  • Data: 2009-07-24 18:34:40
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jester" <j...@t...net.pl> napisał:

    > A czemu niby?

    Naprawdę nie spodziewałem się, ze takie rzeczy będę musiał Ci tłumaczyć.
    Po pierwsze rozdzielczosć - ze względu na transfer i dostępną ilość miejsca
    na serwerze zazwyczaj poniżej 1000 pixeli na dłuższym boku.
    Po drugie - monitory oglądających - często badziewne i źle wyregulowane -w
    efekcie wiekszość z nich widzi kolory na zdjęciach w sposób zupełnie inny
    niż chciał autor.

    > To znaczy - rozumiem przypadek, że mu ktoś skopał skany i
    > nie umiał ich przygotować do WWW...

    To nie kwestia skanów - ale wymogów prezentacji zdjeć na stronie. I sprzętu
    na którym są oglądane. Wierzę, że Ty masz dobry monitor, ja też mam niezły,
    ale ludzie na strasznych paściach strony przeglądają...

    > Ale takie coś może się zdarzyć też
    > komuś, kto używa tylko ścianki cyfrowej - nie ma przecież rzeczy, której
    > nie da się sp...ć i aparat nie ma tutaj akurat większego znaczenia ;)

    Dokładnie - nie pisałem, ze tylko fotografujacy na slajdach ma tego typu
    problemy. To nie technika wykonywania zdjeć, a sposób prezentacji na stronie
    www stanowi wąskie gardło zabijające jakość.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)