  • Data: 2010-09-15 06:12:24
    Temat: Re: Przesiadka z Pentaxa na Nikona - jest sens?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Marx" <M...@n...com> wrote:

    >A nie wpadłeś na to, że to odszumianie podkręcone na max winne jest
    >utracie szczegółów, a nie ukośna szybka?

    A nie wpadłeś na to, że w fotografii nie liczy się przyczyna
    porażki, tylko efekt końcowy i klient ma głęboko 'aep arse' dlaczego
    jego topowe szkiełka za kupę kasy dają gorsze rezultaty od jakiegoś
    ziomala z kitowym entry-levelem innej marki? :))

    >A nie wpadłeś na to, że to odszumianie podkręcone na max winne jest
    >utracie szczegółów, a nie ukośna szybka?

    No, no, no... Sugerujesz, że najnowszy Sony na ISO800 szumi jak
    siedem nieszczęść i dość już stare i niedrogie k-x i D5000 robią z niego
    pośmiewisko? :))

    Tego się nie spodziewałem... Przecież to zostanie zarchiwizowane na
    wieki - nie boisz się, że w każdej chwili będzie to można wyciągnąć? ;-)
    Teraz za karę trzeba napisać minimum 20 ekspiacyjnych postów nt.
    Sony. Miłego pisania! ;-)

    Ale nie martw się, osobiście zaświadczam, że na ISO800 (też mi
    wyczyn!) a55 ani nie szumi jakoś nieprzeciętnie, ani nie widać tak
    charakterystycznego dla (przymusowego!) odszumiania Sony ohydnego
    budyniu. Jedyna różnica, to brak mikroszczegółów, stąd wysoce
    uprawdopodobnione podejrzenia, że odpowiada za to ukośna szybka w polu
    widzenia (czysta i nieporysowana póki co).
    Jak wynalazek gdzieś się sprawdzi (w wideo?) - to zostanie; nie
    sprawdzi się - pójdzie do piachu.
    Ze względu na zanieczyszczanie i degradację stałego lustra model
    można polecić także tym, którzy wciąż są na etapie obaw przed zmianą
    obiektywu, bo mogą coś ukręcić, czyli na znanym wykresie nie doszli
    nawet do punktu: "(I can take off my kit lens!)"

    > Jeśli chcesz porównać wpływ szybki, wyklucz wpływ silnika
    > produkującego jpg - inaczej twoje wnioski niestety nie mają sensu.
    > Marx

    Wiem, że to problem sprzętu Sony, ale pomyśl zanim napiszesz - to
    amatorski sprzęt z nienadającym się do użytku jotpegiem byłby bez sensu
    i myślę, że Sony nie popełniło aż takiego błędu.

    Ogólnie, to nie chce mi się gadać o Sony - link do testu podany,
    każdy może sobie wyrobić własne zdanie.

    Wprawdzie niechlubną tradycją firmy stało się okupowanie tylnych
    rzędów w rankingu DxO we wszystkich segmentach lustrzanek, ale nic to -
    mimo wszystko nie przekreślam firmy na przyszłość - najpierw jednak
    musieliby skończyć z filozofią wypuszczania elektronicznych zabawek dla
    małych i dużych chłopców.
    Osobiście czekam na tanie "reporterskie" (a nie czysto studyjne)
    dSLR FF, lekkie, lecz w pełni funkcjonalne i wygodne w użyciu evile FF
    lub chociaż przyzwoitą (jak dla dSLR-ów) szklarnię na odzabawkowane
    NEX-y. Nawet plastikowe.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]