  • Data: 2009-07-19 19:20:11
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: XX YY <j...@u...at> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie, to nie jest wada, to sa mozliwosci. Ale ze slabego zdjecia cudu nie
    > zrobisz. Nie pisze to jako cyfrowy abnegat - sam mma cyfre i widze ile
    > czasu mi zabiera obrobka zdjec.

    obrobka tej samej liczby zdjec osobiscie w analogu zabralyby jeszcze
    wiecej czasu.
    a poniewaz kazdy ma czas ograniczony wiec w analogu robilo sie z tego
    wzgledu mniej zdjec.

    > Podsumowujac: dla mnie cyfra okazala sie znacznie drozsza niz analog i
    > znacznie czaso- i pracochlonna.

    jest troche drozsza szczegolnie w mkosztach pozyskania sprzetu , a
    analog jest mniej czasochlonny dlatego ze dajesz innym do obrobki
    automatycznej.

    W zasadzie przy tych samych rezultatach.
    > Brak czasu spowodowal, ze zostalem docelowo przy analogu.

    nagroda jaka za to dostaniesz to zdjecia , ktore przetrwaja
    kilkadziesiat lat , na dyskach pewnie przepadlyby wczesniej , gdyz
    trudno jest przejsc przez cale swoje zycie troszczac sie o ciagle
    przekopiowywanie.

    > Zapewne, dla wielu moze to przedstawiac sie inaczej. Szczegolnie na
    > poziomie entry-level, gdzie wazna jest samo robienie zdjec, a nie do konca
    > co na nich jest :-).

    cyfra daje wieksze mozliwosci zabawy / obrobki autorowi zdjec - ja to
    lubie wiec z tego powodu jestem przy cyfrze.
    ale wszystkie zdjecia tzw rodzinno-pamiatkowe daje do labu zrobic na
    papier. w zasadzie rozszadniej byloby z negatywu na papier. Ale nie
    kazdy jest do konca zawsze rozsadny.
    Za cyfra przemawia tez niezwykla latwosc w przesylaniu zdjec. to
    troche niepraktyczne poslugiwanie sie dwoma systemami rownolegle cyfra
    i analogiem - jednym ze wzgledu na mozliwosc przesylki , drugim
    archwizowania.
    wiec wybralem cyfre , tym bardziej ze kiedy dostalem z laboratoruim
    odbitki schrzanione niemilosernie z analogu , to ostatecznie
    spakowalem analog do torby. Z cyfry odbitki sa srednie - nie ma
    wybitnych ale nie ma tez zlych.
    Z analogu zfdazaly sie wybitnie dobre , ale tez i kompletnie
    schrzanione - a to mnie zabolalo bardziej , niz brak wybutnych wynikow
    z cyfry.

    XXX