  • Data: 2012-06-13 12:22:51
    Temat: Re: Przestarzałość wg. Apple
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 12 Jun 2012 22:22:16 +0200, atm napisał(a):
    > Wspominasz o kanapowcu-podrozniku, ktory lazi po domu z tym laptopem ;]

    A jest w tym coś złego? Ja tak robię, przemieszczając się tam gdzie mi
    akurat wygodniej - czy to w salonie gdy mogę kątem oka widzieć czy już leci
    w tv film na który czekałem, w pokoju gościnnym gdy chcę pracować w
    absolutnej ciszy czy w sypialni gdy coś chcę zrobić jeszcze przed snem
    a kanapa nie jest dość wygodna... Więc - co w tym niezwykłego?

    > Ok, trzeba jednak przypomniec, ze sprzet z ktorym tak lazi to 10-17k zl,
    > ktory ma w nazwie PRO.

    Cena jest jaka jest - czy to coś zmienia?

    > Ten PRO na dziendobry po wyjeciu z pudelka jest pozbawiony
    > bezpieczniejszego dostepu do www/lan

    Jak ktoś pracuje w CIA to pewnie się tym przejmie. A jeśli ktoś w domu się
    przejmuje bezpieczeństwem to po prostu użyje szyfrowania i da sensowne
    hasło.

    > oraz predkosci gigabit.

    ... na rzecz 300Mbps. Ów gigabit zawsze może sobie zapewnić przejściówką
    (jak żal wydać więcej $$ to kupi od Chińczyka za grosze), za to rezygnacja
    z portu eth pozwoliła na zmniejszenie rozmiarów notebooka.

    Skąd to przekonanie że PRO musi koniecznie przerzucać terabajty przez sieć?
    Nie może to być programista, który potrzebuje 8GB RAM i szybkiego procesora
    żeby utrzymało ciężkawe środowisko pracy + dwie maszyny wirtualne? Nie może
    być fotograf, który potrzebuje dużej mocy obliczeniowej żeby sprawnie
    obrabiać zdjęcia? "wideofilmowiec", który jak obrabia projekt to i tak
    trzyma go na dysku zewnętrznym na USB3/TB a nie marnym gigaethernecie?

    > Wiesz, nie byloby sprawy gdybysmy mowili o Air, ale segmecie PRO gdzie
    > te cechy wciaz sa istotne.

    Pro czy nie pro, nadal jest sprzętem PRZENOŚNYM. Widocznie jednak jest to
    ważniejsze od feature'a który jest istotny dla ułamka użytkowników.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944