    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przekładniki prądowe
    Date: Tue, 2 Jun 2015 21:33:09 +0200

    news:mkkrj0$kf5$1@node2.news.atman.pl...
    > Czy jest możliwe aby silnik który wg obserwacji bierze 100-200 W czyli
    > grubo poniżej ampera, pobierał skokowo nawet kilkanaście amper?
    >
    > Czy raczej to może być skutek złego podłączenia przekaźnika?

    Nie na darmo silniki, zwłaszcza te duże, wielkie, często zabezpiecza się
    Cetkami, jeśli nie D...
    Może być w pierwszym uderzeniu duży prąd (nieraz obserwowałem w momencie
    włączenia wirówki lekutkie przygaśnięcie światła) i on powodować wariactwa.
    Gdyby udało się opóźnić czynność przekaźnika poza czas pierwszego uderzenia,
    wydaje mi się, że powinno być dobrze. Skoro dzwonki elektroniczne do drzwi
    potrafią zadzwonić, gdy sąsiad włączy odkurzacz...
    Spróbuj w jakiś sposób opóźnić przekaźnik i problem powinien zniknąć, bo tak
    masz coś jakby wzbudzenie się układu. Jeśli to zbytnio nie skomplikuje,
    zmniejszyłbym, też jego czułość, zobacz czy i o ile się da. Pachnie mi to
    sytuacją, gdy wskutek odłączenia obwodu podrzędnego, skok napięcia w górę
    powoduje, że wykrywane jest obciążenie mniejsze od zadanego, może impuls
    jest na tyle duży, że następuje wtórny impuls prądowy uruchamiający znów
    odłączenie bojlera... i tak da capo al fine. Zobacz, czy przy7 wyłaczonym
    bojlerze układ też będzie wariować?
    Podsumowując - Twój przekaźnik wydaje mi się po prostu zbyt czuły i za
    szybko łapiący. Odczul go na próbę i/lub opóźnij, jeśli się da...
    Przypomniała mi się sytuacja z mojej byłej pracy - mieliśmy na siłowni
    wadliwy stycznik, któremu czasem zdarzało się, przy zakłóceniach z prądem,
    bardzo hałaśliwie próbować się przełączać, kolega elektryk musiał chyba coś
    ręcznie popychać... Na szczęście siłownię w końcu wymieniono ma kontrolowaną
    przez komputer.
    Sposób, w jaki wariował sugerował, że mógł się "podbudzać". Dlatego o tym
    napisałem.

    896510439 896126048
    (ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
    (A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)