  • Data: 2011-09-02 13:17:50
    Temat: Re: Przekrój rdzenia trafa toroidalnego a moc
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Sep 2011 14:19:35 +0200, "wespa" <e...@g...pl> wrote:

    >Witam. Czy kto? wie jaki przekrój powinien mieć rdzeń do trafa toroidalnego
    >o mocy pobieranej np 1kVA? Bo spotkałem się z opisami zupełnie różni?cymi
    >się. Jedyny pewnik to indukcja 1,4-1,6T. Jest nomogram do obliczania
    >zwykłych traf. Tam niby wszystko się zgadza ,poza moc?. Pod koniec tej str.
    >jest nomogram.
    >http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:TTSKdq2XB
    FAJ:xlabs.pl/prog_pliki/Obliczenia_transformatorow_t
    oroidalnych_kolowych_ei_zwijanych.pdf+nawin%C4%85%C4
    %87+transformator+pdf&hl=pl&gl=pl&pid=bl&srcid=ADGEE
    SgvJYRZbBvmuLO7ArfAyn6ggc0mllo_4mE-zu2XKSqihyToul1Rk
    uXsU2Q-2BBw4LMtZHhyY0XHkPprekuar9vl1vIuqRqlbJl25G9nP
    z8XXro4mCBHZzshK8_Q-u
    g4pg0qMj_Q&sig=AHIEtbRDM667DkeRIwA-3SvYtqA2oucRMQ

    Te przybliżone formułki do obliczania rdzeni EI są wyprowadzone przy
    całym stadzie założeń. W praktyce znaczy to tyle, że dostępne w handlu
    rdzenie EI mają zachowane określone proporcje wymiarowe wynikające z
    podobnych założeń i do nich z łatwością te wzory zastosujesz. W
    rdeniach toroidalnych nie ma zachowanych tych proporcji (ten sam
    przekrój uzyskasz przy rożnych kombinacjach wymiarowych)i powyższe
    uproszczone wzory są diabła warte.
    --
    Grzegorz Krukowski