-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <4f859bc3$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
<1189zurx39pb6$.dlg@myjk.org>
<4f85c3c8$0$26691$65785112@news.neostrada.pl> <a...@m...org>
<4f85cdd0$0$1227$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
In-Reply-To: <1...@m...org>
Subject: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Date: Wed, 11 Apr 2012 21:15:56 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
Lines: 73
Message-ID: <4f85d879$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.29.229.149
X-Trace: 1334171769 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26691 83.29.229.149:61977
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2443776
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:1bgtxvs7rjfpw.dlg@myjk.org...
> Wed, 11 Apr 2012 20:30:27 +0200, Yogi(n)
>
>> Lancer, rocznik 2011, 1,8 DiD, skrzynia manualna 6 biegów, 150 KM, w maju
>> będzie pierwszy przegląd. Przebieg 23 tys. z hakiem. Olej - w tej chwili
>> 2/3
>> pomiędzy F a X.
>
> Heh, jechaliśmy prawie identycznym do Francji w lutym tego roku, tylko
> rocznik 2012 z przebiegiem 5k. Trochę mu się dostało od życia. :P Kapeć,
> zaspa lodowa... po tankowaniu na Shellu we Francji czek endżin i tak
> przejechane 2500km aż do ASO w PL gdzie orzeczono zalanie gównianego
> paliwa. Z DPFem, a co za tym idzie z olejem nie było problemu, choć w ~48h
> przeleciał 4tkm. Ogólnie strasznie głośna i ciasna maszyna, ale faktycznie
> oszczędne bydle, 5.5L spalił nie przekraczając 120. :P
Ciasna? Toż to kompakt, w środku jest więcej miejsca jak w avensisie czy
passacie. Diesel jest wyciszony lepiej od benzyniaka, (ma dodatkowe maty w
komorze silnika) ale poważnie głośne stają się oba dopiero powyżej 130 km/h,
wtedy właściwie ciężko porozmawiać w środku. Ale silnik chodzi bardzo
ładnie, "rwie asfalt" (w porównaniu z benzyną), spalania można tylko
pozazdrościć.
Tylko ten olej...
> No ale do rzeczy, to jednostka, jak zeznała "centrala" w czasie podróży,
> wykonana od podstaw i do końca przez Japońców z Mitsu (poprzednie Diesle
> montowali od PSA albo zaciągali echnologię do siebie), może się w Mazdę
> zapatrzyli z tym programem sterujacym hahaha :D Inna sprawa, że CiTD Mazdy
> nie sprawiał problemów jeżdżąc w tarsie, a jedynie przy krótkich odcinkach
> miejskich.
Poprzednie diesle (w tych lancerach) montowali od VAGa, nie od PSA. Ale
zrezygnowali z nich z powodu (ponoć!) awaryjności.
>> Instrukcja każe co 30 tys.
>
> No i powinien tyle przejechać przy sprawnym systemie.
Pewnie przejedzie - zwłaszcza, że do przeglądu ma miesiąc czy półtora.
>>>> Bo jeśli tak, to zbyt ekologicznie też to nie wygląda ;-(
>>> Błagam, nie serwuj (znowu) tego tekstu o ekologii, bo mnie trzęsie. :P
>> A ten mentorski ton zupełnie nietrzebny, nalegam - podaruj go sobie.
>> Jakim
>> specjalistą od ekologii trzeba być, żeby stwierdzić że wymiana np. co 20
>> tys. km jest mniej ekologiczna niż co 30 tys.?
>
> Ale dlaczego JUŻ zakładasz, że wcześniejsza wymiana będzie konieczna?
> Najpierw wyjaśnij wątpliwości, potem wyciagaj wnioski, a nie na odwrót.
Ale GDZIE zakładam? Chyba tryb przypuszczający, którego użyłem, świadczy o
próbie wyjaśniania tych wątpliwości?
>> No to tutaj akurat jest nówka z salonu, jeżdżąca przeważnie w trasach, na
>> fabrycznym oleju, kolega chucha, dmucha i trzęsie się nad nim. Przebieg
>> symboliczny, garażowany, pierwszy właściciel, bezwypadkowy - i jeszcze
>> produkuje olej ;-)
>
> Zdarza się, niestety. Na forum Mazdy też był taki nieszczęśnik. Kupił M3 i
> wszystko po kolei mu się sypało, właśnie podzespoły z systemu DPF. Ale to
> jedyny przypadek jaki zanotowałem, więc nie jest źle. :P
Ponoć w ASXach z tymi samymi silnikami przeprogramowują elektronikę
sterująca i dzięki temu problem staje się marginalny. Skoro tak, to albo
rzadziej odbywa się dopalanie, albo mniej paliwa dawkuje. W lancerach
jeszcze nie, ale być może pracują nad problemem. Być może, bo ASO
tradycyjnie rozkłada łapy i smętnie coś tam bredzi.
--
Yogi(n)
Następne wpisy z tego wątku
- 11.04.12 21:22 Tom N
- 11.04.12 21:23 Yogi\(n\)
- 11.04.12 21:27 Przemysław Czaja
- 11.04.12 21:29 Yogi\(n\)
- 11.04.12 21:30 Myjk
- 11.04.12 21:37 Yogi\(n\)
- 11.04.12 21:42 Myjk
- 11.04.12 21:44 Tom N
- 11.04.12 21:46 Yogi\(n\)
- 11.04.12 21:48 Myjk
- 11.04.12 21:51 Myjk
- 11.04.12 21:55 Yogi\(n\)
- 11.04.12 21:58 Tom N
- 11.04.12 22:06 Artur Maśląg
- 11.04.12 22:15 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=