  • Data: 2011-05-03 13:54:12
    Temat: Re: Prośba o pomoc z silnikiem krokowym...
    Od: Zbych <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-03 12:10, Konop pisze:

> [...]
    > (pełne kroki, półkroki itd) podaje na cewki silnika prąd o przebiegu
    > prostokątnym lub "schodkowym sinusie" przesunięte o 90 stopni...
    > W przebiegu prostokątnym przez cewki płynie prąd +I lub -I (nigdy nie
    > jest to ZERO). W pozostałych przebiegach prąd zmienia się od -I przez
    > zero do +I z krokami pośrednimi...
    > Nie wiem po prostu, czy przyjąć prąd maksymalny równy 500mA czy 300mA...
    > W tym pierwszym przypadku jest szansa, że taki prąd będzie płynąć przez
    > więcej niż te 1..2ms, w drugim - obawiam się, że silnik nie będzie miał

    Właśnie po to jest chopperowanie. Przy wykonywaniu kroku dajesz pełną
    moc, a jak silnik stoi to włącza się chopper.

    > OK, nie ma potrzeby, ale czy mikrokroki nie poprawią "kultury pracy"
    > silnika??

    Wątpię. Kulturę pracy będziesz miał jak kroki będą wykonywane _równo_ i
    z odpowiednią prędkością. Jak na mój gust ten driver jest
    przekombinowany do tej aplikacji. Wystarczy zwykły driver z kontrolą
    prądu i chopperowaniem.

    > To trochę nie mój problem :). Mechanizm mam narzucony "z góry", ja
    > projektuję jedynie hardware, a czas wygrzewania ustala software ;)..

    Ale jak soft nie będzie mógł zaczernić pikseli przy zimnym mechanizmie,
    to będzie to problem sprzętowy.