-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
ria.pl!not-for-mail
From: jian <j...@p...fm>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
Date: Thu, 15 Jul 2010 15:34:47 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 33
Message-ID: <i1n2pm$72b$1@usenet.news.interia.pl>
References: <i1f6j6$oeg$1@node1.news.atman.pl>
<f...@5...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: vlan20.aiut.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1279200886 7243 195.137.208.220 (15 Jul 2010 13:34:46
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Jul 2010 13:34:46 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL; rv:1.9.1.9)
Gecko/20100317 Thunderbird/3.0.4
In-Reply-To: <f...@5...googlegroups.com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2297403
[ ukryj nagłówki ]On 2010-07-13 20:00, kkk wrote:
> On 12 Lip, 15:50, Konrad L<p...@o...pl> wrote:
> Co do utraty mocy ja mam prawie 200KM w aucie ok 1550kg i czuć znaczne
> obniżenie osiągów przy włączonej klimatyzacji - szczególnie przy
> takich upałach jak dzisiaj gdy klima naprawde ma co robić (jak
> wsiadałem bylo ponad 60 stopni w środku) przy nagłym jej wylaczeniu
> przy zwyklym ruszaniu spod swiateł, auto poszło by ładnie bokiem ;) -
> tyle mocniej trzeba wciskać pedał gazu, szczególnie do poki nie
> zaskoczy kompresor.
>
> pzdr
>
a to ciekawe
kompresor "pracuje" od razu od odpalenia, czyli już od biegów jałowych
pompuje a wraz ze wzrostem obrotów coraz bardziej, więc reakcja na "gaz"
w kompresorze jest dużo lepsza i nie ma tzw "laga"
to nie TURBO napędzane spalinami że trzeba najpierw "nadmuchać" w niego
trochę, aby doładowanie w dolocie się zwiększyło
a co za tym idzie w silnikach turbo występuje tzw "turbo dziura" czyli
lag powstający od momentu wciśnięcia "gazu" do dechy a wyraźnym
przyśpieszeniem
spaliny jak każdy gaz są ściśliwe i trochę trzeba zanim te łopatki
przepchną do wykonania ruchu
w kompresorze łopatki napędza pracujący silnik więc jakakolwiek zmiana
obrotów momentalnie przenoszona jest na "łopatki" i dmucha od razu bo
powietrze w dolocie jest cały czas sprężone
więc albo masz auto z turbiną albo auto z kompresorem zdecyduj się
Pozdro
Następne wpisy z tego wątku
- 15.07.10 16:28 Yogi\(n\)
- 15.07.10 21:21 kkk
- 16.07.10 07:44 jian
- 16.07.10 11:17 kkk
- 16.07.10 12:15 jian
- 16.07.10 20:37 kkk
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-03 a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- 2025-03-03 nie naprawiam więcej telewizorów
- 2025-03-03 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-03 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami
- 2025-03-03 Pruszków => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-03-03 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-03 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-03 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-03-03 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=