  • Data: 2021-08-17 12:12:39
    Temat: Re: Przepadek samochodu.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Aug 2021 12:46:27 GMT, Dominik Ałaszewski wrote:

    > Nie ma to nic do mojego chcenia lub nie.
    > Powtarzam do znudzenia, że nie postuluję likwidacji
    > PoRD ani nie uważam go za zbędny (w formie zapisanej).
    >
    > Jedyną moją myślozbrodnią było stwierdzenie, że dopuszczam dyskusję
    > na temat konieczności jego istnienia lub nie. Jak rozumiem,
    > kwestionowanie tego dogmatu jest wyjątkowym nietaktem,
    > gorszym niżby przyjść w dresie i adidasach na koncert symfoniczny.

    Czyli maja byc jakies reguły, ale nieobowiazkowe.

    > Wspomniana Azja potwierdza jedynie, że nieformalne zwyczaje
    > "zastępujące" przepisy PoRD funkcjonują w rzeczywistości,

    A jak dojdzie do wypadku, to kto jest winny?

    Bo wiesz - predkosc pieszego pozwala uniknac wypadkow lub groznych
    skutkow, predkosc samochodow nie.

    Ale i oni sie cywilizuja, i teraz wyglada to tylko tak
    https://www.youtube.com/watch?v=gKLWZjBu2iQ

    Ciekawe czy samochodami tez sie tak da :-)

    I nie ma zadnych wypadkow
    https://www.youtube.com/watch?v=5ebjVWbqCAA

    > Natomiast czy istnieje gdzieś państwo totalnie bez formalnych
    > przepisów PoRD? Wydaje mi się, że nie (choćby ze względu na
    > infrastrukturę, żeby wspomnieć tylko umiejscowienie kierownicy
    > czy pasy ruchu). Ale lokalne eksperymenty z ograniczaniem przepisów
    > do minimum są zachęcające:
    >
    > https://www.caranddriver.com/features/a15098555/the-
    story-of-hans-monderman-and-the-safety-of-insecurity
    -column/

    Ale to nie jest tak, ze nie ma calkiem przepisow - obowiazuja normalne
    europejskie reguly ruchu drogowego.

    A znajdzie ktos film, jak takie skrzyzowanie funkcjonuje w praktyce?

    J.