  • Data: 2017-04-25 23:37:01
    Temat: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:odn508$v9d$1@news.chmurka.net...
    > Spokojnie. Nie będzie źle. Unia ogranicza moce wszystkiego - może za jakiś
    > czas nie kupi się czajnika 2kW a góra 600W :)

    To się będzie grzać powietrze.
    Trochę przerysowując i upraszczając, załóżmy, że mój czajnik 2 kilogramy
    waty, traci tej waty funta, czyli 0,4 około, więc 400W. To efektywnego
    grzania będzie 4 funty, czyli 1.6 kilo waty. Czyli sprawność, jakby nie
    mówić, 80%.
    Teraz, przechodzimy na 600W, a straty takie same, czyli z 1.5 funta, robi
    nam się pół funta. Ergo - na samo grzanie idzie 200W, zatem, sprawność
    będzie ok. 33%. To jeszcze nie wygląda tak czarno, jak zestawimy ze sobą
    moce efektywne. 1.6 kW, wobec 0.2 kW. Woda, powiedzmy, grzać się będzie
    minutę, co daje zużytej energii 2kW *1/60 godziny, 2 kilowatominuty, i na
    tej jednostce zostańmy, by za bardzo w ułamki nie wchodzić. Moce urządzeń
    mają się jak 5/1.5, sprawności, jak 80/33.1/3. Ale nas interesuje zagotować
    wodę, zakładając, że innych strat nie ma, policzmy... efektywnej mocy w
    "większym", jest 1.6, efektywnej w drugim, jest 0.2, czyli mamy stosunek jak
    8 do 1. Czyli woda, gotować się będzie 8 minut. Moce może nas niezbyt
    obchodzą, sprawności w sumie też średnio, już pies trącał czas na to
    potrzebny, ale policzmy energię, jaka pójdzie na gotowanie wody. Duży
    czajnik, wziął na to 2kW x 1min, 2 kWminuty, ale mniejszy, wziął 0.6*8, 4.8
    kWminut... Zapierdolista przyjazność dla środowiska... Ponad 2 razy więcej
    energii... Środowisko będzie uszczęśliwione...
    Jeśli gdzies popełniłem błąd (uwzględnijcie, że rozważania uprościłem i
    przerysowałem...), to mi go wytknijcie... Bo to były rozważania impromptu,
    bez przygotowania znaczy się, online.
    Ja w każdym razie uważam, że słabszy czajnik będzie gorszy dla środowiska,
    bo przeciwnie do oczekiwań, energii zostanie zużyte więcej.
    Unijnym biurwomkratom pod rozwagę polecam.

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)