  • Data: 2021-08-17 12:42:49
    Temat: Re: Przepadek samochodu.
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17.08.2021 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Czyli maja byc jakies reguły, ale nieobowiazkowe.

    Ja nie postuluję, co ma być, a czego ma nie być.

    Stwierdzam jedynie, że można dyskutować, czy przepisy są niezbędne,
    napisałem od razu, że moim zdaniem są. Oczywiście PT Dyskutanci
    są zdania, że skoro dyskusję w ogóle dopuszczam, to mam robić
    za adwokata postulujących likwidację rzeczonych przepisów...

    > A jak dojdzie do wypadku, to kto jest winny?

    Tu trzeba by zapytać miejscową policję.

    > Bo wiesz - predkosc pieszego pozwala uniknac wypadkow lub groznych
    > skutkow, predkosc samochodow nie.

    I można albo starać się za wszelką cenę rozdzielić pieszych
    od aut (kosztowna infrastruktura), narzucić przepisami ograniczenie
    prędkości aut (pomysły typu strefa 30 w całym mieście),
    albo zminimalizować przepisy i zdać się na ludzi, jak właśnie niżej.

    story-of-hans-monderman-and-the-safety-of-insecurity
    -column/

    > Ale to nie jest tak, ze nie ma calkiem przepisow - obowiazuja normalne
    > europejskie reguly ruchu drogowego.

    Oczywiście. Ale brak reguł dotyczących pierwszeństwa ma powodować,
    że bez wymuszania przepisami spadnie prędkość i wzrośnie uważność,
    bo nie czujesz się pewnie.

    Monderman is quoted as saying: "We're losing our capacity for socially
    responsible behavior... The greater the number of prescriptions, the more
    people's sense of personal responsibility dwindles."

    Działanie w praktyce:
    https://www.youtube.com/watch?v=Q47umjW7GfE

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.