  • 151. Data: 2009-07-19 15:28:18
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał
    > No właśnie, one tam nie leżą sobie spokojnie tylko się starzeją.

    I to jest mocny i prawdziwy argument za cyfra!
    Ale koniecznie kilkadziesiat megapikseli, zeby w technologiach
    wyswietlania dostepnych za dwadziescia lat nasze fotki nie wygladaly
    jak znaczki pocztowe...

    > Komputer - ze trzy stówy (chyba że to obciach mieć dziś P4ht 2,8GHz). Gimp - nic.
    > Astronomia normalnie, czarna dziura.

    Zeby jeszcze byly cyfraki klasy eosa3 dostepne ponizej tysiaca zlotych...
    ---

  • 152. Data: 2009-07-19 15:32:04
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    de Fresz pisze:

    > Takie, że w czasach analogów slajdy królowały w studiach przy każdym
    > materiale idącym do druku.

    kiedyś chodziliśmy na czworaka ;). Ja mówię o dziś ktoś kto chce być
    trochę bardziej kreatywny i bawi się np. w abstrakcyjne martwe natury
    używając do tego aluminium, pleksi, i pozostałości po elektronice lat 70
    ;). Ma 2,5tyś na zakupy w funsports i kasę na sensowne body i szkła na
    m42 w spadku po ojcu ;). Mamy dwóch adeptów na tym samym poziomie mają
    ten sprzęt tylko różni ich materiał rejestrujący, jeden ma 500D drugi
    drugi eos 33. Obaj mają komputery bo dokonują specyficznego cyfrowego
    postprocesu. Który będzie dokonywał szybszych postępów?

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 153. Data: 2009-07-19 15:34:34
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-19 16:55:18 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Nie działający złom, albo złom, który przestanie działać bo jest
    > wyeksploatowany przez poprzedniego/nich właściciela/cieli.

    A te EOSy 3 za kilka stówek, to pewnie leżaki magazynowe?

    > No to spróbuj pofocić cyfrowo bez komputera. I odezwij się za miesiąc.
    > Tylko uczciwie. Zdjęcia tylko na kartach pamięci, selekcja tylko na
    > ekraniku aparatu.

    Ostatnio to przerabiałem na dwóch urlopach, bo dodatkowe karty
    zostawały w domu. Da się. I BTW - do CDRa można sobie zamówić stykówkę.
    Mało co tam widać, ale lepsze to niż nic.

    de Fresz

  • 154. Data: 2009-07-19 15:38:40
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    JA pisze:
> [...]
    > 4. film miał jakoś tam opisany w razie gdyby chciał kolejne odbitki i
    > widział co na tych negatywach jest.
    > Teraz
    > 1. Robi zdjęcia
    > 2. niesie kartę do fotografa
    > 3. w cenie odbitek nie ma kopi zdjęć z karty na CD-R, musi za nią zapłacić
    > 4. musi sam kasować zdjęcia z karty, musi bo następnym razem zrobią mu
    > znowu odbitki.
    > 5. jak już zapłaci za tego CD-Ra to i tak musi mieć kompa, jakby chciał
    > zrobić dodatkowe odbitki, bo w końcu nie widzi co jest na tym CD-R.

    jest coś takiego jak fotokiosk, wkładasz kartę do czytnika. masz
    możliwość wyboru konkretnych zdjęć oraz ilości gotowych odbitek ;).
    poza tym moja babcia ma telewizor ale z racji tego że ma tylko koszykową
    antenę nie odbiera comedy central. ma niestety smutne wieczory ;).

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 155. Data: 2009-07-19 15:44:17
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał

    > co ty bredzisz.
    > od jak dawna fotografujesz?

    To juz jest nudne, najpierw zaprzeczasz, ze rozdzielczosc
    matrycy o wiekszej gestosci jest wieksza, a teraz temu, ze
    zwykle obiektywy do filmow sa lepsze wlasnie na analogach.
    Sam mam 28-135 i 24/2,8 i nie spotkalem jeszcze nikogo
    kto nie zauwazylby, ze na cyfrze sa o klase gorsze. Jestes pierwszy!
    Gdybym nie mial analoga, dawno bym je sprzedal.

    Mam nadzieje, ze nie trafie do Ciebie nawet po fotke do paszportu.
    ---

  • 156. Data: 2009-07-19 15:47:20
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <h3va1r$m4k$1@inews.gazeta.pl>,

    > Marku. A widziałeś kiedyś produkt marki Sony, który nie celowałby w
    > masowy rynek?

    Mogę ja? Mogę ja? :)

    http://vaio.sony.pl/view/ShowProductCategory.action?
    site=voe_pl_PL_cons&category=VN+Z+Series
    http://42.pl/u/1I6s

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 157. Data: 2009-07-19 15:53:12
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <h3vacv$t5j$1@news.onet.pl>,
    Marek Wyszomirski nabazgrał:

    > Zazwyczaj 2700 jest lepsze, ale... czy różnicę zauważysz przy oglądaniu na
    > telewizorze HD (a takie właśnie było założenie co do sposobu prezentacji
    > zdjęć)?

    Uświadom mnie, czy dobrze rozumiem:

    Pytasz o to, co jest większe: min(2700, 1080) czy min(2200, 1080)? :)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 158. Data: 2009-07-19 16:14:06
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-19 17:38:40 +0200, cichybartko <c...@g...com> said:

    > jest coś takiego jak fotokiosk, wkładasz kartę do czytnika. masz
    > możliwość wyboru konkretnych zdjęć oraz ilości gotowych odbitek ;).

    Już jednemu to proponowałem.
    Poużywaj cyfrówki absolutnie bez komputera, to pogadamy.
    Poza tym są w Polsce miasta i to wcale nie małe, gdzie nie ma foto
    kiosków. Poza tym przyjdź do takiego foto kiosku ze stertą powiedzmy 40
    płyt i wybierz kilka zdjęć do naświetlenia.
    Nie widziałem jeszcze labu, który razem z odbitkami, dawałby płytę i
    foto index do niej.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 159. Data: 2009-07-19 16:21:02
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-19 17:34:34 +0200, de Fresz <d...@N...pl> said:

    > A te EOSy 3 za kilka stówek, to pewnie leżaki magazynowe?
    Nie. Ale z natury medium jakim się posługują nie zrobiły najczęściej
    1/3 przebiegu matrycy.

    > Ostatnio to przerabiałem na dwóch urlopach, bo dodatkowe karty
    > zostawały w domu.
    I po powrocie do domu wykonałeś dodatkową selekcję na kompie.
    Zacznij robić tak jakbyś w ogóle nie miał komputera.

    > Da się. I BTW - do CDRa można sobie zamówić stykówkę. Mało co tam
    > widać, ale lepsze to niż nic.

    Zamówić!!! Zapłacić!!!
    Przy kliszy było gratisowe wołanie i foliowanie filmu jeżeli zamówiłeś odbitki.

  • 160. Data: 2009-07-19 16:22:54
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-19 17:32:04 +0200, cichybartko <c...@g...com> said:

> [...]
    > drugi drugi eos 33. Obaj mają komputery bo dokonują specyficznego
    > cyfrowego postprocesu. Który będzie dokonywał szybszych postępów?

    Ten, który będzie się chciał uczyć. To jest w głowie, a nie w technice.