  • 1. Data: 2011-02-19 14:21:00
    Temat: Klonowanie dyskow (linuks i windows) - bez systemu
    Od: bogdan2312 <b...@A...pl>

    Poszukuje programu do klonowania dyskow (takze systemowych) ale
    dzialajacych samodzielnie (bez preinstalowanego systemu).
    Przeszukiwalem google - jest tego sporo. Platnych, shareware i free -
    prosilbym jednak o opinie osob, ktore uzywaly ktoregos i nie zawiodly
    sie na skutecznosci i pewnosci dzialania.

  • 2. Data: 2011-02-19 14:41:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-02-19 15:21, bogdan2312 wrote:
    > Poszukuje programu do klonowania dyskow (takze systemowych) ale
    > dzialajacych samodzielnie (bez preinstalowanego systemu).

    dd if=/dev/sda of=/dev/sdb

    A jak jesteś z gatunku niepiśmiennych w konsoli to np:

    http://clonezilla.org/

  • 3. Data: 2011-02-19 16:21:55
    Od: bogdan2312 <b...@A...pl>

    > dd if=/dev/sda of=/dev/sdb
    >
    > A jak jesteś z gatunku niepiśmiennych w konsoli to np:
    >
    > http://clonezilla.org/
    Hehehe - czasami udaje mi sie wystukac kilka znakow, ale...
    Chodzilo mi o program/system dzialajacy z samodzielnego
    CD/DVD/boot-pendrive. Przy stosowaniu plytek live z linuksem (i
    operacjach MC/dd/copy...)wystepuje dosc istotny problem praw do plikow
    na sklonowanym dysku. Szukam medody szybkiej i pewnej - czyli kopiowani
    bit po bicie (niby)... :)

  • 4. Data: 2011-02-19 16:44:53
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    bogdan2312 <b...@A...pl> napisał(a):

    >Hehehe - czasami udaje mi sie wystukac kilka znakow, ale...
    >Chodzilo mi o program/system dzialajacy z samodzielnego
    >CD/DVD/boot-pendrive.

    dd

    >Przy stosowaniu plytek live z linuksem (i
    >operacjach MC/dd/copy...)wystepuje dosc istotny problem praw do plikow
    >na sklonowanym dysku.

    Zadne prawa sie nie zmianią jak uzyjesz dd

    > Szukam medody szybkiej i pewnej - czyli kopiowani
    >bit po bicie (niby)... :)

    dd

  • 5. Data: 2011-02-19 18:36:55
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    BootIt http://www.terabyteunlimited.com
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 6. Data: 2011-02-19 19:10:42
    Od: monter <g...@g...pl>

    Właśnie klonując dysk programem dd robisz to sektor po sektorze, więc
    działasz na innym poziomie niż system plików, zatem omijasz uprawnienia
    wynikające właśnie z systemu plików.
    W skróce - uruchamiasz sobie z pendrive lub płytki system operacyjny, na
    którym działa dd i który poprawnie obsługuje kontroler dysku (no,
    konkretnie szyny SATA, ATA, SCSI czy jak tam sobie te dyski podpinasz) i
    klonujesz dysk. Działa to powoli (bo klonujesz wszystkie sektory
    niezależnie od zawartości), ale niezwykle skutecznie.

    g.

  • 7. Data: 2011-02-19 19:30:40
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.02.2011 15:21, bogdan2312 pisze:
    > Poszukuje programu do klonowania dyskow (takze systemowych) [...]

    gparted choćby.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 8. Data: 2011-02-20 01:04:08
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    http://kamikaze.mp.waw.pl/bezpieczenstwo/kopia-dysku
    /

  • 9. Data: 2011-02-20 06:40:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-02-19 17:21, bogdan2312 wrote:
    > Chodzilo mi o program/system dzialajacy z samodzielnego
    > CD/DVD/boot-pendrive.

    clonezilla.

    > Przy stosowaniu plytek live z linuksem (i
    > operacjach MC/dd/copy...)wystepuje dosc istotny problem praw do plikow
    > na sklonowanym dysku.

    nie występuje o ile uzyjesz kopiowania *dysku* a nie systemu plikow. dd
    to załatwia.

    > Szukam medody szybkiej i pewnej - czyli kopiowani
    > bit po bicie (niby)... :)

    dd jest cholernie szybkie (pociągnie z pełna prędkością kontrolera). Ma
    jednak wadę: kopiuje bit-w-bit kopiujac też puste miejsca pomiędzy
    plikami. Jeśli dysk jest bardziej pusty niż pełny to jest to zbedna
    czynność. I nie pozwala na zmianę rozmiaru w locie - ale przecież
    piszesz o *klonowaniu* więc chyba nie chcesz zmieniać rozmiaru partycji.

  • 10. Data: 2011-02-20 08:40:57
    Temat: Dziekuje - wstepnie wybralem
    Od: bogdan2312 <b...@A...pl>

> [...]
    > prosilbym jednak o opinie osob, ktore uzywaly ktoregos i nie zawiodly
    > sie na skutecznosci i pewnosci dzialania.

    Dziekuje kolegom.
    Wstepnie wybralem do testowania {orzez blondynki) gparted i clonezilla. :)