  • Data: 2009-07-20 17:38:24
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "greenman" <e...@f...pl> napisał:

    > Alez szkoda slow - to tylko czysta teoria.
    > Znajdz mi na rynku dobry sprzet FF z (nawet) 6 megowa matryca!

    A kto powiedział, ze do oglądania zdjeć na telewizorze HD warto kupować FF?

    > Twierdze, ze ustawianie ekspozycji w tej Alfie jest bardzo dobre
    > a AF wyjatkowo celny - nawet nie porownuje z moim 400D.

    W wielu aparatach światłomierz dobrze działa i AF jest celny. twoja Alfa nie
    jest tu bynajmniej wyjątkiem.

    > Wczesniej ogladalem fotki tego samego goscia z A200 i radzil sobie
    > calkiem przecietnie, wiec umiejetnosci nie odegraly tu zadnej roli.

    To, że wyższy model Alfy naświetla i łapie ostrość dokładniej niż Alfa 200
    jest całkiem prawdopodobne, nie wykluczałbym też jednak, że właściciel
    aparatu stopniowo doskonali swoje umiejhętności.

    > A wierzysz we wszystko co tutaj przeczytasz?

    Oczywiście nie we wszystko - choćby z tego wątku wynika np. jednoznacznie,
    ze nie wierzę w genialność obrazków z Alfy 900 - szczególnie przy oglądaniu
    na telewizorze:-))))

    > Odpowiedzial mi o dynamice rawow a ja od poczatku pisze
    > o dynamice jpegow - a to chyba spora roznica.

    Cóż - mam wrażenie, ze jeśli matryca rejestruje RAW-a o większej dynamice,
    to i dynamikę jpg-a da się z niej lepszą uzyskać - to tylko kwestia
    algorytmu obrabiania tego RAW-a.

    > Do tej pory nikt nie znalazl testow z ktorych wynikaloby, ze jpeg
    > z Alfy nie ma najwiekszej dynamiki.

    Szkoda mi czasu na grzebanie po sieci w poszukiwaniu testów - ale jak
    pisałem wyżej - byłbym zdziwiony gdyby z RAW-a o lepszej dynamice nie dawało
    się wycisnąć lepszego jpg-a.

    > Zreszta A900 w testach DxO i tak plasuje sie wysoko wsrod sprzetu klasy
    > polprofesjonalnej - cienki jest tylko na wyzszych ISO.

    > He, he - ustawili w Sony, bo od wyjecia z kartonu raczej
    > tak "skomplikowanych" rzeczy nie dotykal,
    > - facet mysli, ze raw to taki format jak jpeg tylko mniej popularny.

    Czyli potwierdza się moja teza - Sony ustawiło defaultowo algorytmy
    tworzenia jpg-ów tak, aby lamerom oglądajacym na HD TV lub tanim monitorze z
    supermarketu bardziej się podobały. Widocznie wychodzili z założenia, ze
    świadomy użytkownik oczekujący nieco innego obrazu będzie w stanie sobie je
    odpowiednio poustawiać. Może i słusznie - od świadomego użytkownika można
    oczekiwać więcej wiedzy niż od początkującego pstrykacza.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)