-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209
.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostr
ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostra
da.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 28 May 2010 14:58:11 +0200
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100411)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
References: <htj265$3u9$1@inews.gazeta.pl> <htj6up$30ug$1@news.ett.com.ua>
<d...@4...com>
<htlk4n$p53$1@inews.gazeta.pl>
<4bfe567a$0$17102$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@b...softax.pl>
<4bfe6f18$0$19160$65785112@news.neostrada.pl>
<t...@b...softax.pl>
<4bfea65b$0$17082$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<4bfed110$0$2592$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4bfed110$0$2592$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <r...@b...softax.pl>
Lines: 83
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1275051602 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2596 83.18.189.42:36577
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284457
[ ukryj nagłówki ]Tom01 wrote:
> 'Tom N' pisze:
>> Znowu ta marna manipulacja danymi, chyba, że kolega ciągle ma kalendarz
>> nieprzestawiony. Mamy rok 2010
>
> Od roku 2007 do 2010 nic się w materii świateł nie zmieniło. Wywierają
> one swój stały wpływ na bezpieczeństwo przez cały czas zapoczątkowany w
> 2007 roku.
>
>> I nagle w 2008 spadła i w 2009 też -- a nikt nie zakazał używania
>> świateł w
>> dzień od 1 marca 2008...
>
> Trend spadkowy jest cały czas. Interesujemy się jego zakłóceniem i
> przyczyną w 2007 roku.
>
>> Tak trudno ci zrozumieć, że na wzrost liczby wypadków i zabitych w 2007
>> światła nie miały większego wpływu,
>
> No to jaka jest przyczyna? Spadek bezpieczeństwa był znaczny, co go
> spowodowało? Niektórzy twierdzą że ilość wypadków tak naprawdę spadła a
> ten wzrost to wynik jakiegoś nie zlokalizowanego chwilowego czynnika.
> Bzdura. Mówimy o kilkunastu milionach (!) pojazdów. To jest masa, którą
> aby poruszyć trzeba konkretnej silnej przyczyny.
Widzę że może znasz się na efektach psychologicznych ale na matematyce
to nie znasz się prawie w ogóle.
> To nie jest Zenek i
> Mietek, z których jednemu odwaliło po pijaku i się zabił na drzewie.
> Wielkie ilości obiektów nie reagują na słabe bodźce.
> Jeśli ilość
> wypadków wzrosła o 6% a w stosunku do trendu znacznie więcej to mamy do
> czynienia z problemem, a nie zwiększeniem bezpieczeństwa.
Więc faktycznie, był problem i to już w ciągu 3 miesięcy przed
wprowadzeniem nakazu!
> > zwłaszcza, że i tak znakomita część
>> użytkowników dróg miała je włączone podczas jazdy cały czas -- długo
>> przed
>> 17 kwietnia 2007?
>
> Kłamstwo.
Prawda.
> ITS tak napisał w raporcie dla ministerstwa Infrastruktury,
Miał rację.
> ale jest to paskudna manipulacja.
Bzdura.
> Każdy kto ma prawo jazdy dostatecznie
> długo doskonale wie ilu kierowców jeździło z włączonymi światłami kiedy
> nie było nakazu i była to dużo mniejsza liczba.
W roku 2006? -- większość jeździła.
> Na dowód można
> przedstawić masę filmów z ujęciami ruchu drogowego/ulicznego oraz
> chociażby zdjęć z domowych zasobów. Samochód w lato z włączonymi
> światłami był rzadkością i dziwactwem. Więcej ich pojawiało się po
> wprowadzeniu w 1991 nakazu w okresie jesienno zimowym.
Ale mówimy o roku 2006 i później a nie o 1991.
> Warto przy tym
> zauważyć, że po jego wprowadzeniu ten sam ITS stwierdził, że nakaz nie
> wpłynął na zmianę bezpieczeństwa.
>
No właśnie.
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 28.05.10 14:45 Sebastian Kaliszewski
- 28.05.10 15:10 Sebastian Kaliszewski
- 28.05.10 16:06 ptoki
- 28.05.10 16:31 Arek (G)
- 28.05.10 16:48 Arek (G)
- 28.05.10 16:51 Arek (G)
- 28.05.10 17:08 WS
- 28.05.10 17:12 WS
- 28.05.10 19:47
- 28.05.10 20:20 Tom01
- 28.05.10 20:22 Tom01
- 28.05.10 20:27 Tom01
- 28.05.10 20:36 J.F.
- 28.05.10 20:41 Tom01
- 28.05.10 20:41 Tom01
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=