eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzekładnia koronowaRe: Przekładnia koronowa
  • Data: 2023-10-25 11:55:37
    Temat: Re: Przekładnia koronowa
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    wtorek, 24 października 2023 o 23:50:45 UTC+2 WM napisał(a):
    > wtorek, 24 października 2023 o 22:07:58 UTC+2 Konrad Anikiel napisał(a):
    > > On Wednesday, 6 September 2023 at 14:53:46 UTC+2, WM wrote:
    > > > Spotkał ktoś taką przekładnię w praktyce?
    > > > Czy jest lepsza od przekładni kątowej?
    > > > https://wiki.freecad.org/FCGear_CrownGear
    > > >
    > > > W Wieliczce był kierat typu polskiego, o podobnej zasadzie pracy.
    > > > https://www.kopalnia.pl/kopalnia-wiedzy/w-dol-i-w-go
    re-transport-pionowy-w-dawnej-kopalni-ebhh
    > > >
    > > Ja widziałem, wiele razy. W koreańskich frezarkach. Można w nich przestawić
    wrzeciono z pozycji poziomej do pionowej, a być może i da się zablokować w jakiejś
    pośredniej (skośnej), ale nie miałem potrzeby więc nie drążyłem :-) To są duże
    frezarki, zawsze wyglądały na wiekowe, znaczy swoje przeżyły i kupę żelastwa
    przerobiły, znaczy przekładnia jest trwała.
    > Ciekawe
    > Zdziwiłem się jak ją zobaczyłem, bo na samochodach się nie znam, więc raczej czegoś
    takiego wcześniej nie widziałem poza prymitywnymi kołami wiatrakowymi z drewnianymi
    kołkami, więc po inżyniersku nawet nie podobnymi. A potem pomyślałem że to znacznie
    lepsza konstrukcja od kół stożkowych, bo w ogranicznonej przestrzeni obudowy taka
    przekładnia daje znacznie większą średnicę podziałową, więc wychodzą mniejsze siły na
    zębach.
    > Tu są przykłady zastosowań tych przekładni:
    > https://de.wikipedia.org/wiki/Kronenrad#
    >
    > Rysunek poglądowy rozwiązań dla różnych kątów:
    > https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1f/
    Kronenrad-Turm.png
    Napisz swoimi słowami gdzie je widziałeś, ale nie na na zdjęciach. Ewentualnie gdzie
    widziałeś duzo urządzeń z przekładniami koronowymi. Jeśli jest tania, dobra itp. to
    dlaczego nie jest stosowana w samochodach. W zeszłym roku na swiecie wyprodukowano 85
    milionow samochodow. Nie wszystkie z przednim napędem maja przekładnie hipoidalne.
    Ale jest sporo z napędami na więcej niz jedna os i one maja przekładnie hipoidalne.
    To skromnie mogę oszacować ze zrobiono stok z 80 milionow przekładni hipoidalnych.
    Trudnych w produkcji i regulacji. To oznacza tylko jedno. Ze przekładnie koronowe w
    tej chwili sa dużo gorsze od hipoidalnych. I tyle w temacie przekładni koronowych.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: