  • Data: 2014-03-27 09:09:04
    Temat: Re: Przetwornica wysokiego napięcia - step-up vs flyback
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    > Lepszy stosunek czasu ton do toff. Mniejsze pojemności pasożytnicze.

    Na mojego czuja (!) to dławik do step-up przy takich warunkach powinien
    być bardzo porządnie zrobiony, z poważnym uwzględnieniem elementów
    pasożytniczych, bo pojemności dławika chyba mogłyby całkiem sporo
    energii zjeść.

    > Do przetworzenia tej samej mocy przy tej samej częstotliwości potrzeba
    > dokładnie takiej samej wielkości rdzenia i szczeliny...

    Ale okno już większe być musi? Ale i tak według mnie jedyna zaleta
    step-up przy takich różnicach napięć jest taka, że łatwiej zdobyć dławik
    niż transformator (tu mogę kupić gotowca, przynajmniej teoretycznie, w
    drugim przypadku jednak raczej trzeba nawijać).

    Właśnie dzisiaj w drodze do pracy się zastanawiałem od czego zależy
    wielkość rdzenia przy różnych układach przetwornic (poza częstotliwością
    oczywiście)?

    Pozdrawiam

    DD

    P.S. Znów nie w stolicy?