  • 141. Data: 2009-07-19 14:46:59
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-19 15:52:22 +0200, de Fresz <d...@N...pl> said:

    > Nie muszą. Chcą - pewnie tak, ale żadnego przymusu nie ma. Spokojnie
    > można przgelądać, archowizować, a nawet i obrabiać zdjęcia ze
    > współczesnej cyfrówki, na powiedzmy 6-7 letnim komputerze, który wedle
    > wszelkich dzisiejszych standardów jest elektronicznym złomem i kosztuje
    > mniej, niż skrzynka piwka.

    Nie prawda.
    Mój ojciec miał kompa wartości skrzynki piwa. jak se kupił cyfrówkę, to
    niestety okazało się, że nie zobaczy tych zdjęć na tym kompie. Bo
    producent aparatu (Canon), nie dał softu, który by poszedł na tym
    kompie - wymagania za duże. To odnośnie Twojego wcześniejszego
    stwierdzenia, że do aparatu dodaje się oprogramowanie. Dodaje ale ma
    ono wymagania, a wymagania można spełnić na konkretnym sprzęcie.
    Zapewniam Cię, że na kompie za stówkę nie spełnisz tych wymagań.
    Dopóki używał aparatu na film to:
    1. robił zdjęcia
    2. zanosił film do fotografa
    3. W cenie odbitek miał wywołany i zafoliowany film
    4. film miał jakoś tam opisany w razie gdyby chciał kolejne odbitki i
    widział co na tych negatywach jest.
    Teraz
    1. Robi zdjęcia
    2. niesie kartę do fotografa
    3. w cenie odbitek nie ma kopi zdjęć z karty na CD-R, musi za nią zapłacić
    4. musi sam kasować zdjęcia z karty, musi bo następnym razem zrobią mu
    znowu odbitki.
    5. jak już zapłaci za tego CD-Ra to i tak musi mieć kompa, jakby chciał
    zrobić dodatkowe odbitki, bo w końcu nie widzi co jest na tym CD-R.

    Komp nie jest niezbędny, ale pierońsko upierdliwe jest chodzenie do
    fotolabu ze stertą płyt, żeby je przejrzeć. Ciekaw jestem kto by
    pozwolił w labie to robić?

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 142. Data: 2009-07-19 14:49:01
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-19 16:08:08 +0200, "greenman" <e...@f...pl> said:

    > Masz tam odpowiedz na pytanie -
    > "jakie cyfrowki najlepiej wykorzystuja dobre szkla",
    > co tam sie nie zgadza?
    > A900 - LPH 2700
    > D5000 - LPH 2200
    > Skoro wg Ciebie D5000 lepiej wykorzystuje dobry obiektyw,
    > to prosze uswiadom mnie - dlaczego 2200 LPH jest lepsze od 2700?

    Ale wiesz co oznacza skrót "LPH" i jaki ma związek ze szkłem?

    > Dobre szklo jest zawsze lepsze od kiepskiego...
    > Naprawde "bardziej tolerancyjny" na szkla to jest tylko film.

    Bo trudniej na nim porównać jakość szkieł.

    > Fakt, ze APS-C wykorzystuje tylko najlepsza czesc obrazu
    > wcale nie swiadczy o tym, ze takie body lepiej wykorzysta dobry
    > obiektyw, bo nie polepszy jego rozdzielczosci a jedynie obetnie
    > - zmarnuje, czesc obrazu, ktory ten obiektyw tworzy.

    Bzdura. "Dobry obiektyw" może być również tylko pod format APS-C. FF
    nie wykorzysta go wcale. Pozatym to właśnie gęste matryce APS-C mają
    zazwyczaj wyższe wymagania rozdzielczościowe i obnażają bezlitośnie
    wszelkie niedostatki rozdzielczości optyki. 24 Mpx w FF odpowiada
    raptem 10 Mpx w APS-C pod względem gęstości upakowania pikseli.

    de Fresz

  • 143. Data: 2009-07-19 14:50:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    greenman pisze:

    > Osobiscie wolalbym wycropowac ta "gorsza jakosc" w PS
    > a miec body o duzo wiekszych mozliwosciach.

    W tym przypadku dużo mniejszych.
    Gdybym miał zlecenia na ff to bym takie kupił. Dodatkowo, a nie zamiast.
    A znowu do hobby to chcę aparat jak najmniejszy więc i lustro apsc
    siedzi w domu bo za duże.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 144. Data: 2009-07-19 14:55:18
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-19 16:07:07 +0200, de Fresz <d...@N...pl> said:

    > 10 lat po jego wejściu na rynek? Pewnie jakieś grosze.
    Nie działający złom, albo złom, który przestanie działać bo jest
    wyeksploatowany przez poprzedniego/nich właściciela/cieli.

