eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzemyślenia co do 4x4Re: Przemy¶lenia co do 4x4
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
    peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    1.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
    -for-mail
    Date: Tue, 21 Dec 2010 14:53:22 +0100
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przemy&#182;lenia co do 4x4
    References: <iefkl3$d2p$1@news.onet.pl> <0...@n...onet.pl>
    In-Reply-To: <0...@n...onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <u...@b...softax.pl>
    Lines: 38
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
    X-Trace: 1292940001 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27039 83.18.189.42:53032
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2336477
    [ ukryj nagłówki ]

    n...@o...pl wrote:
    > Witam serdecznie.
    >
    > Faktem jest, że w czasie jazdy korzyści z napędu na wszystkie koła są mizerne,
    > jednak nie wpływa to na wyczucie auta. To jest zależne od kierownika.
    > Za to napawa mnie przerażeniem przekonanie niektórych, że w autach bez
    > centralnego dyfra warto włączać 4x4 na śliskim. W ten sposób jadą w permanentnym
    > poślizgu.

    Nie prawda!

    O ile nie masz dodatkowo twardo poblokowanych mostów to zwykle uślizg
    będzie na tylko jednym kole.

    > Auto jest niestabilne. To jest już nie tylko bez korzyści ale wręcz
    > niebezpieczne.

    Jakby było bez korzyści toby tak nikt nie robił :)


    Po pierwsze to wiele samochodów terenowych ma wybór albo RWD albo 4x4 ze
    sztywnym podziałem na osie. Na na prawdę śliskim tak jest zwykle lepiej
    a nie gorzej.

    Owszem, auto jest bardziej "narowiste", w dodatku różne samochody
    zachowują się mocno różnie, ba, tylko wsadzenie torsena w tylny most
    zmienia diametralnie zachowanie. I nie da się nic zrobić "na ręcznym" bo
    ręczny blokuje wówczas obie osie. Ale np. poprawia się zwykle hamowanie
    na białym (samochód zachowuje się o dziwo stabilniej, można zwykle
    mocniej hamować bez utraty sterowności, itd).

    pzdr

    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: