  • 81. Data: 2010-02-12 13:32:40
    Temat: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hl3ga1$vho$23@news.task.gda.pl...
    > Ten filmik dedykuję wszystkim

    A ja już nie mam ochoty męczyć się czytając bredzenie neofity.
    PLONK

  • 82. Data: 2010-02-12 13:34:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

    >Nie chcę sie wypowiadać na temat wyższości jednego nad drugim napędem bo
    >zimą jeździłem tylko i wyłacznie FWD i obecnie od dwóch lat AWD

    Ja jeździłem i RWD i FWD i po zmianie z RWD i FWD ulga na śliskim była tak
    duża, że od tego czasu nawet nie pomyślałem o żadnym badziewiu z napędem na
    tył.
    To się może nadaje do zabawy, ale do normalnej jazdy niestety nie.

  • 83. Data: 2010-02-12 13:37:24
    Temat: Re: Przednionapędóweczki - taranujecie...
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > BYZYDURA :)

    Pewnie bo iedy chcesz sie zatrzymac wlaczasz wsteczny - jak okret :)

    --
    Picasso

  • 84. Data: 2010-02-12 13:38:18
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-12 13:32, Lewis pisze:

    > Wiesz film ewidentnie robiony przez koncern BMW, cholernie stronniczy.
    > Najlepszym przykładem filmiku byłoby postawienie 2 aut o mocy
    > przykładowo 120KM na identycznych oponach jednego FWD drugiego RWD i
    > nakręcenie filmiku jak radzą sobie w danej sytuacji w śniegu.

    Jestem chętny na ten experyment.

    Potrzebny ktoś z kamerką.

    Miejsce: Gdańsk zaspa.
    Chętni podpisywać się i piszcie kiedy pasuje?

    > Nie chcę
    > sie wypowiadać na temat wyższości jednego nad drugim napędem bo zimą
    > jeździłem tylko i wyłacznie FWD i obecnie od dwóch lat AWD ale jak
    > popatrzę co wyprawiają ludzie na parkinach nowymi BMW to sie tylko
    > radośnie uśmiecham w duszy podchodzę do swojego starego ałdi odpalam
    > czekam aż się nagrzeje w międzyczasie skrobie szyby wsiadam i bez
    > jakichkolwiek problemów opuszczam miejsce parkingowe, na którym nikt nie
    > mógł zaparkować bo było za dużo śniegu ;)

    Jedyną zaletą przedniego napędu, gdy cofasz masz tylny.
    http://www.youtube.com/watch?v=Fhe90-y6ick&feature=r
    elated
    <lol>
    Zobacz co robi przedni napęd jak jedzie do przodu i zaciąga ręczny
    zatrzymuje się i dalej nie może jechać. Na tym filmiku trzy razy jest
    urwany moment przed całkowitym zatrzymaniem się tego przednionapędowca.
    A tylnym napędem to tam po prostu sobie jeździ jak chce. Pełna kontrola.

  • 85. Data: 2010-02-12 13:39:26
    Temat: Re: Przednionap?d?weczki - taranujecie...
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-12 13:37, P_ablo pisze:

    > Pewnie bo iedy chcesz sie zatrzymac wlaczasz wsteczny - jak okret :)

    Nie. Hamujesz wtedy skutecznie dwoma ośkami, a nie jedną.

  • 86. Data: 2010-02-12 13:59:54
    Temat: Video
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=uHXsndBWj3Y&feature=r
    elated
    Którym samochodem z przednim napędem da się jechać taką prędkością w
    takich warunkach?

    http://www.youtube.com/watch?v=P-5Te9XUMzg&feature=r
    elated

    http://www.youtube.com/watch?v=MvWWv1dO2kM&feature=r
    elated

    http://www.youtube.com/watch?v=h7vr63Ue2rk&feature=r
    elated

    http://www.youtube.com/watch?v=BN8Whp7Ec80&feature=r
    elated
    Chcę zobaczyć kontrolowanie samochodu z przednim napędem przy tej
    prędkości na lodzie.

  • 87. Data: 2010-02-12 14:00:28
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@o...pl>

    >W dniu 2010-02-11 22:17, to pisze:
    > Uważaj co piszesz, bo zaraz napiszą że nie masz mózgu, bo jeździsz
    > szybciej od innych... Tutaj piszą tylko Ci, którzy jeżdżą nad wyraz
    > przepisowo i _zawsze_ bezpiecznie. ;)

    Poprawność polityczna robi dziury w mózgu. Ale nie martw się, tutaj piszą
    tacy, co tylko piszą, że tak jeżdżą ..itd. Poprawność polityczna to domena
    hipokrytów ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 88. Data: 2010-02-12 14:01:03
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Nie. Hamujesz wtedy skutecznie dwoma ośkami, a nie jedną.

    Gdyby mozna skuteczniej hamowac tylem, to konstruktorzy nie dzililiby sily
    hamowania w osobowkach 2/3 na przod i 1/3 na tyl... zawsze jeszcze mozesz
    wywalic korektor sily hamowania, ale nie zdziw sie jak cie tyl wyprzedzi
    przy pierwszym dotknieciu hamulca. O ile wprawny kierowca moze wykorzystac
    naped na tyl podczas awaryjnej sytuacji, o tyle przy samym hamowaniu rodzaj
    napedu nie ma wiekszego znaczenia. I wlasnie w zwiazku z tym, "zimowe cipy"
    jezdza tak wolno...

    --
    Picasso

  • 89. Data: 2010-02-12 14:15:05
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-12 14:01, P_ablo pisze:

> [...]
    > napedu nie ma wiekszego znaczenia. I wlasnie w zwiazku z tym, "zimowe cipy"

    Ok, przeanalizujmy taką sytuację, czysto teoretycznie bez żadnych
    systemów elektronicznych.

    RWD:
    Hamowanie hamulcem nożnym + silnikiem.

    FWD:
    Hamowanie hamulcem nożnym + silnikiem.

    Który lepiej wyhamuje?

    Czysto teoretycznie. Zapominając o systemach i kręceniem kierownicą.

  • 90. Data: 2010-02-12 14:25:20
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 14:15:05 +0100, Filip KK napisał(a):

    > RWD:
    > Hamowanie hamulcem nożnym + silnikiem.
    >
    > FWD:
    > Hamowanie hamulcem nożnym + silnikiem.
    >
    > Który lepiej wyhamuje?

    Ten który jest lżejszy lub ma szersze opony.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138