eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProśba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPFRe: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <4f859bc3$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <1189zurx39pb6$.dlg@myjk.org>
    <4f85c3c8$0$26691$65785112@news.neostrada.pl> <a...@m...org>
    <4f85cdd0$0$1227$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    In-Reply-To: <1...@m...org>
    Subject: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
    Date: Wed, 11 Apr 2012 21:15:56 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    Lines: 73
    Message-ID: <4f85d879$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.29.229.149
    X-Trace: 1334171769 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26691 83.29.229.149:61977
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2443776
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    news:1bgtxvs7rjfpw.dlg@myjk.org...
    > Wed, 11 Apr 2012 20:30:27 +0200, Yogi(n)
    >
    >> Lancer, rocznik 2011, 1,8 DiD, skrzynia manualna 6 biegów, 150 KM, w maju
    >> będzie pierwszy przegląd. Przebieg 23 tys. z hakiem. Olej - w tej chwili
    >> 2/3
    >> pomiędzy F a X.
    >
    > Heh, jechaliśmy prawie identycznym do Francji w lutym tego roku, tylko
    > rocznik 2012 z przebiegiem 5k. Trochę mu się dostało od życia. :P Kapeć,
    > zaspa lodowa... po tankowaniu na Shellu we Francji czek endżin i tak
    > przejechane 2500km aż do ASO w PL gdzie orzeczono zalanie gównianego
    > paliwa. Z DPFem, a co za tym idzie z olejem nie było problemu, choć w ~48h
    > przeleciał 4tkm. Ogólnie strasznie głośna i ciasna maszyna, ale faktycznie
    > oszczędne bydle, 5.5L spalił nie przekraczając 120. :P

    Ciasna? Toż to kompakt, w środku jest więcej miejsca jak w avensisie czy
    passacie. Diesel jest wyciszony lepiej od benzyniaka, (ma dodatkowe maty w
    komorze silnika) ale poważnie głośne stają się oba dopiero powyżej 130 km/h,
    wtedy właściwie ciężko porozmawiać w środku. Ale silnik chodzi bardzo
    ładnie, "rwie asfalt" (w porównaniu z benzyną), spalania można tylko
    pozazdrościć.
    Tylko ten olej...

    > No ale do rzeczy, to jednostka, jak zeznała "centrala" w czasie podróży,
    > wykonana od podstaw i do końca przez Japońców z Mitsu (poprzednie Diesle
    > montowali od PSA albo zaciągali echnologię do siebie), może się w Mazdę
    > zapatrzyli z tym programem sterujacym hahaha :D Inna sprawa, że CiTD Mazdy
    > nie sprawiał problemów jeżdżąc w tarsie, a jedynie przy krótkich odcinkach
    > miejskich.

    Poprzednie diesle (w tych lancerach) montowali od VAGa, nie od PSA. Ale
    zrezygnowali z nich z powodu (ponoć!) awaryjności.

    >> Instrukcja każe co 30 tys.
    >
    > No i powinien tyle przejechać przy sprawnym systemie.

    Pewnie przejedzie - zwłaszcza, że do przeglądu ma miesiąc czy półtora.

    >>>> Bo jeśli tak, to zbyt ekologicznie też to nie wygląda ;-(
    >>> Błagam, nie serwuj (znowu) tego tekstu o ekologii, bo mnie trzęsie. :P
    >> A ten mentorski ton zupełnie nietrzebny, nalegam - podaruj go sobie.
    >> Jakim
    >> specjalistą od ekologii trzeba być, żeby stwierdzić że wymiana np. co 20
    >> tys. km jest mniej ekologiczna niż co 30 tys.?
    >
    > Ale dlaczego JUŻ zakładasz, że wcześniejsza wymiana będzie konieczna?
    > Najpierw wyjaśnij wątpliwości, potem wyciagaj wnioski, a nie na odwrót.

    Ale GDZIE zakładam? Chyba tryb przypuszczający, którego użyłem, świadczy o
    próbie wyjaśniania tych wątpliwości?


    >> No to tutaj akurat jest nówka z salonu, jeżdżąca przeważnie w trasach, na
    >> fabrycznym oleju, kolega chucha, dmucha i trzęsie się nad nim. Przebieg
    >> symboliczny, garażowany, pierwszy właściciel, bezwypadkowy - i jeszcze
    >> produkuje olej ;-)
    >
    > Zdarza się, niestety. Na forum Mazdy też był taki nieszczęśnik. Kupił M3 i
    > wszystko po kolei mu się sypało, właśnie podzespoły z systemu DPF. Ale to
    > jedyny przypadek jaki zanotowałem, więc nie jest źle. :P

    Ponoć w ASXach z tymi samymi silnikami przeprogramowują elektronikę
    sterująca i dzięki temu problem staje się marginalny. Skoro tak, to albo
    rzadziej odbywa się dopalanie, albo mniej paliwa dawkuje. W lancerach
    jeszcze nie, ale być może pracują nad problemem. Być może, bo ASO
    tradycyjnie rozkłada łapy i smętnie coś tam bredzi.

    --
    Yogi(n)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: