  • Data: 2021-08-18 00:14:59
    Temat: Re: Przepadek samochodu.
    Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.08.2021 o 17:00, J.F pisze:
    > [...]
    >
    > Wstep jest wazny, pierwsza czesc jest wazna - bo tam byly wlasciwe
    > przepisy ruchu drogowego, srodek byl wazny, bo tam byly opisane
    > kategorie prawa jazdy, ale teraz wyrzucili do innej ustawy.

    A to mogą wyrzucić. Prawo jazdy dla pojazdów osobistych należy
    zlikwidować na rzecz nauki prowadzenia w szkołach powszechnych bo to
    podstawowa potrzeba i umiejętność życiowa. Sens ma w transporcie
    ciężkim, masowym itp.

> [...]
    > 1) przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia;
    > 2) na zakręcie oznaczonym znakami ostrzegawczymi;
    > 3) na skrzyżowaniu, z wyjątkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym lub na
    > którym ruch jest kierowany.
    >
    > 8. Dopuszcza się wyprzedzanie w miejscach, o których mowa w ust. 7 pkt
    > 1 i 2, na jezdni:
    > 1) jednokierunkowej;
    > 2) dwukierunkowej na odcinku z wyznaczonymi pasami ruchu, pod
    > warunkiem że kierujący nie wjeżdża na część jezdni przeznaczoną
    > do ruchu w kierunku przeciwnym - w miejscu, gdzie jest to zabronione

    No trochę skomplikowane jak na jedną prostą kwestię. To jest zresztą
    podobne do wyprzedzania prawą stroną które od dawna jest dopuszczone a
    inaczej nas uczono.

    > Czy np
    >
    > 10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi
    > z wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w
    > ust. 1 i 7:
    > 1) na jezdni jednokierunkowej;
    > 2) na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu
    > na obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym
    > przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku.

    O to to. :-)

    > Jak widac - miganie wymaga opisania, bo nie wiadomo jak to robic :-)

    Nie wiem czy wymaga. Jeśli ograniczyć się tylko do migania przy zjeździe
    to migania wjazdowe nie mają sensu.

    > Komu ustepowac to w rozporzedzeniu o znakach.

    A gdzie tam znaki? Rondo to raczej zbiór wielu skrzyżowań niż jedno
    skrzyżowanie. Przynajmniej ja nie widzę niczego sensownego w
    rozważaniach jak to ktoś wjechał wcześniej na rondo i ma z tego powodu
    pierwszeństwo.

    > Praktyczna, tylko zapisana w prawie stanowym ... choc czasem i w
    > federalnym.
    >
    > Teoretyczny byl limit predkosci w Montanie, ale sie skonczyl :-(

    > W ogole sie nie doktoryzuja, egzamin jest prosty, a ludzie mocno
    > mobilni, i stany bywa, ze czesto zmieniaja.

    > U nas trzeba zdac egzamin, a pytania ... czasem szczegolowe sa.
    >
    > Zreszta jaki bylby sens zapisawac w ustawie takie ambitne przepisy i
    > nie wymagac ich znajomosci, chocby na egzaminie?

    No taki jak w Stanach.

    > Bo, ze potem wywietrzeja, to chyba nikt nie ma watpliwosci :-)
    > Ale jakas podstawa zostanie ...

    Znajomość ograniczeń prędkości?