  • 51. Data: 2010-02-12 01:49:03
    Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-02-12 01:30, Przemek pisze:

    > Jednocześnie ci sami
    > kierowcy gdy tylko asfalt jest czarny, choćby był jeszcze bardziej
    > śliski, jeżdżą często jak gdyby przyczepność była jak w lecie.

    I to jest kutwa straszne. Rzadko kiedy spotykam się z
    kierowcami, którzy kontrolują te parę drobnych czynników:

    - temp jest na + czy - ?
    - czy "śnieg" unosi się spod kół poprzednika chlapiąc na szyby
    czy nie ?
    - Czy ABS odzywa się od razu po dotknięciu hamulca ?
    - czy sypano/solono przed nami ? (idzie rozpoznać)
    - czy skoro jadę wolno, to może pojechać środkiem rozjeżdżając
    muldy ? (Jak jadę środkiem i rozpieprzam te walone muldy często
    trąbią i zwracają mi jakkolwiek uwagę)
    - etc ...

    > Ale z tymi napędami to zrób miarodajne testy i obawiam się, że srogo się
    > zdziwisz.

    Raczej ty będziesz zdziwiony.

    > Przy ruszaniu ze świateł przewaga AWD jest bezdyskusyjna.

    Nie ma dyskusji - w PL jednak statystyczny podział to RWD i FWD
    - zaś AWD jest w "granicy błędu)

    > Natomiast RWD może być w tym przypadku gorsze niż FWD. Natomiast w
    > zakrętach różnica prędkości, z jakimi można przejechać dany zakręt nie
    > będzie się różnić jakoś dramatycznie.

    BYZYDURA.

    > Załóżmy, że dany zakręt w FWD uda
    > się przejechać z prędkością 50 km/h, to w przypadku AWD może będzie to
    > 55 km/h, może 57 km/h. Na pewno nie będzie to 80 czy 100 km/h.

    Kretyńskie założenie. Rzecz jasna, do czasu gdy udowadniający
    swoją rację nie popełni błędu ;)

    > A najważniejsza sprawa to hamowanie - każdy samochód ma hamulce "na
    > cztery łapy" i to jest największe ograniczenie szybszej jazdy,

    Dla pajaców z nizin/płaszczyzn i warszawy nie dotrze - że
    wystarczy złapać w cholerę większy odstęp - czego dziś byłem
    świadkiem ... jadę 80 km/h na mocnym śniegu - ale trzymam z 75
    metrów od auta poprzedzającego ... kolo za mną stwierdził, że
    jest zajebista dziura na wepchnięcie się - wyprzedził na granicy
    rozsądku ... wbił się przedemnie - siadł na zderzaku poprzednika
    ... i tak już został następne 15 km ... nosz kurwa - ja
    czekałem, aż głupki przedemną zwiększą odstęp między sobą, bo
    wyprzedzałem co się dało - trzymałem też odstęp "bezpieczny" -
    debil z pruszkowa musiał wbić przede mnie, siąść na dupę
    przeciwnikowi i tak się trzymać do swojego skrętu.

    Efekt ten obserwuję jadąc z gór - jadę 100 km/h na białym -
    słyszę, że jestem debilem .... od pajaców co rzeczywiście jadą
    50 km/h ... zderzak w zderzak z autem poprzedzającym ;/

    > przynajmniej dla kierowcy, który ma trochę oleju w głowie. AWD hamuje
    > mniej więcej podobnie jak RWD i nawet nieszczęsne FWD,

    O widzisz ;) To jednak chodzi o ruszanie z krzyżówki ;)

    > go ktoś inny, więc zawsze trzeba sobie zostawić możliwość wyratowania z
    > sytuacji.

    A w drewnianym kościele ... jak wsiadam do auta to biorę na
    siebie to, że mogę nie dojechać - błąd popełni albo "przeciwnik"
    albo ja ...

