  • 21. Data: 2012-08-21 20:10:52
    Temat: Re: Prowadnica na rolkach
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    v...@i...pl <v...@i...pl> napisał(a):

    > Pierwsze powojenne samochody mialy silniki odlewane w formach piaskowych
    > a karoseria byla z deskowym ozebrowaniem albo recznie wyklepywana na
    > ramie. I jezdzilo. :D

    > Pozdrowienia Wiesiek :)

    Do tej pory bloki silników odlewane są w formach piaskowych. głowice i
    kolektory też tak odlewają. Forma piaskowa z rdzeniem to się nazywa. Jeśli już
    wyklepywali to nie na ramie. Na ramach to tamte samochody były. Od zawsze przy
    produkcji samochodów do kształtowania blachy używano pras. Jedynie jakieś
    pojedyncze egzemplarze mają ręcznie robione karoserie. Na kopytach się to
    kształtuje, na prasach rolkowych. W Polsce robią w ten sposób samochody. kilka
    sztuk rocznie. Gepard czy jakoś tak się nazywają. Wszystko tak z grubsza wiesz
    czy tylko to o czym pisałeś?

  • 22. Data: 2012-08-21 20:57:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał
    W dniu 2012-08-21 12:36, W.Kr. pisze:

    >Podejrzewam, ze wiekszosc slawnych poetow, to slownika w rekach nie
    >trzymala ;)

    Cyprian cyberotoman, cynik, ceniąc czule .... mi sie przypomnial :-)

    >A prosta obrabiarke majac troche wyobrazni i dobra ksiazke jest w
    >stanie zrobic (tak mysle - ja nie mialem takiej ambicji nigdy).
    >Wiadomo, ze od razu nie wszystko pojdzie idealnie, ale na bledach sie
    >wiele nauczy, doczyta co spapral, poprawi i zrobi. Nie uzyska moze na
    >niej jakosci obrabianej powierzchni takiej jak na "kupnej"
    >obrabiarce, ale ile satysfakcji ;)

    Dwie rzeczy:
    a) do zrobienia obrabiarki potrzebne sa inne obrabiarki :-(

    b) ta dobra ksiazka to bardzo gruba musialaby byc, bo encyklopedycznej
    to wielu szczegolow nie bedzie.

    J.

  • 23. Data: 2012-08-21 21:26:46
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-08-21 20:10, kogutek pisze:

    > Do tej pory bloki silników odlewane są w formach piaskowych. głowice i
    > kolektory też tak odlewają. Forma piaskowa z rdzeniem to się nazywa. Jeśli już
    > wyklepywali to nie na ramie. Na ramach to tamte samochody były.

    No o to mi chodzilo. Teraz za slowka bedziesz mnie lapal?

> [...]
    > kształtuje, na prasach rolkowych. W Polsce robią w ten sposób samochody. kilka
    > sztuk rocznie. Gepard czy jakoś tak się nazywają.

    No i o tym wlasnie mowie. Da sie? Da sie. To cos jak pomysl z obrabiarka
    kolegi - wielkoseryjnej produkcji obrabiarek nie planuje, co nie
    oznacza, ze nie uda mu sie zrobic chociaz 1 egzemplarza.

    > Wszystko tak z grubsza wiesz
    > czy tylko to o czym pisałeś?

    Nie ma ludzi wiedzacych wszystko. Ja w odroznieniu od Ciebie
    przynajmniej staram sie pomoc pytajacemu w rozwiazaniu jego problemu, a
    nie wypisuje moralizatorskich tekstow o kupowaniu ksiazek w ksiegarni
    (nota bene bez zadnych konkretow).

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 24. Data: 2012-08-21 21:32:30
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-08-21 20:57, J.F pisze:
    > Dwie rzeczy:
    > a) do zrobienia obrabiarki potrzebne sa inne obrabiarki :-(

    No przydalyby sie ;) Aczkolwiek w dzisiejszych czasach normalizacji
    wiele rzeczy da sie kupic. Fakt - ze pieknie to efekt koncowy wygladal
    nie bedzie i pewnie w niektorych kwestiach trzeba bedzie pojsc na
    kompromisy :)
    ...i najwazniejsze - kupujac tu i tam "po czesci" czy nie wyjdzie ta
    zabawa drozej, niz kupienie prostej obrabiarki :)

    > b) ta dobra ksiazka to bardzo gruba musialaby byc, bo encyklopedycznej
    > to wielu szczegolow nie bedzie.

    Oj, w tej akurat bedzie ;) Wiem, bo mam (co prawda dawno nieodkurzana,
    ale jednak) i swego czasu zagladalem tam czesto.
    Patrzac na wypowiedzi kolegi Pawla wiem, ze ma wiedze niezbedna do
    doszukania istotnych zagadnien.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 25. Data: 2012-08-22 03:38:11
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Wrotny w Obrabiarkach skrawających do metali, Gwiazdowski w (...)

    Dzieki, to sa konkrety, o ktore mi chodzilo. Rozpoczynam polowanie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 26. Data: 2012-08-22 03:59:35
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > ...i najwazniejsze - kupujac tu i tam "po czesci" czy nie wyjdzie ta
    > zabawa drozej, niz kupienie prostej obrabiarki :)

    Patrzylem na proste obrabiarki, czytalem opinie o nich i wniosek z tego
    jest taki, ze:
    - produkuje je ten sam Chinczyk, tylko w zaleznosci od zamawiajacego
    maluje na inny kolor i inaczej nazywa
    - Chinczyk potrafi zrobic dokladnie, ale czesciej udaje mu sie spieprzyc
    - przy moim szczesciu trafie pewnie na egzemplaz, ktory na dzien dobry
    trzeba bedzie rozkrecic, poprawic, wyregulowac o ile w ogole bedzie to
    wykonalne.
    Taka zabawe przechodzilem ze swoja frezareczka i doprowadzenie jej do
    stanu "zadowalajacego +" jest niewykonalne w warunkach domowych
    (stol/prowadnice trzeba by wyszlifowac czy wyfrezowac jeszcze raz, ale
    dokladnie).
    Nie mam miejsca, by kupic maszyne 2,5 tony, ktora nawet 30 letnia bedzie
    lepsza od taniego skosnookiego produktu.
    Czy zrobie cos lepszego, niz to co mozna kupic do np. 3 kzl? Nie wiem,
    ale Arke Noego zbudowali amatorzy, Tytanika profesjonalisci;-)

    > Patrzac na wypowiedzi kolegi Pawla wiem, ze ma wiedze niezbedna do
    > doszukania istotnych zagadnien.

    Dzieki za mile slowa:-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa