    From: "Arek (G)" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
    Date: Fri, 28 May 2010 09:55:04 +0200

    W dniu 2010-05-27 18:36, Tom01 pisze:

    > Zaprezentował Pan typowy argument zwolenników świateł. Z przykrością
    > stwierdzam że wyjątkowo niskiego lotu, umyślnie lub nie, ale
    > ograniczający przekaz do prymitywnych bodźców, ukrywając przy tym
    > problem. A ten problem to dodatkowe powiększanie kontrastu przez
    > zapalenie świateł. natuchmiastowo widać lepiej prawda? To główne
    > przesłanie. Ale ten drugi, który może być równie dobrze pieszym,
    > zwierzęciem, gałęzią, widać *gorzej*.

    LOL i mega ROTFL. Właśnie przebiłeś neelixa. Naprawdę uważasz, że
    światła w dzień są po to aby oświetlić ulicę i dojrzeć auta w cieniu?

    Szkoda, że od razu tego nie napisałeś. Po co ta cała dyskusja, właśnie
    przebiłeś 4 wcielenia neelixów.

    > A wie Pan co to jest dopasowanie prędkości do warunków?

    A jak zmusisz tego z naprzeciwka aby wyprzedzał z prędkością równą
    ograniczeniu? Człowieku ile masz lat?

    > Tyle tylko że wbrew temu co się Panu wydaje za możliwe do wykonania w
    > sytuacji kryzysowej wielu się nie udaje.

    A to ciekawe, czyli ominięcie pieszego, do którego zbliżamy się
    prędkością x zajmującego kawałek pobocza jest trudniejsze niż samochodu
    zajmującego cały nasz pas poruszającego się z prędkością 2x.

    Gratuluję pomysłowości.

    > Wystarczy że nie pomagają. A że tak jest ma Pan dowód czarno na białym.

    W którym miejscu? Każdemu normalnie myślącemu kierowcy powinny pomagać,
    pomijam ślepych i tych którzy nie powinni mieć PJ.

    Wyobraź sobie taką sytuację (bardzo standardową), jedziesz krętą drogą
    przez las. Drzewa wysokie dość spory cień. Przy drodze idą dzieci ze
    szkoły, oczywiście mają odbijające światło tornistry itp. Ile wcześniej
    je zobaczysz mając światła a ile później nie mając? Ja wiem, zaraz
    napiszesz, że dzieci nie powinny chodzić przy drodze i tego typu bzdury.

    Najbardziej tragiczne jest to, że przeciwnicy świateł to grupa posłów
    która sama nie prowadzi samochodu i dzieci neostrady, które w ciągu
    najbliższych paru lat nie mają szans na PJ.

    > Raczy Pan żartować. Po pierwsze dlaczego miałyby wzrosnąć jeśli trend z
    > wielu lat poprzednich był do tej pory spadkowy. Jeśli nagle został
    > zakłócony to ewidentnie coś się zmieniło. To właśnie mówią owe liczby.

    Które? Bo ja widzę bardzo mocny trend wzrostowy. Przytoczyłem przykłady.
    Oczywiście polecam strony policji. Jak trzeba być ograniczonym aby tego
    nie widzieć?

    > Sprawa była poruszana wielokrotnie. Zmiana przepisów o podatku akcyzowym
    > i chwilowy duży wzrost importu. Później się to skompensowało. Tyle że to
    > w ujęciu rocznym nie ma znaczenia żadnego poza manipulacją.

    No tak wzrost samochodów nastąpił tylko w styczniu? A potem co się stało
    z tymi samochodami? Wyparowały? To co prezentujesz to jest po prostu
    niesamowite. Pewnie do dzisiaj wierzysz w bociany i mikołaja?

    > Przyjmijmy że w Polsce znajdzie Pan tą przyczynę i nie będą to światła.
    > Proszę zatem skomentować wzrost ilości wypadków o 12% w Austrii, 8% w
    > Bułgarii po kilka procent w Czechach, Rumunii, 4% w Danii, 3% w USA,
    > przy czym dotyczyło to samochodów GM z wyłącsnikiem świateł bo ogólnie w
    > tym kraju nie ma nakazu. W każdym kraju będzie Pan szukał usilnie innej
    > przyczyny niż światła choć wniosek nasuwa się sam?

    No dobra poniżę się, i odpowiem na tym samym poziomie:
    Jak skomentujesz spadek wypadków o 30% w Austrii, 11% w Bułgarii, 5% w
    Czechach itp. Takie liczby z dupy nie są najmniejszym argumentem.
    Potwierdzają tylko żenujący poziom argumentacji przeciwników. Brak
    logiki i argumentów niestety tym się kończy.

    > Każdy z czynników ma mały wpływ jednostkowo. Światła też. Wszystko w
    > wskazuje że zaledwie kilkuprocentowy.

    No i jak zwykle nie na temat? Nie tylko nie potrafisz myśleć logicznie
    ale nawet czytać ze zrozumieniem. Zastanawiam się jak mogłeś analizować
    te wszystkie liczby z takimi możliwościami umysłowymi.

    > Dlaczego mam wartościować życie kierowcy który nie zginął w zderzeniu
    > czołowym z zyciem motocyklisty czy pieszego który zginął zamiast niego?
    > Nie widzi Pan absurdu? Równe traktowanie należy się każdemu.
    [...]

    No tak, fakty są nie wygodne to zastępujemy je wyświechtanymi frazesami.

    W takim razie proszę o taki wykres dotyczący zderzeń czołowych i
    pieszych, którzy zginęli przez światła, porównamy.

    Oczywiście nie oczekuje odpowiedzi, nigdy na tej grupie żaden przeciwnik
    świateł, nie napisał nic poza sloganami. Tym razem nie będzie inaczej.

    Oczywiście EOT.

    A.