  • Data: 2011-05-03 09:35:25
    Temat: Re: Prośba o pomoc z silnikiem krokowym...
    Od: Zbych <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-03 00:13, Konop pisze:
> [...]
    > zasilać w następujący sposób:
    > - na początku każdego kroku zasilić cewkę prądem 500mA przez 1ms (lub
    > 2ms w zależności od grubości papieru)
    > - przez pozostałą część kroku (o ile krok trwa ponad 1ms/2ms) podawać
    > prąd 300mA
    >
    > Ja chciałem zastosować jakiś gotowy kontroler, na przykład A3977. On
    > takiego trybu pracy nie posiada ;)... . A ja nie posiadam żadnego
    > doświadczenia z silnikami krokowymi :). I stąd nie wiem jak temat
    > ugryźć... Z czego wynika takie zalecenie?? Jak najlepiej ustawić układ

    Chodzi o to, żeby niepotrzebnie nie grzać uzwojeń silnika. Jak masz
    driver bez chopperowania, to możesz to zasymulować programowo zmieniając
    wypełnienie PWMa sterującego krokami.

    > A3977, żeby poprawnie sterować tym silnikiem?? Jaki prąd maksymalny,
    > jaki tryb gaszenia, jakie kroki??

    Przy mechanizmach termicznych nie ma potrzeby stosowania mikrokroków.
    Przekładnie są tak dobrane, żeby było ok przy normalnym kroku.

    > W sumie ten przebieg mógłbym "zasymulować" stosując półkroki, ale w
    > sumie czas trwania impulsu większego prądu będzie różny
    > (będzie to zawsze 1/4 całego kroku, a nie 1ms). Poza tym, nie wiem, czy
    > w tej aplikacji mogę je zastosować (czy drukowanie nie powinno
    > następować "pomiędzy" krokami).

    Przy wydruku termicznym nie ma czegoś takiego jak "pomiędzy krokami".
    Jednocześnie grzejesz i sterujesz silnikiem. Inaczej wyjdzie ci traktor
    a nie drukarka (hałas mocno rośnie przy spadku prędkości). Maksymalną
    prędkość masz ograniczoną możliwościami mechanizmu i czasem potrzebnym
    na "wypalenie" piksela. W miarę jak mechanizm będzie się nagrzewał
    musisz albo zwiększać prędkość wydruku, albo skracać czas grzania piksela.

    > Prędkość pracy będzie różna, w zależności od szybkości drukowania
    > (drukarka będzie kreślić wykresy na bieżąco, więc prędkość będzie ściśle
    > ustalona).

    Tylko zacznij od sprawdzenia czy zimny mechanizm będzie w stanie
    osiągnąć największą wymaganą prędkość (zaczerniać wystarczająco
    piksele). Może się okazać, że będziesz musiał zwiększyć napięcie
    zasilające linijkę termiczną. Pamiętaj też, że jak wsadzisz całość w
    obudowę to będziesz miał inne oddawanie ciepła i może się okazać, że
    będziesz musiał od początku dobierać czasy grzania pikseli.