  • Data: 2010-08-15 07:24:46
    Temat: Re: Prośba o radę : programista bez dyplomu ?
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    dyskusyjnych:d728afe8-1699-4dad-9a7d-ce03e8cefa59@d8
    g2000yqf.googlegroups.com...

    > Nie wiem.. nie widzę większego niebezpieczeństwa, a pomysł mi się
    > podoba.

    Kryzys wieku średniego.

    Jakby ktoś poszukał - pisałem że M.M. chce korporacyjnego modelu cechowego
    związku informatyków. Więc nie jest zaskoczeniem powyższe dla mnie żadnym.

    To trochę tak, że uważamy iż każdy powinien mieć równe szanse, ale my
    powinniśmy być równiejsi. Oczywiście, liczy się talent, umiejętności, trochę
    szczęścia i dużo czasu spędzonego nad różnymi projektami wcześniej... ale to
    gadka-szmatka, bo przecież fajnie byłoby należeć do Związku Programistów
    Komputerów i Pralek Bębnowych. I zakazać ludziom spoza cechu pisania
    programów dłuższych, niż dwie linijki po 80 znaków.

    Wic w tym, że kraik w którym coś takiego powstanie - stanie się państwem
    wyznaniowym do kwadratu. Bo wiara w cudowny papierek zastąpi rzeczywiste
    umiejętności. Kolesiostwo podniesione do rangi prawa.

    A do tego - masz ci los - nijak nie zapobiegnie to wysypowi pryszczersów
    piszących malware pod niewiadomymi adresami urywającymi się gdzieś pomiędzy
    Koreą a Kajmanami.

    Już i tak ciężko jak cholera - bo są takie rzeczy jak narzędzia GNU i nawet
    MS robi wam koło piura wypuszczając "ekspresy". Teraz każdy może programować
    i nie musi płacić wstępnego do klubu za kompilator itp. Może to robić nawet
    mając mniej niż 16 lat, co powinno chyba doczekać się rezolucji ONZ stojącej
    na straży majtków.

    A mogło być tak ładnie - ZTO i białe fartuchy, Partia regulująca że tylko
    pierwszy syn informatyka może być informatykiem itd.

    Nota bene, podobnie jest z aktorami, tj. aktorkami nawet bardziej. Uczy się
    taka w Wyższej Szkole Aktorskiej im. Kogoś przez wiele lat, kończy ją z
    wysoką notą i nic. Bo z reguły jako smerfetki i tak grają nie-aktorki bez
    dyplomu, za to z innymi walorami, napiszmy że to "talent".

    slawek