  • Data: 2021-08-17 15:17:38
    Temat: Re: Przepadek samochodu.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Aug 2021 10:42:49 GMT, Dominik Ałaszewski wrote:

    > Ja nie postuluję, co ma być, a czego ma nie być.
    >
    > Stwierdzam jedynie, że można dyskutować, czy przepisy są niezbędne,
    > napisałem od razu, że moim zdaniem są. Oczywiście PT Dyskutanci
    > są zdania, że skoro dyskusję w ogóle dopuszczam, to mam robić
    > za adwokata postulujących likwidację rzeczonych przepisów...

    > Tu trzeba by zapytać miejscową policję.

    Jest jeszcze wersja "nas to nie interesuje".
    Ciekawe, co sie wytworzy :-)

    > I można albo starać się za wszelką cenę rozdzielić pieszych
    > od aut (kosztowna infrastruktura), narzucić przepisami ograniczenie

    Nie o to chodzi - na chodniku nie masz zadnych przepisow ruchu, i nikt
    sie nie dopomina, widac niepotrzebne.
    W czasach wozow konskich tez ich prawie nie bylo.

    A teraz sa potrzebne.
    Na chodnikach tez, odkad sie pojawily hulajnogi elektryczne, a nawet
    rowery ...

    > prędkości aut (pomysły typu strefa 30 w całym mieście),
    > albo zminimalizować przepisy i zdać się na ludzi, jak właśnie niżej.

    story-of-hans-monderman-and-the-safety-of-insecurity
    -column/

    > Oczywiście. Ale brak reguł dotyczących pierwszeństwa ma powodować,
    > że bez wymuszania przepisami spadnie prędkość i wzrośnie uważność,
    > bo nie czujesz się pewnie.

    Akurat w Europie obowiazuje pierwszenstwo dla tych z prawej.
    (Anglia to nie Europa :-))

    Moze byc wszedzie rownorzedne ... IMO - kiepsko sie jedzie po takim
    osiedlu, a juz zupelnie nie wyobrazam sobie szerszej arterii o
    wiekszym ruchu.

    > Monderman is quoted as saying: "We're losing our capacity for socially
    > responsible behavior... The greater the number of prescriptions, the more
    > people's sense of personal responsibility dwindles."
    >
    > Działanie w praktyce:
    > https://www.youtube.com/watch?v=Q47umjW7GfE

    No ale zobacz jaki tam gesty ruch. Znikomy.
    A niektorzy calkiem zwawo jada - dobra widocznosc na boki, czy maja
    pierwszenstwo ?
    A - to skrzyzowanie T, wiec polowie nie ma sie co dziwic ... ale np
    autobus?
    I sprawdzic, czy to nie strefa 30 :-)

    A z drugiej strony - zebry zostaly :-)

    To przejedz bez znakow :-)