    6008

  • 52. Data: 2010-02-12 08:25:10
    Temat: Re: Przednionapędóweczki - taran=?UTF-8?Q?ujecie...?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Przemek wrote:

    > Rzeczywiście, ruch w miastach w czasie opadów śniegu
    > niewspółmiernie powolny w stosunku do przyczepności i mimo, że
    > szaleńcem nie jestem, to też uważam, że można jeździć sporo
    > szybciej.

    Na szczęście można, ale nie trzeba. Niech sobie jadą wolniej, nic
    się złego nie stanie.

    To może być zaskakujące, ale jak zaczyna ostro padać śnieg, trudne
    warunki (ale przewidywalne) - w szpitalach można spokojnie telewizję
    na dyżurach oglądać.
    Tylko od czasu do czasu wpadnie jakiś młodzian, co udawał Kuzaja.

    Któryś z ostatnich weekendów był taki że sypało jak cholera, i
    policja z zadowoleniem donosiła że przez cały weekend nie było
    żadnego wypadku... Co najwyżej stłuczki.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 53. Data: 2010-02-12 08:37:26
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Specjalnie dla Ciebie Kuba. Wytłumaczę Ci łopatologicznie:
    > Przednia oś: 25%
    > Tylna oś: 75%
    > Nigdy tego nie zrozumiesz.

    przede wszystkim nie rozumiem co Ty mi tłumaczysz i dlaczego, LOL.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 54. Data: 2010-02-12 09:57:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Filip KK n...@n...pl ...

> [...]
    > Jak nie możecie jechać, ustawiajcie się na prawym pasie i nie taranujcie
    > innym drogi... Bo naprawdę nie chce mi się jechać 30 km/h na

    co masz na mysli?
    wczoraj w zasniezonym Poznaniu wyprzedzałem totalnie wszystko. Ludzie
    jada30-40 na godzine na trzymasmowkach - tragedia. O ruszaniu to juz nawet
    nie wspomne.

  • 55. Data: 2010-02-12 10:23:34
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-12 09:57, Budzik pisze:
> [...]
    > wczoraj w zasniezonym Poznaniu wyprzedzałem totalnie wszystko. Ludzie
    > jada30-40 na godzine na trzymasmowkach - tragedia. O ruszaniu to juz nawet

    Właśnie to mam na myśli co napisałeś...

    Tylko, że ja nie wyprzedzam wszystkich na złamanie karku bo jest jest
    bez sensu, może to się źle skończyć, czekam cierpliwie aż wszyscy się
    dotoczą...

  • 56. Data: 2010-02-12 10:24:55
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > przede wszystkim nie rozumiem co Ty mi tłumaczysz i dlaczego, LOL.

    No tak mówiłem, że nie zrozumiesz... Zawsze trudno przyswajałeś wiedzę.

  • 57. Data: 2010-02-12 10:26:03
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-12 00:32, news-gazeta pisze:

    > Dwie szpery po 100% ???
    > Wez przestan z siebie błazna robić i śnij dalej...

    Masz pojęcie co to manualna blokada dyfra? Chyba nie.

  • 58. Data: 2010-02-12 10:28:18
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-11 23:10, J.F. pisze:

    > Tylko ze jak kiedys skonczysz w rowie, to sie okaze ze to nie odwaga
    > byla, tylko glupota :-)

    Raczej brak umiejętności.

  • 59. Data: 2010-02-12 10:29:16
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-11 22:49, MadMan pisze:

    > Ja np. też nie widzę. Pipy drogowe widzą, i raczej nie ma to większego
    > związku z tym na co dany pojazd ma napęd.

    Właśnie jest związek. Bo jeśli jego auto nie potrafi ruszyć normalnie,
    to co dopiero jechać?! Każdy się boi i dlatego woli jechać dużo wolniej,
    niż dałoby się normalnie, _bezpiecznie_ .

  • 60. Data: 2010-02-12 10:49:43
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > No tak mówiłem, że nie zrozumiesz... Zawsze trudno przyswajałeś wiedzę.

    powiedzial ten, ktory twierdzi, ze RWD jest efektywniejszy na sliskiej
    nawierzchni :D

    ps. - swoją drogą widze, ze znasz mnie od lat. LOL

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE