-
Data: 2009-05-26 14:55:08
Temat: Re: Prosba o interpretacje ustawy prawo telekomunikacyjne: brak odpowiedzi w30dni a ew. obowiazek spełnienia GIGANT żądania klienta
Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Olgierd pisze:
>> Nie w tym przypadku. Uznanie bądź nie reklamacji to nie "oświadczenie
>> woli", a działanie w ramach prawa telekomunikacyjnego, które reguluje
>> czas, w jakim faktycznie ma nastąpić rozpatrzenie reklamacji (a nie
>> termin, w jakim operator ma Ci o tym oświadczyć).
> A czym zatem jest "rozpatrzenie" reklamacji?
Pochylenie się nad pismem klienta, pogłówkowanie, sięgnięcie do swoich
regulaminów albo popatrzenie w fusy od kawy bądź wylosowanie odpowiedzi
spośród standardowych i stwierdzenie: uznajemy/nie uznajemy. Nie wiem,
czy któryś sąd przyzna Ci rację, że rozpatrzeniem reklamacji jest
złożenie oświadczenia o wyniku tegoż rozpatrzenia.
> A jeśli sobie "rozpatrzy" ale nic nie wyśle?
To znaczy, że uznał. W tym celu wprowadzono właśnie odpowiedni paragraf
do PT.
> Rozpatrzenie reklamacji to nic innego jak złożenie oświadczenia woli o
> rozstrzygnięciu konkretnej sprawy będącej przedmiotem reklamacji.
To Twoja interpretacja - odmienna od stanowiska Departamentu Prawnego
UKE, więc w razie kłopotów nawet w UKE wsparcia nie masz ;-)
>> Sam się nad tym kiedyś głowiłem i mam nawet opinię departamentu prawnego
>> UKE w tej sprawie, którą tutaj (dla potomności) zacytuję.
> Bardzo ładne, ale...
>
>> Odmienną kwestią jest termin, w jakim udzielana jest pisemna odpowiedź
>> na reklamację. Jest to termin, w którym Operator ma rozpatrzyć
>> reklamację, a zostaje on zachowany, jeżeli przed upływem 30 dni
>> odpowiedź na reklamację zostanie złożona w urzędzie pocztowym.
>
>> Zgodnie z
>> treścią art. 106 ust. 2 ustawy Prawo telekomunikacyjne, jeżeli
>> reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie
>> 30 dni od daty jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja została
>> uwzględniona. Przepis ust. 2 zawiera domniemanie faktyczne uwzględnienia
>> reklamacji, jeżeli od jej złożenia upłynęło 30 dni a reklamacja nie
>> została rozpatrzona.
> (...)
>> jakim rozpatrzona reklamacja została złożona w urzędzie pocztowym.
>> Natomiast wątpliwości dotyczące terminowego wysyłania odpowiedzi na
>> reklamację nie powinny występować przy uznaniu reklamacji, gdyż nawet po
>> przekroczeniu przez Operatora 30 dniowego terminu na rozpatrzenie
>> reklamacji uznaje się, że była ona zasadna.
>
> Ślicznie-pięknie, ale brakuje mi tu jednego, dość zasadniczego elementu:
> wyjaśnienia na jakiej podstawie UKE właśnie w taki sposób chce liczyć
> terminy. PT nie wprowadza swojej definicji terminów, nie ma podstaw, aby
> sięgać do kpa, nie ma podstaw, by sięgać do kpc, zostaje więc po prostu
> kc.
Inna interpretacja prowadziłaby do absurdu. Wystarczyłoby, byś nie
odbierał przesyłki na poczcie przez te 30 dni (mimo jej awizowania - nie
masz takiego obowiązku) i już reklamacja nie byłaby rozpatrzona w
terminie, gdyż nie mogłeś zapoznać się z jego treścią z racji
nieposiadania go w ręku (a więc faktycznie reklamacja zostałaby uznana).
Rozpatrzenie reklamacji to... jej rozpatrzenie - czyli to, co napisałem
na początku tego posta (faktyczne stwierdzenie przez operatora, czy
reklamacja jest słuszna, czy nie). Jedynym sposobem dla operatora, by
udowodnić, że rozpatrzył w terminie, jest wysłanie odpowiedzi przed
upływem tego terminu - batem jest Art. 106 pkt.2 PT. Natomiast wysłanie
odpowiedzi pismem poleconym regulowane jest osobnym rozporządzeniem, w
którym nie ma mowy o terminie wysłania tego pisma.
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 26.05.09 15:05 Waldek Godel
- 26.05.09 16:51 ToMasz
- 26.05.09 18:40 Maciej Bebenek (news.onet.pl)
- 26.05.09 20:12 Olgierd
- 26.05.09 20:54 MarekM
- 26.05.09 21:00 Olgierd
- 28.05.09 05:31 Pete
- 28.05.09 05:56 Jingiel
- 28.05.09 16:56 Pete
Najnowsze wątki z tej grupy
- Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- Aero2
- odbiornik GPS z kablem USB
- iOS, działające wifi z autolockiem
- Z instrukcji do kitu
- Re: W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- DNS restrictions are on
- Słabszy sygnał GSM od kilku tugodni
- Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- Praktyczny test GPS...
- Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- Dlaczego sluchawka nie dzwoni?
Najnowsze wątki
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst