w drodze do pracy się zastanawiałem od czego zależy
    > wielkość rdzenia przy różnych układach przetwornic (poza częstotliwością
    > oczywiście)?

    Książkę trzeba napisać. Zdziwiłbyś się, ile zgniłych kompromisów
    potrzeba. Na przykład, żeby uniknąć dużej indukcyjności rozproszenia,
    uzwojenia transformatora muszą wypełniać całe warstwy. Często trzeba
    użyć większego rdzenia tylko dlatego, że na mniejszy nie znajdziesz
    karkasu z wystarczającą liczbą pinów. A to dopiero początek listy...

    > P.S. Znów nie w stolicy?

    Znów. Młodsi i ładniejsi jeżdżą.

    --
    Best regards,