  • Data: 2015-06-03 18:11:29
    Temat: Re: Przekładniki prądowe
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mkl0di$pph$...@n...news.atman.pl...

    > Nie na darmo silniki, zwłaszcza te duże, wielkie, często zabezpiecza się
    > Cetkami, jeśli nie D...
    > Może być w pierwszym uderzeniu duży prąd (nieraz obserwowałem w momencie
    > włączenia wirówki lekutkie przygaśnięcie światła) i on powodować
    > wariactwa. Gdyby udało się opóźnić czynność przekaźnika poza czas
    > pierwszego uderzenia, wydaje mi się, że powinno być dobrze. Skoro dzwonki
    > elektroniczne do drzwi potrafią zadzwonić, gdy sąsiad włączy odkurzacz...
    > Spróbuj w jakiś sposób opóźnić przekaźnik i problem powinien zniknąć,

    Jasne, ale to wymaga wymiany przekaźnika na taki, ze zwłoką czasową.
    Traktowałem to jako ostateczność, bo nie chce mi się wierzyć w te 15 A.
    A tak kolejne 100 zł w plecy.

    >bo tak masz coś jakby wzbudzenie się układu. Jeśli to zbytnio nie
    >skomplikuje, zmniejszyłbym, też jego czułość, zobacz czy i o ile się da.

    Zmniejszyłem do 15 A, nadal klika jak szalony, chociaż rzadziej niż przy
    większej czułości.

    > Pachnie mi to sytuacją, gdy wskutek odłączenia obwodu podrzędnego, skok
    > napięcia w górę powoduje, że wykrywane jest obciążenie mniejsze od
    > zadanego, może impuls jest na tyle duży, że następuje wtórny impuls
    > prądowy uruchamiający znów odłączenie bojlera... i tak da capo al fine.
    > Zobacz, czy przy7 wyłaczonym bojlerze układ też będzie wariować?

    Tak, wariuje, bojler już czasowo przełączyłem na inne gniazdko, bo bałem się
    o jego elektronikę.