eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPrzetwornica step-up 6V->35V 1.8A i regulacja prądu LED 50WRe: Przetwornica step-up 6V->35V 1.8A i regulacja prądu LED 50W
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przetwornica step-up 6V->35V 1.8A i regulacja prądu LED 50W
    Date: Thu, 23 Sep 2010 20:00:02 +0200

    On Thu, 23 Sep 2010 04:25:35 -0700 (PDT), Martin Lukasik wrote:
    >- czy jeśli jest większe napięcie na źródle to jest większa sprawność
    >przetwornicy (inaczej: czy jeśli różnica między Vout a Vin jest
    >mniejsza to sprawność przetwornicy jest [z założenia] większa?)

    Nie roznica - ale przy tych mocach im mniejsze napiecie tym wieksze
    prady. A prady przynosza straty.

    Drugi koniec tez jest i wysokie napiecie tez przynosi straty.

    >- czy akumulator o więszej pojemności można obciążyć bardziej niż ten
    >o większym napięciu, czy nie ma to znaczenia? (mowa o 6V/12Ah i 12V/
    >6Ah)

    W tym przypadku raczej bez znaczenia. Tzn owszem - jest korelacja
    pradu i pojemnosci - ale jak chcesz brac jedna moc to dla akumulatorow
    prawie bez znaczenia. Chyba ze ktos nie przewidzial i wewnetrzne
    polaczenia w tym 12Ah tak samo grube jak w tym 6Ah.

    Za to dalej dla tranzystorow juz niekoniecznie tak samo...

    >Wydaje mi się, że sugerowałeś też, że prąd rzedu kilku-kilkunastu
    >A to nie jest dobry pomysł. Tak się zastanawiam czy to rzeczywiście
    >tak bardzo dużo dla akumulatora?
    >Mój zasilacz APC ma baterię 12V/7Ah i jest niby 650VA. Zakładam, że
    >APC wie co nieco o zasilaniu, więc zakładam, że takie 50W na podobnym
    >akumulatorze raczej boleć go nie powinno. Ale może coś przegapiłem?

    Ale wiesz - 5W bolaloby go jeszcze mniej.

    J.