-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
1.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
Date: Tue, 21 Dec 2010 14:53:22 +0100
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przemy¶lenia co do 4x4
References: <iefkl3$d2p$1@news.onet.pl> <0...@n...onet.pl>
In-Reply-To: <0...@n...onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <u...@b...softax.pl>
Lines: 38
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1292940001 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27039 83.18.189.42:53032
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2336477
[ ukryj nagłówki ]n...@o...pl wrote:
> Witam serdecznie.
>
> Faktem jest, że w czasie jazdy korzyści z napędu na wszystkie koła są mizerne,
> jednak nie wpływa to na wyczucie auta. To jest zależne od kierownika.
> Za to napawa mnie przerażeniem przekonanie niektórych, że w autach bez
> centralnego dyfra warto włączać 4x4 na śliskim. W ten sposób jadą w permanentnym
> poślizgu.
Nie prawda!
O ile nie masz dodatkowo twardo poblokowanych mostów to zwykle uślizg
będzie na tylko jednym kole.
> Auto jest niestabilne. To jest już nie tylko bez korzyści ale wręcz
> niebezpieczne.
Jakby było bez korzyści toby tak nikt nie robił :)
Po pierwsze to wiele samochodów terenowych ma wybór albo RWD albo 4x4 ze
sztywnym podziałem na osie. Na na prawdę śliskim tak jest zwykle lepiej
a nie gorzej.
Owszem, auto jest bardziej "narowiste", w dodatku różne samochody
zachowują się mocno różnie, ba, tylko wsadzenie torsena w tylny most
zmienia diametralnie zachowanie. I nie da się nic zrobić "na ręcznym" bo
ręczny blokuje wówczas obie osie. Ale np. poprawia się zwykle hamowanie
na białym (samochód zachowuje się o dziwo stabilniej, można zwykle
mocniej hamować bez utraty sterowności, itd).
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Realme 7 Na co zmienić?
- 2024-06-27 Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-07-02 znalazłem samochód ;)
- 2024-07-02 Pierwszeństwo łamane
- 2024-07-02 zamek
- 2024-07-02 Akumulatory VRLA
- 2024-07-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-07-03 MĂźnchen => Test Development Engineer (m/w/d) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-07-02 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-02 Poznań => Senior React Native Developer <=
- 2024-07-02 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=
- 2024-07-02 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-07-02 reparacje