    > A jest niezbędny?

    No to spróbuj pofocić cyfrowo bez komputera. I odezwij się za miesiąc.
    Tylko uczciwie. Zdjęcia tylko na kartach pamięci, selekcja tylko na
    ekraniku aparatu.

  • 145. Data: 2009-07-19 14:56:37
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-19 15:36:22 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Ale różnica 15-20 już nie jest taka wielka jak ongiś 6-13

    Ale oprócz rozdzielczości dalej jest różnica na korzyść FF w użytecznej
    dynamice i jakości tego, co w cieniu. I wbrew pozorom w studiu to też
    bywa zaletą, wszak to nie tylko sceny zalanem światłem.

    de Fresz

  • 146. Data: 2009-07-19 14:58:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:

    > Ale oprócz rozdzielczości dalej jest różnica na korzyść FF w użytecznej
    > dynamice i jakości tego, co w cieniu. I wbrew pozorom w studiu to też
    > bywa zaletą, wszak to nie tylko sceny zalanem światłem.

    Szkoła slajdowa daje radę :)
    Ale fakt, poza studiem tego często brakuje.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /być bohaterem czy być bohaterem Kieślowskiego - oto jest pytanie/

  • 147. Data: 2009-07-19 14:59:00
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-19 15:45:35 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Na roku zajęć w KAFie mieliśmy wśród kilkunastu facetów bodajże dwie
    > kobiety. One generowały znakomitą większość ruchu, interakcji i
    > naprawdę przyjemnie było uczyć. Bo się nie bały zapytać o to, czego nie
    > wiedziały i nie wymyślały przypadków szczególnych tylko pytały o typowe
    > problemy po drodze do celu, którym ma być treść, a nie forma.

    A faceci onanizowali się cyferkami?
    :)

  • 148. Data: 2009-07-19 14:59:39
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    JA pisze:

    > A faceci onanizowali się cyferkami?
    > :)

    A jak :)
    Ale spoko, nie wszyscy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /sukces w życiu? - znaleźć stałą przyjemność, do której jest z czego
    dopłacać/

  • 149. Data: 2009-07-19 15:20:20
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał
    > Potencjał 400D nie został po prostu wykorzystany. Albo powiedziałbym raczej, że
    > sony ze swym świetnym marketingiem podokręcał wszystkie parametry by default tak
    > właśnie, żebyś stał przed telewizorem jak zahipnotyzowany. I za to mu brawo. Za 10
    > lat to będzie numer jeden. Tylko ja akurat dziękuję za tryb ''wszystko ładnie''.
    > Natomiast przy oglądaniu hd nie ma siły, by rozróżnić zdjęcie z a900 i 400D
    > zwłaszcza z takim obiektywem, tylko trzeba szopa albo nawet pokręcenia suwaczkami w

    > samym aparacie.

    Gdybysmy w obu mieli taki sam "film" byloby to oczywiste,
    ale matryca A900 ma dynamike wieksza o ponad 1EV od prawie
    wszystkiego co jest na rynku.
    Pewnie, ze ludzkie oko ma duze mozliwosci adaptacyjne
    i nie majac mozliwosci bezposredniego porownania
    mozemy tego nie zauwazyc, ale tak jest.

    Poza tym, A900 ma niemal perfekcyjna ekspozycje
    i taki sam AF, co ma bezaposredni wplyw na ilosc
    poprawnych technicznie zdjec a o czym wszyscy tu zapominaja
    tak jakby podstawowe problemy techniczne w fotografii nie istnialy!
    ---

  • 150. Data: 2009-07-19 15:24:19
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Marek Dyjor pisze:

    > przecież sie dowiedziął
    >

    > ma kupić A900, 29-70 2.8 i telewizor LCD 50"

    ja nawiązywałem do tematu ale jako zagadnienia które staramy się
    uwiecznić akt, motylki, latarnie morskie etc.

    bo co do dyskusji to kolega od A900 to trochę się zagalopował z tym HD
    ale o dziwo forsuje swoje jak przecinak ;). jednym słowem temat dyskusji
    kwitnie miła odskocznia między praniem gotowaniem i stawianiem systemu ;).

    Pozdrawiam.
    Bartko.