eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje. › Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    ria.pl!not-for-mail
    From: jian <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przesiadka z klimatronika na manualna klimatyzacje.
    Date: Thu, 15 Jul 2010 15:34:47 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 33
    Message-ID: <i1n2pm$72b$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <i1f6j6$oeg$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@5...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: vlan20.aiut.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1279200886 7243 195.137.208.220 (15 Jul 2010 13:34:46
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Jul 2010 13:34:46 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL; rv:1.9.1.9)
    Gecko/20100317 Thunderbird/3.0.4
    In-Reply-To: <f...@5...googlegroups.com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2297403
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2010-07-13 20:00, kkk wrote:
    > On 12 Lip, 15:50, Konrad L<p...@o...pl> wrote:
    > Co do utraty mocy ja mam prawie 200KM w aucie ok 1550kg i czuć znaczne
    > obniżenie osiągów przy włączonej klimatyzacji - szczególnie przy
    > takich upałach jak dzisiaj gdy klima naprawde ma co robić (jak
    > wsiadałem bylo ponad 60 stopni w środku) przy nagłym jej wylaczeniu
    > przy zwyklym ruszaniu spod swiateł, auto poszło by ładnie bokiem ;) -
    > tyle mocniej trzeba wciskać pedał gazu, szczególnie do poki nie
    > zaskoczy kompresor.
    >
    > pzdr
    >

    a to ciekawe
    kompresor "pracuje" od razu od odpalenia, czyli już od biegów jałowych
    pompuje a wraz ze wzrostem obrotów coraz bardziej, więc reakcja na "gaz"
    w kompresorze jest dużo lepsza i nie ma tzw "laga"

    to nie TURBO napędzane spalinami że trzeba najpierw "nadmuchać" w niego
    trochę, aby doładowanie w dolocie się zwiększyło
    a co za tym idzie w silnikach turbo występuje tzw "turbo dziura" czyli
    lag powstający od momentu wciśnięcia "gazu" do dechy a wyraźnym
    przyśpieszeniem
    spaliny jak każdy gaz są ściśliwe i trochę trzeba zanim te łopatki
    przepchną do wykonania ruchu

    w kompresorze łopatki napędza pracujący silnik więc jakakolwiek zmiana
    obrotów momentalnie przenoszona jest na "łopatki" i dmucha od razu bo
    powietrze w dolocie jest cały czas sprężone

    więc albo masz auto z turbiną albo auto z kompresorem zdecyduj się

    Pozdro

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: