  • 41. Data: 2011-02-22 21:22:07
    Temat: Re: Programy jednowątkowe a wiele rdzeni procesora
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 22.02.2011 20:50, Przemysław Ryk pisze:
    > Tak z ciekawości jeszcze dorzucę - czy nie jest przy okazji tak, że dość
    > mocnym hamulcem jest ciągłe trzymanie się architektury x86?

    Dłuższa odpowiedź:

    http://www.grush.one.pl/article.php?id=iapx

    Krótsza:

    Historia dowodzi, że "lepsze" architektury wcale na dłuższą
    metę nie były aż tak znacząco wydajniejsze ani oszczędniejsze.
    Tak kiedyś chwalony RISC w epoce taniej elektroniki sprawdza
    się głównie w prostych zastosowaniach, gdzie kosztem wydaj-
    ności da się osiągnąć malutki pobór energii. W zastosowaniach
    biurowo-serwerowych w zasadzie różnica jest niewielka już,
    choćby dlatego, że obecne procesory x86 to w zasadzie układy
    RISC z dekoderem rozkazów na wejściu :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 42. Data: 2011-02-22 21:48:03
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Przesmiewca" <p...@v...com.pl> napisał w wiadomości

    > Jednemu sie przyda, drugiemu nie. Ja np. wirtualizuje w jednym czasie ma
    > domowym pececie wiele systemow i juz zaczynam sie zastanawiac,
    > jak tu podmienic 4 rdzeniowca na cos innego.

    Oooo... Najbardziej mi się podoba, że na Q6600 mogę skutecznie zapuścić
    W2k, XP, Ubuntu pod kontrola Visty 64.

    --
    marfi

  • 43. Data: 2011-02-22 22:00:05
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 22 Feb 2011 22:48:03 +0100, marfi napisał(a):

    > Oooo... Najbardziej mi się podoba, że na Q6600 mogę skutecznie zapuścić
    > W2k, XP, Ubuntu pod kontrola Visty 64.

    Jednocześnie to mi się nie zdarzało, ale bywały sytuacje, że testowałem coś
    pod VMware Server - na Core 2 Duo E8400 pogonionym do 3,9 GHz spokojnie
    można było się pobawić z odpalonym na wirtualnej maszynie Windows 7
    (przydział 1 rdzenia i 3 GB ram). :)

    [ Prawda, nawet gdy dotyczy rzeczy drobnej, przekracza niepewne poglądy ]
    [ na zagadnienia naprawdę wzniosłe. (Leonardo da Vinci) ]

  • 44. Data: 2011-02-23 07:43:40
    Od: robot <"robot[adres-falszywy]"@onet.pl>

    W dniu 2011-02-22 21:00, Przemysław Ryk pisze:

> [...]
    > Distiller wielowątkowo pracować nie chcą - ani w CS3 (którego używam), ani w

    Photoshop wykorzystuje 4 rdzenie ale tylko w filtrach, co w sumie
    jest bez znaczenia.

    --
    pozdrawiam

  • 45. Data: 2011-02-23 07:51:36
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    Radosław Sokół <r...@m...com.pl> wrote:
> [...]
    > biurowo-serwerowych w zasadzie różnica jest niewielka już,
    > choćby dlatego, że obecne procesory x86 to w zasadzie układy

    Trochę dziwna ta odpowiedź bo sugeruje, że RISC to taka pieśń przeszłości, i
    jednocześnie, że wygrał i CISC jako takich już nie ma ;)

    wit

  • 46. Data: 2011-02-23 08:28:04
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2011-02-20 12:51, MC pisze:
    > Użytkownik "ViRuS" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > To się bardzo łatwo mówi. Niestety liczba aplikacji wielowątkowych (jest
    > jeszcze problem ile ma być tych wątków) jakoś nie chce specjalnie urosnąć.

    I jest sporo aplikacji unikalnych które nigdy nie będą wielowątkowe.

  • 47. Data: 2011-02-23 08:51:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 23 Feb 2011 08:43:40 +0100, robot napisał(a):

    > Photoshop wykorzystuje 4 rdzenie ale tylko w filtrach, co w sumie
    > jest bez znaczenia.

    W których filtrach. Konkretnie poproszę.

    [ Love. The slowest form of suicide. (znalezione w necie) ]

  • 48. Data: 2011-02-23 09:20:26
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >Zakładam, że w normalnym, konkurencyjnym środowisku wyższym
    >popytem będzie się cieszył produkt lepszy,

    Tylko ta "lepszość" dalece nie zawsze jest dobrze zdefiniowana. I nie
    zawsze znaczy to samo dla różnych osób. Na praktycznie dowolnym
    (pomijając niektóre bardzo ustandaryzowane) rynku.

    >Niestety, trudno nazwać obecny rynek oprogramowania konkuren-
    >cyjnym.

    A to inna bajka niestety.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 49. Data: 2011-02-23 18:42:40
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 23.02.2011 08:51, wit pisze:
    > Trochę dziwna ta odpowiedź bo sugeruje, że RISC to taka pieśń przeszłości, i
    > jednocześnie, że wygrał i CISC jako takich już nie ma ;)

    *Czysty* RISC to pieśń przeszłości. Nie masz już w zasadzie
    na rynku PowerPC, Alphy, MIPSa (mówię o poważnym udziale, a
    nie dostępności w ogóle!) i kilku innych architektur. Jedy-
    nie SPARC chyba się jakoś jeszcze trzyma. No i oczywiście
    ARM -- tylko że głównie na rynku urządzeń mobilnych, a i
    tam podgryza go uproszczony x86 w postaci Atoma choćby
    (a AMD też szykuje swoje rozwiązanie).

    Analogicznie mało już jest "czystych" CISCów o klasycznej
    architekturze, bo faktycznie skaluje się ona niezbyt dobrze.

    Obecne x86 to z zewnątrz CISC, w środku RISC. Prawie RISC
    (bo jest np. mało dostępnych bezpośrednio rejestrów).
    I ma to jak największy sens, bo kod CISC jest bardziej
    zwarty, a rdzenie RISC są szybsze.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 50. Data: 2011-02-23 20:58:00
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

> [...]
    > (bo jest np. mało dostępnych bezpośrednio rejestrów).
    > I ma to jak największy sens, bo kod CISC jest bardziej

    Czyli po prostu RISC. "Zewnętrzny" CISC jest tylko dla zachowania
    kompatybilności.

    wit