eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmProsba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klientaRe: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Olgierd <n...@n...problem>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi
    w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
    Date: Tue, 26 May 2009 14:14:21 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 48
    Message-ID: <p...@r...org>
    References: <1...@n...onet.pl> <gvgn2c$idl$1@news.interia.pl>
    <p...@r...org> <gvgqqd$mpv$1@news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: hub.money.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1243347261 13337 217.153.72.70 (26 May 2009 14:14:21 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 26 May 2009 14:14:21 +0000 (UTC)
    X-User: olgierdr
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:971740
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 26 May 2009 15:45:57 +0200, MarekM napisał(a):

    >> Tak to tylko w postępowaniu sądowym. W zwykłym życiu stosuje się art.
    >> 61 par. 1 kc.
    >
    > Nie w tym przypadku. Uznanie bądź nie reklamacji to nie "oświadczenie
    > woli", a działanie w ramach prawa telekomunikacyjnego, które reguluje
    > czas, w jakim faktycznie ma nastąpić rozpatrzenie reklamacji (a nie
    > termin, w jakim operator ma Ci o tym oświadczyć).

    A czym zatem jest "rozpatrzenie" reklamacji? A jeśli sobie "rozpatrzy"
    ale nic nie wyśle?
    Rozpatrzenie reklamacji to nic innego jak złożenie oświadczenia woli o
    rozstrzygnięciu konkretnej sprawy będącej przedmiotem reklamacji.

    > Sam się nad tym kiedyś głowiłem i mam nawet opinię departamentu prawnego
    > UKE w tej sprawie, którą tutaj (dla potomności) zacytuję.

    Bardzo ładne, ale...

    > Odmienną kwestią jest termin, w jakim udzielana jest pisemna odpowiedź
    > na reklamację. Jest to termin, w którym Operator ma rozpatrzyć
    > reklamację, a zostaje on zachowany, jeżeli przed upływem 30 dni
    > odpowiedź na reklamację zostanie złożona w urzędzie pocztowym.

    > Zgodnie z
    > treścią art. 106 ust. 2 ustawy Prawo telekomunikacyjne, jeżeli
    > reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie
    > 30 dni od daty jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja została
    > uwzględniona. Przepis ust. 2 zawiera domniemanie faktyczne uwzględnienia
    > reklamacji, jeżeli od jej złożenia upłynęło 30 dni a reklamacja nie
    > została rozpatrzona.
    (...)
    > jakim rozpatrzona reklamacja została złożona w urzędzie pocztowym.
    > Natomiast wątpliwości dotyczące terminowego wysyłania odpowiedzi na
    > reklamację nie powinny występować przy uznaniu reklamacji, gdyż nawet po
    > przekroczeniu przez Operatora 30 dniowego terminu na rozpatrzenie
    > reklamacji uznaje się, że była ona zasadna.

    Ślicznie-pięknie, ale brakuje mi tu jednego, dość zasadniczego elementu:
    wyjaśnienia na jakiej podstawie UKE właśnie w taki sposób chce liczyć
    terminy. PT nie wprowadza swojej definicji terminów, nie ma podstaw, aby
    sięgać do kpa, nie ma podstaw, by sięgać do kpc, zostaje więc po prostu
    kc.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: