  • 41. Data: 2010-02-11 22:48:09
    Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Filip KK pisze:
    > Polecam wszystkim filmik, co potrafi BMW 530xd na 30 cm śniegu:
    > http://www.youtube.com/watch?v=YXVcZUODeMQ

    Jak sam zauważyłeś - to jest Xd. :P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 42. Data: 2010-02-11 22:49:46
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 22:40:23 +0100, Filip KK napisał(a):

    > Nie widzę najmniejszych powodów by jechać 30 km/h na 3cm śniegu, pod
    > którym jest asfalt, nie lód.

    Ja np. też nie widzę. Pipy drogowe widzą, i raczej nie ma to większego
    związku z tym na co dany pojazd ma napęd.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 43. Data: 2010-02-11 22:53:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie widzę najmniejszych powodów by jechać 30 km/h na 3cm śniegu, pod
    > którym jest asfalt, nie lód.

    Jasne, nikt nie mówi o 30.
    Tyle że związku z rodzajem napędu tutaj nie dostrzegam, większy z brakiem
    oleju we łbach.
    Zawsze byłęm zdania, że jak się ktoś boi jechać/nie ma czy to niech jedzie
    tramwajem, z napędem na kilka osi.

  • 44. Data: 2010-02-11 23:10:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Feb 2010 21:26:55 +0100, Filip KK wrote:

    >Hmm... Czemu nazywasz głupotą jazdę szybszą od innych? Szybciej nie
    >oznacza "głupiej".

    Absolutnie nic takiego nie twierdze.

    >Można jechać normalnie, nie fisiując na zakrętach z
    >czterema łapami, czy tylnym i jechać szybciej od innych. I nie oznacza
    >to, że komuś brak rozumu... Po prostu lepsze możliwości trakcyjne
    >samochodu...

    Tylko ze jak kiedys skonczysz w rowie, to sie okaze ze to nie odwaga
    byla, tylko glupota :-)

    J.

  • 45. Data: 2010-02-12 00:32:15
    Od: news-gazeta <n...@g...pl>

    Filip KK pisze:

    > Wow! Skąd jesteś? Chcesz się pościgać z passatem B4 quattro? (dwie
    > szpery 100%, z przeniesieniem mocy 50% na tył) ? :)

    Dwie szpery po 100% ???
    Wez przestan z siebie błazna robić i śnij dalej...

    Pozdrawiam - Darek.

  • 46. Data: 2010-02-12 00:59:32
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-02-11 23:10, J.F. pisze:

    > Tylko ze jak kiedys skonczysz w rowie, to sie okaze ze to nie odwaga
    > byla, tylko glupota :-)

    Jarku - brutalnie (poza ekstremami) - nie uważasz, że
    wylądowanie w rowie jest wręcz mądre ???

    Wydłubywanie auta przez 4 - 8 h w trasie po "głupim" manewrze
    imho "umądrza drivera" ...

    Kur*a .. starzeję się ... ;/

    6008

  • 47. Data: 2010-02-12 01:15:54
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Polecam wszystkim filmik, co potrafi BMW 530xd na 30 cm śniegu:

    ale to ma na 4 paputy naped...

    --
    Picasso

  • 48. Data: 2010-02-12 01:20:41
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Coś cienko wam teraz idzie z tymi przednimi napędzikami...
    > Jak nie możecie jechać, ustawiajcie się na prawym pasie i nie taranujcie
    > innym drogi... Bo naprawdę nie chce mi się jechać 30 km/h na trzypasmowej
    > Grunwaldzkiej w Gdańsku.

    Te - a wiesz, ze hamowanie jest wazniejsz niz ruszanie ?! Co za roznica,
    FWD RWD czy AWD, jesli wszystkie maja taka sama droge hamowania...

    --
    Picasso

  • 49. Data: 2010-02-12 01:22:43
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-02-12 01:20, P_ablo pisze:

    > Te - a wiesz, ze hamowanie jest wazniejsz niz ruszanie ?! Co za roznica,
    > FWD RWD czy AWD, jesli wszystkie maja taka sama droge hamowania...

    BYZYDURA :)
    6008

  • 50. Data: 2010-02-12 01:30:19
    Od: "Przemek" <s...@s...pl>

    Filip KK wrote:

> [...]
    > taranujcie innym drogi... Bo naprawdę nie chce mi się jechać 30 km/h
    > na trzypasmowej Grunwaldzkiej w Gdańsku.

    Rzeczywiście, ruch w miastach w czasie opadów śniegu niewspółmiernie powolny
    w stosunku do przyczepności i mimo, że szaleńcem nie jestem, to też uważam,
    że można jeździć sporo szybciej. Jednocześnie ci sami kierowcy gdy tylko
    asfalt jest czarny, choćby był jeszcze bardziej śliski, jeżdżą często jak
    gdyby przyczepność była jak w lecie.

    Ale z tymi napędami to zrób miarodajne testy i obawiam się, że srogo się
    zdziwisz. Przy ruszaniu ze świateł przewaga AWD jest bezdyskusyjna.
    Natomiast RWD może być w tym przypadku gorsze niż FWD. Natomiast w zakrętach
    różnica prędkości, z jakimi można przejechać dany zakręt nie będzie się
    różnić jakoś dramatycznie. Załóżmy, że dany zakręt w FWD uda się przejechać
    z prędkością 50 km/h, to w przypadku AWD może będzie to 55 km/h, może 57
    km/h. Na pewno nie będzie to 80 czy 100 km/h.

    A najważniejsza sprawa to hamowanie - każdy samochód ma hamulce "na cztery
    łapy" i to jest największe ograniczenie szybszej jazdy, przynajmniej dla
    kierowcy, który ma trochę oleju w głowie. AWD hamuje mniej więcej podobnie
    jak RWD i nawet nieszczęsne FWD, z którego próbujesz drwić. Nawet jeżeli Ty
    nie popełnisz błędu, to może popełnić go ktoś inny, więc zawsze trzeba sobie
    zostawić możliwość wyratowania z sytuacji.

    Co nie zmienia faktu, że np. nocą na pustej drodze można sobie na jakieś
    głupoty i bardziej ułańską jazdę (w celach dydaktycznych) w miarę
    bezpiecznie pozwolić, wtedy co najwyżej ryzykuje się samym sobą, rozwaleniem
    samochodu, czy lądowaniem w zaspie itp.

    Pozdrawiam,
    Przemek