-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przetarg na samochody egzaminacyjne :)
Date: Wed, 22 Jan 2014 00:08:05 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 63
Message-ID: <lbmuko$ett$1@node2.news.atman.pl>
References: <lbllc8$4hn$1@node2.news.atman.pl> <lbln26$dsp$1@node1.news.atman.pl>
<lblt0r$bvm$1@node2.news.atman.pl> <lblu6r$d90$1@node2.news.atman.pl>
<lblunq$dli$1@node2.news.atman.pl> <lblv98$e77$1@node2.news.atman.pl>
<52deadcd$0$2353$65785112@news.neostrada.pl>
<52dec35c$0$2209$65785112@news.neostrada.pl>
<52decb30$0$2216$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-67-162-205.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1390345688 15293 89.67.162.205 (21 Jan 2014 23:08:08
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Jan 2014 23:08:08 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-Antivirus: avast! (VPS 140114-1, 2014-01-14), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2520471
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
news:52decb30$0$2216$65785112@news.neostrada.pl...
> Wielu zrezygnowało. Doszkalanie mialo sens przed 19 stycznia 2013. Wtedy
> jeszcze można było zdać teorię i doszkalać się do praktycznego. Nawet
> lebiegi nie traciły nadziei. Były dodatkowe koszty ale kiedyś był
> oczekiwany efekt. Dzisiaj kiedy nie mogą zdać teorii o praktycznym trzeba
> zapomnieć i o PJ także. Na kurs przychodząa głównie młodzi ludzie. W
> szkołach wieści szybko się rozchodzą. Jeśli na kurs przyjdą 3 osoby
> zamiast 20 to znaczy, że złe wieści skutecznie się rozchodzą.
Teorię można zdać, wystarczy chodzić do szkoły, która umie uczyć i nabyć
wiedzę.
Zdawalność teorii poleciała na pysk, ponieważ zmiana rzeczywiście była
spora. Dziś nie wystarczy nauczyć się kilkuset pytań na pamięć, tylko trzeba
zacząć myśleć i mieć podstawową wiedzę o prowadzeniu samochodu. Faktem jest,
że zamieszanie powstało spore, dwie bazy i błędy w pytaniach nie pomogły,
ale to nie jest podstawowy i jedyny powód problemów kursantów.
OSK same sobie strzeliły w stopę, bo nie dostosowały się w porę do zmian,
zakładając że jakoś to będzie, ale się oszukały bo ludzie wpadli w panikę i
rzeczywiście zaczęli odkładać kursy na później, licząc na to, że zrobi się
szum i "ktoś" wycofa zmiany, albo wprowadzi ułatwienia.
W efekcie mniejsze szkoły wpadły w zapaść, bo nie miały płynności na
kilkumiesięczny dołek.
W tej chwili ludzie jeszcze liczą na to, że wrócą stare testy, albo pojawią
się jakieś ułatwienia, ale wkrótce zrozumieją, że mogą jedynie liczyć na
połączenie baz i być może usunięcie bardziej kontrowersyjnych pytań. Kiedy
już to się stanie, OSK odzyskają klientów.
Zdawalność egzaminów praktycznych zawsze oscylowała w okolicach 30-40% i
nikt z tego powodu nie siał paniki. Obecne wyniki zdawalności teorii
odzwierciedlają po prostu przygotowanie kursantów. Wszyscy zdawali sobie
sprawę, że stare egzaminy teoretyczne nie przekładają się na wiedzę, bo to
było widać w egzaminach praktycznych. Tu na grupie niejednokrotnie pisali z
żalami sami kursanci (lub ich bliscy) i widać było jaki jest poziom ich
wiedzy.
Władza obłudnie nazywa to zjawisko
> niżem demograficznym. Czy wszyscy starsi już zrobili PJ i nie potrzebują
> kursu? Niedawno przecież na kursy przychodziły także panie po 60-tce.
> Dzisiaj nawet młodych nie widać.
Wrócą, spokojnie. Magia i potrzeba prawka jest na tyle silna, że przyciągnie
chętnych.
Szkoły też muszą zrozumieć, że nie wystarczy odbębnienie wykładu, tylko
trzeba z kursantami trochę popracować. Zresztą niektóre już to zrozumiały.
Widziałem oferty, w których szkoła gwarantuje zdanie teorii w pierwszym
podejściu, inaczej zwraca kasę za egzamin. Jak dla mnie to sensowny wabik na
kursanta i jednocześnie informacja, że szkoła dostosowała się do zmian,
skoro czuje się tak pewnie.
Odrębną sprawą jest chęć zarabiania WORD-ów i tego nie da się ukryć. Jednak
to się też powinno uregulować, kiedy zbyt pazerny WORD straci klientów.
Czytałem o Łodzi, gdzie właśnie tak się stało. W pewnym momencie mieli
zdawalność na poziomie 20% i ludzie przestali zapisywać się u nich na
egzaminy.
Dopiero jak nieco odpuścili i utemperowali egzaminatorów, zdawalność wzrosła
do ponad 30%, to klienci zaczęli wracać.
Wiwo
Następne wpisy z tego wątku
- 22.01.14 00:23 Wiwo
- 22.01.14 00:31 Wiwo
- 22.01.14 00:36 Wiwo
- 22.01.14 06:53 J.F.
- 22.01.14 08:23 Artur Maśląg
- 22.01.14 10:06 Ergie
- 22.01.14 10:09 Ergie
- 22.01.14 10:46 Budzik
- 22.01.14 11:24 J.F
- 22.01.14 11:29 Ergie
- 22.01.14 11:36 J.F
- 22.01.14 12:00 Artur Maśląg
- 22.01.14 12:12 Artur Maśląg
- 22.01.14 13:25 Ergie
- 22.01.14 13:47 Ergie
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=