-
Data: 2023-10-25 11:55:37
Temat: Re: Przekładnia koronowa
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]wtorek, 24 października 2023 o 23:50:45 UTC+2 WM napisał(a):
> wtorek, 24 października 2023 o 22:07:58 UTC+2 Konrad Anikiel napisał(a):
> > On Wednesday, 6 September 2023 at 14:53:46 UTC+2, WM wrote:
> > > Spotkał ktoś taką przekładnię w praktyce?
> > > Czy jest lepsza od przekładni kątowej?
> > > https://wiki.freecad.org/FCGear_CrownGear
> > >
> > > W Wieliczce był kierat typu polskiego, o podobnej zasadzie pracy.
> > > https://www.kopalnia.pl/kopalnia-wiedzy/w-dol-i-w-go
re-transport-pionowy-w-dawnej-kopalni-ebhh
> > >
> > Ja widziałem, wiele razy. W koreańskich frezarkach. Można w nich przestawić
wrzeciono z pozycji poziomej do pionowej, a być może i da się zablokować w jakiejś
pośredniej (skośnej), ale nie miałem potrzeby więc nie drążyłem :-) To są duże
frezarki, zawsze wyglądały na wiekowe, znaczy swoje przeżyły i kupę żelastwa
przerobiły, znaczy przekładnia jest trwała.
> Ciekawe
> Zdziwiłem się jak ją zobaczyłem, bo na samochodach się nie znam, więc raczej czegoś
takiego wcześniej nie widziałem poza prymitywnymi kołami wiatrakowymi z drewnianymi
kołkami, więc po inżyniersku nawet nie podobnymi. A potem pomyślałem że to znacznie
lepsza konstrukcja od kół stożkowych, bo w ogranicznonej przestrzeni obudowy taka
przekładnia daje znacznie większą średnicę podziałową, więc wychodzą mniejsze siły na
zębach.
> Tu są przykłady zastosowań tych przekładni:
> https://de.wikipedia.org/wiki/Kronenrad#
>
> Rysunek poglądowy rozwiązań dla różnych kątów:
> https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1f/
Kronenrad-Turm.png
Napisz swoimi słowami gdzie je widziałeś, ale nie na na zdjęciach. Ewentualnie gdzie
widziałeś duzo urządzeń z przekładniami koronowymi. Jeśli jest tania, dobra itp. to
dlaczego nie jest stosowana w samochodach. W zeszłym roku na swiecie wyprodukowano 85
milionow samochodow. Nie wszystkie z przednim napędem maja przekładnie hipoidalne.
Ale jest sporo z napędami na więcej niz jedna os i one maja przekładnie hipoidalne.
To skromnie mogę oszacować ze zrobiono stok z 80 milionow przekładni hipoidalnych.
Trudnych w produkcji i regulacji. To oznacza tylko jedno. Ze przekładnie koronowe w
tej chwili sa dużo gorsze od hipoidalnych. I tyle w temacie przekładni koronowych.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.10.23 13:22 J.F
- 27.11.23 00:05 Alojzy Gąska
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
- dokładne poziomowanie
- Kije trekkingowe tuning
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa