    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Przeciwko własności intelektualnej - ciekawy przypadek
    Date: Fri, 21 Oct 2011 03:41:35 -0700 (PDT)

    On Oct 20, 9:58 pm, Michoo <m...@v...pl> wrote:
    > Ave!
    > Piękny pokaz do czego służy IP w praktyce:
    > Cisco zrobiło piosenkę reklamową "what a hackable world" - nawet dość fajną.
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=aWcqANGa21U
    > Ten film wideo jest już niedostępny z powodu otrzymania roszczenia
    > dotyczącego praw autorskich przez Range Road Music Inc.
    >
    > I tak właśnie IP wpływa na twórczość - ogranicza ją.

    Bywa, że. Ale gdyby np. Cisco mając na uwadze, że nie można po prostu
    wziąć piosenki objętej prawem autorskim i przerobić jej bez pozwolenia
    właściciela praw, to może by wynajęli muzyka do skomponowania
    oryginalnego utworu, i w ten sposób wsparli twórczość.

    Owszem, to jest hipotetyczna korzyść w tym przypadku, ale jeśli
    bierzesz ten przypadek jako przypadek realnego ograniczenia
    twórczości, to _każdy_ przypadek, kiedy ktokolwiek kogkokolwiek
    wynajmuje do napisania piosenki reklamowej (a także wyreżyserowania
    filmu, zrobienia plakatu itd.) należałoby potraktować jako przykład na
    to, że prawo autorskie jednak promuje twórczość.

    > Może jeszcze trochę i okaże się, że Andrzej Jarzabek nie będzie mógł
    > oglądać "Boardwalk Empire" bo się okaże, że fabuła narusza prawa xxx.
    > Tylko wtedy na protesty będzie za późno...

    "Kiedy przyszli po komunistów, nie protestowałem. Nie byłem przecież
    komunistą.
    Kiedy przyszli po reklamę Cisco, nie protestowałem. Nie byłem przecież
    udziałowcem Cisco.
    Kiedy przyszli po Boardwalk Empire, nikt nie protestował. Nikogo już
    nie było."