  • Data: 2010-09-09 17:48:25
    Temat: Re: Przesiadka z Pentaxa na Nikona - jest sens?
    Od: "KILu" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisal:

    > Coś tu się nie zgadza. AF zawsze ostrzy przy całkowicie otwartej
    > przysłonie.
    > Dopiero wciśnięcie spustu migawki do końca powoduje jej przymknięcie do
    > zadanej wartości i wykonanie ekspozycji.

    AF nie chce ostrzyc nie z powodu braku swiatla. Wyglada to tak, jakby aparat
    chcial krecic "poza nieskonczonosc" (przypominam: przyslona w okolicach
    f/10, obiekt oddalony o min. kilkanascie m od aparatu) - silnik probuje
    krecic, ale nie moze (bo ostrosc juz jest na nieskonczonosci), lampka
    potwierdzenia ostrosci zaczyna migac i nie mozna zrobic zdjecia. Co ciekawe
    przy nizszej wartosci przyslony uklad AF pozwala na zrobienie zdjecia, co
    jest o tyle dziwne, ze przeciez w tej sytuacji mamy mniejsza GO, o czym soft
    aparatu zapewne "wie".

    Co ciekawe jesli podepne szklo 50 mm/f1.4 (Pentax), maksymalnie je otworze i
    dam MF na nieskonczonosc, to zdjecie jest nieostre. Ostre zaczyna byc
    dopiero gdy... lekko docisne przednia czesc obiektywu (wystarczy niewielka
    sila - mowa o przesunieciu rzedu maksymalnie dziesiatych czesci milimetra).
    Mam wrazenie, ze problem lezy w... zbyt duzej odleglosci matrycy od bagnetu.
    Tylko czy chassis pozwala na tego typu regulacje?

    Puszka ze szklami i tak musi wyladowac w serwisie, choc przez telefon
    poinformowano mnie, ze tamrony z pentaxem sie nie dogaduja, ze af ma pewien
    "rozrzut", ze to, iz te same szkla dzialaja poprawnie ze starszym aparatem
    nic nie znaczy, ze maja sporo pracy, bo ludzie przysylaja aparaty po
    wakacjach...

    --
    KILu