-
Data: 2023-09-07 16:39:10
Temat: Re: Przekładnia koronowa
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Wed, 6 Sep 2023 11:21:00 -0700 (PDT), WM wrote:
> środa, 6 września 2023 o 19:24:43 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
>> środa, 6 września 2023 o 16:02:32 UTC+2 WM napisał(a):
>>> środa, 6 września 2023 o 15:42:54 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):
>>> Chodzi mi o poważne zastosowania, w których ściśle zęby przylegają do siebie.
>>> https://wiki.freecad.org/File:Crown-spur-gear-set_ex
ample.png
>>> W przekładni kątowej są siły poosiowe, a w koronowej chyba ich nie ma?
>>> Tak sądzę, ponieważ koło o zębach walcowych prostych, raczej nie przenosi sił
poosiowych.
>>>
>>> WM
>> Zabawki to bardzo poważne zastosowanie. Wzbudzaja ciekawość co jest w srodku i
dlaczego działa. Przekładnie o jakie pytasz raczej nie maja teraz powszechnie poza
zabawkami powaznych zastosowań.
>
> Zależy jakie kto ma zabawki.
> Mechanizm różnicowy w Audi jest z przekładnią koronową.
> https://youtu.be/XQka2W653Dw?si=Coxncnzdbz197sfA&t=1
40
Ciekawostka. Ale:
Po pierwsze - zauważ ze predkosci obu osi za zazwyczaj w miare rowne.
Czyli ta przekladnia prawie nie pracuje :-)
Po drugie - ma dzielic moment róznie. Stąd oba koła koronowe maja inne
srednice (2:50), i inną ilość zębów. I stykają sie z satelitami tylko
na cześci ich szerokości.
Konstrukcja zębów tych koronek musi być ciekawa ...
> Dotarłem do informacji producenta (Spirotec) o tym jakie zalety ma przekładnia
koronowa:
> - wysokie przełożenie,
> - łatwy montaż z ograniczoną potrzebą regulacji,
> - bezluzowa praca,
> - wydajność i poziom hałasu porównywalny z przekładnią równoległą,
> - brak siły osiowej.
> https://spirotec.fr/vos-engrenages-a-la-carte/crown-
gears/
Wady niech napiszą :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.09.23 19:41 WM
- 07.09.23 20:42 J.F
- 08.09.23 12:20 WM
- 09.09.23 20:26 WM
- 10.09.23 01:40 Robert Wańkowski
- 10.09.23 13:31 WM
- 12.09.23 19:43 WM
- 12.09.23 19:46 J.F
- 24.10.23 17:14 WM
- 24.10.23 22:07 Konrad Anikiel
- 24.10.23 23:22 Zenek Kapelinder
- 24.10.23 23:50 WM
- 25.10.23 11:55 Zenek Kapelinder
- 25.10.23 13:22 J.F
- 27.11.23 00:05 Alojzy Gąska
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-24 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-24 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=