  • Data: 2009-07-24 13:48:03
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: cichybartko <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jester pisze:
> [...]
    > A jeżeli chodzi o budżet - to strzelasz kulą w płot. Nawet przy
    > publikacji zawierącej bardzo dużo zdjęć - koszty sesji i przygotowania
    > zdjęć do druku NIGDY nie były w budżecie pozycją najważniejszą. I wbrew
    > pozorom PORZĄDNA sesja zrobiona cyfrą nie jest wcale tańsza, od takiej
    > na kliszach, tyle, że coraz mniej ludzi umie to zrobić (światła, brak
    > ekranika z tyłu aparatu - no koszmar po prostu...) Tutaj też parę lat
    > temu pojawiały się wątki na ten temat - z konkretnymi opisami sytuacji,
    > w których dzięki cyfrze miało być pięknie i tanio, a wychodziło drogo i

    ależ o tym mówię, przy dużych budżetach cena sprzętu to pikuś ;) a
    jednak widzę że stawiają na cyfrę ;)

    > Znowu strzelasz w płot. Leica minilux to też kompakt, a ma BARDZO dobre
    > szkła, spokojnie znoszą skanowanie do formatów, których małpki cyfrowe

    tu akurat nawiązywałem do pokazu slajdów Marka Wyszomirskiego gdzie na
    cały pokaz tylko kilka slajdów było analogowych.

    > Ale są jeszcze ludzie, którzy umieją. I - o dziwo - swoje własne zdjęcia
    > - w przeciwieństwie do komercyjnych - robią ciągle na kliszach. I ciągle
    > dokupują nowe szkła, bo teraz są tańsze ;)

    Każdy pracuje jak mu wygodnie, dla mnie liczy się efekt końcowy :).
    Co do tych skanów które możesz gdzieś wygrzebać, ja pytam o aktualne
    portfolia ludzi którzy działają na slajdzie w studio. Czy to aż tak
    trudno pogodzić się z tym że kończy się pewna epoka ;). Zmierzam do tego
    mimo że coś się kiedyś dało zrobić to dziś są tego wygodniejsze środki.
    No ale cóż historia wszystko zweryfikuje ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.