  • Data: 2010-09-08 10:59:11
    Temat: Re: Przesiadka z Pentaxa na Nikona - jest sens?
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "John Smith" <u...@e...net> napisał:

    > Nie chcę przesądzać, jak ten wpływ wygląda ilościowo. Chodziło mi raczej
    > o to, że uszczelnienie nie dotyczyłoby jedynie małej komory między
    > lustrem a matrycą, tylko że ta przestrzeń jest sporo większa i że są tam
    > elementy ruchome. W małej, szczelnej przestrzeni powstaną dodatkowe
    > efekty pneumatyczne (jakieś podciśnienia, etc.). Poza tym w kompaktach
    > nie ma najczęściej migawki mechanicznej, a lamelki przysłony poruszają
    > się chyba sporo wolniej.

    W wielu konstrukcjach migawka jednak jest. Czesto połączona z pzrysłona w
    jedno urządzenie - tym niemniej ruchome blaszki tam się poruszają. Sa one
    mniejsze i pewnie poruszają się wolniej, ale z kolei większa gęstosć pikseli
    na matrycy kompakta oznacza większą wrażliwosć na zanieczyszczenia.

    > No i zapytaj Janka, czy nie ma problemów z
    > paprochami w porządnym zdawałoby się kompakcie.

    Przypadek Janka jest mi oczywiście znany - ale... obstawiam, że paprochy
    brudzące matrycę w Canonie Janka pochodziły jednak z zewnątrz a nie z
    wycierania sie migawki czy innych ruchomych elementów. Zwłaszcza, ze o ile
    wiem Janko często uzywa swoich aparatów w dość ekstremalnych warunkach.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)