eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzekładnia koronowaRe: Przekładnia koronowa
  • Data: 2023-10-25 13:22:22
    Temat: Re: Przekładnia koronowa
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 25 Oct 2023 02:55:37 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
    > wtorek, 24 października 2023 o 23:50:45 UTC+2 WM napisał(a):
    >> wtorek, 24 października 2023 o 22:07:58 UTC+2 Konrad Anikiel napisał(a):
    >>> On Wednesday, 6 September 2023 at 14:53:46 UTC+2, WM wrote:
    >>> > Spotkał ktoś taką przekładnię w praktyce?
    >>> > Czy jest lepsza od przekładni kątowej?
    >>> > https://wiki.freecad.org/FCGear_CrownGear
    >>> >
    >>> > W Wieliczce był kierat typu polskiego, o podobnej zasadzie pracy.
    >>> > https://www.kopalnia.pl/kopalnia-wiedzy/w-dol-i-w-go
    re-transport-pionowy-w-dawnej-kopalni-ebhh
    >>> >
    >>> Ja widziałem, wiele razy. W koreańskich frezarkach. Można w nich przestawić
    wrzeciono z pozycji poziomej do pionowej, a być może i da się zablokować w jakiejś
    pośredniej (skośnej), ale nie miałem potrzeby więc nie drążyłem :-) To są duże
    frezarki, zawsze wyglądały na wiekowe, znaczy swoje przeżyły i kupę żelastwa
    przerobiły, znaczy przekładnia jest trwała.
    >> Ciekawe
    >> Zdziwiłem się jak ją zobaczyłem, bo na samochodach się nie znam, więc raczej
    czegoś takiego wcześniej nie widziałem poza prymitywnymi kołami wiatrakowymi z
    drewnianymi kołkami, więc po inżyniersku nawet nie podobnymi. A potem pomyślałem że
    to znacznie lepsza konstrukcja od kół stożkowych, bo w ogranicznonej przestrzeni
    obudowy taka przekładnia daje znacznie większą średnicę podziałową, więc wychodzą
    mniejsze siły na zębach.
    >> Tu są przykłady zastosowań tych przekładni:
    >> https://de.wikipedia.org/wiki/Kronenrad#
    >>
    >> Rysunek poglądowy rozwiązań dla różnych kątów:
    >> https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1f/
    Kronenrad-Turm.png
    > Napisz swoimi słowami gdzie je widziałeś, ale nie na na zdjęciach.
    > Ewentualnie gdzie widziałeś duzo urządzeń z przekładniami
    > koronowymi. Jeśli jest tania, dobra itp. to dlaczego nie jest
    > stosowana w samochodach.

    No widziałes - jest stosowana, w Audi.

    Powód - chęc zrobienia dyferencjału o podziale momentu 70:30.

    > W zeszłym roku na swiecie wyprodukowano 85
    > milionow samochodow. Nie wszystkie z przednim napędem maja
    > przekładnie hipoidalne. Ale jest sporo z napędami na więcej niz
    > jedna os i one maja przekładnie hipoidalne. To skromnie mogę
    > oszacować ze zrobiono stok z 80 milionow przekładni hipoidalnych.

    zdecydowana wiekszosc to napęd na jedną, przednią oś.

    A jak w dostawczakach teraz jest?

    > Trudnych w produkcji i regulacji. To oznacza tylko jedno. Ze
    > przekładnie koronowe w tej chwili sa dużo gorsze od hipoidalnych. I
    > tyle w temacie przekładni koronowych.

    No coz, ta w dyfrze sie niemal nie obraca, ale obciązenia tam duże ...

    J.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: