  • 1. Data: 2011-02-19 09:48:03
    Temat: Klawiatura + mysz (bezprzewodowe?)
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Witam!

    Przyszedl czas na zmiane wysluzonego Labtec'a (klawiatura) i myszy Razor
    DeatAdder na cos innego. No i poradzcie na co:)
    W/w sprzet byl przewodowy.

    Pchac sie w bezprzewodowosc? W zasadzie kable mi nie przeszkadzaja bardzo, ale
    jesli istnieje na rynku jakis model bezprzewodowy o wysokich parametrach
    jakosciowych (czytaj: zebym za dwa lata nie musial placic za nowy egzemplarz
    znow kilku stowek) to chetnie wyslucham rekomendacji.

    Skad moje uprzedzenia co do bezprzewodowosci? Moj brat kupuje sobie zazwyczaj
    myszki bezprzewodowe, ale dziwnym trafem raz na 1,5 - 2 lata musi je wymieniac,
    bo mu zaczynaja swirowac. A mnie klawiatura i myszka kablowa chodzily przez
    kilka lat.

    Przegladnalem archiwum grupy pod kątem ewentualnych problemow i bylo by dobrze
    gdyby:
    - akumulatory/baterie w urzadzeniach pozwalaly na w miare dluga prace (nie
    tydzien, ale co najmniej 2-3 miesiace)
    - klawiatura nie wprowadzala z opoznieniem znakow ani nie "dlawila sie" w
    momencie wciskania kilku klawiszy na raz (ale posty dotyczace takich problemow
    dla klawiatur bezprzewodowych byly sprzed kilku lat, wiec moze w nowych modelach
    juz nie ma takich problemow wogole)
    - klawiatura nie musi miec ergonomicznego ksztalu (w stylu wave) - mnie sie
    dobrze pisze na normalnej, z wydzielonym blokiem numerycznym

    Potrzebuje myszki precyzyjnej - oprocz grania (ale w FPS bardzo rzadko w sumie)
    troche dlubie w grafice w Photoshopie.

    Razor DeathAdder byl dla mnie rewelacyjny! Tylko w pewnym momencie postanowilem
    sprawdzic co jest w srodku i zrobilem to bardzo niefortunnie;) Myszka niestety
    zmarla;) Ale co do jakosci jej pracy - to wlasnie czegos w tym stylu szukam.

    A klawiatura - no tu nie mam w zasadzie zadnych preferencji, chodzi przede
    wszystkim o trwalosc wykonania i ergonomie pozniejszego uzytkowania. Nie chce za
    rok lub dwa kupowac nowej. Wazne tez zeby klawisze byly wygodne.

    Miejsca na biurku mam sporo, wiec rozmiary dla klawiatury nie maja wiekszego
    znaczenia. Rozmiar DeathAddera byl dla mnie tez ok.

    Znalazlem taki benchmark w necie:
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Test_12_bez
    przewodowych_klawiatur_mysz._Przedzial_cenowy_50150_
    zl-1496/strona/4277.html

    Tyle ze z roku 2009. Moze ktos potwierdzic jego aktualnosc?

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 2. Data: 2011-02-21 10:26:20
    Temat: Re: Klawiatura + mysz (bezprzewodowe?)
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 19/02/2011 09:48, Gabriel Zastawnik wrote:

> [...]
    > postanowilem sprawdzic co jest w srodku i zrobilem to bardzo
    > niefortunnie;) Myszka niestety zmarla;) Ale co do jakosci jej pracy - to

    Mam Microsoft Sidewinder X8. Co prawda na baterii zyje kilkadziesiat
    godzin, ale ma sprytny kabelek z magnesem wychodzacy z odbiornika (dosc
    dlugi), ktory mozna podpiac i ladowac myszke w czasie pracy, bardzo
    wygodne. Do FPS i innych gier jak znalazl - 1000Hz i zadnego laga,
    przynajmniej ja nie zauwazylem). Do tego trzy komplety slizgaczy dla
    lubiacych wiekszy i mniejszy opor i pionowe przyciski pod kciukiem -
    IMHO rozwiazanie genialne, bo sa dostepne bez wyginania palca. Grafika
    jak grafika, obrabiam tony RAWow w Photoshopie i nie narzekam, ale tu
    chyba kazda myszka sie sprawdzi. :)

    Jesli mozesz raz na tydzien podpiac myszke na godzine, to bedziesz na
    pewno zadowolony, ale dobrze ja pomacac gdzies w sklepie, bo jest raczej
    spora.

> [...]
    > przede wszystkim o trwalosc wykonania i ergonomie pozniejszego
    > uzytkowania. Nie chce za rok lub dwa kupowac nowej. Wazne tez zeby

    MS Wireless 3000, w miare tania i wygodna (niski profil), zadnych
    opoznien nie zauwazylem. Ostatni raz baterie wymienialem z 8 miesiecy
    temu i wciaz dziala.

    Kamil

  • 3. Data: 2011-02-21 15:32:23
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    Użytkownik "Kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyginania palca. Grafika jak grafika, obrabiam tony RAWow w Photoshopie i nie
    > narzekam, ale tu chyba kazda myszka sie sprawdzi. :)

    :) No prawie kazda. Od kiedy padl DeathAdder, to praca na zastepczych myszkach
    to dla mnie meczarnia:)
    1000Hz styknie bez problemow. Zainteresowales mnie tymi dodatkami - przyciski
    pod kciukiem sa programowalne? Tzn mozna pod nie podpiac jakas akcje, czy maja
    na stale cos wbudowane?

    > Jesli mozesz raz na tydzien podpiac myszke na godzine, to bedziesz na pewno
    > zadowolony, ale dobrze ja pomacac gdzies w sklepie, bo jest raczej spora.

    Spoko:) Raz na tydzien to nie problem:)

    > MS Wireless 3000, w miare tania i wygodna (niski profil), zadnych opoznien nie
    > zauwazylem. Ostatni raz baterie wymienialem z 8 miesiecy temu i wciaz dziala.

    Powiem tak - bylem wczoraj w sklepie i znalazlem: Razer BlackWidow. Kosztuje
    kolo 300 zl, ale to jest NIESAMOWITE uczucie miec ją w rekach.
    Klawiatura na kabel, ale mechaniczna. I chyba niezniszczalna (do poki nie zaczne
    jej rozkrecac:P )
    Jestem pod jej wrazeniem. Jest tez wersja ultimate, ale poza tym ze jest drozsza
    o 200 zl ma dodane wejscie na sluchawki i costam oraz podswietlane klawisze. Ja
    akurat podswietlenia nie potrzebuje. Gdyby roznica w cenie wynosila 100 zl, to
    bym sie skusil, ale 200 zl to przesada.

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 4. Data: 2011-02-21 15:51:41
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 21/02/2011 15:32, Gabriel Zastawnik wrote:

> [...]
    > 1000Hz styknie bez problemow. Zainteresowales mnie tymi dodatkami -
    > przyciski pod kciukiem sa programowalne? Tzn mozna pod nie podpiac jakas

    Mozna podpinac makra pod chyba wszystkie klawisze nawet w locie - na
    myszy jest przycisk do programowania makr w czasie gry. Nie da sie chyba
    tylko przeprogramowac przyciskow zmiany DPI, a z tego akurat praktycznie
    nigdy nie korzystam, wiec wolalbym je jakos inaczej uzyc, no ale trudno.

    Wez tylko poprawke na wage, z akumulatorkiem to troche ponad 140g wiec
    mozesz nie polubic, mnie zeszlo kilka dni na przywykniecie po przesiadce
    z lekkiej przewodowej. Na poczatku zdazalo mi sie wyciagac aku i grac w
    Q3 Live na kablu, ale to problem z kazda wireless.

    Nie ma tez wymienialnych ciezarkow, ale jest dosc fajnie zbalansowana.
    Sensor blizej dolu niz klawiszy, wiec jezeli ruszasz cala dlonia a nie
    tylko palcami, to bedzie pasowac jak ulal.

    > Spoko:) Raz na tydzien to nie problem:)

    U mnie odbiornik lezy po prostu pod monitorem, kiedy mysz zacznie mrugac
    to podpinam kabelek i pracuje dalej. Mozna go zwinac wiec nie zawadza na
    biurku.

> [...]
    > podswietlane klawisze. Ja akurat podswietlenia nie potrzebuje. Gdyby
    > roznica w cenie wynosila 100 zl, to bym sie skusil, ale 200 zl to przesada.

    Wyglada niezle, ale odkad pouzywalem nieskoprofilowych jakos nie moge
    przekonac sie z powrotem do polmetrowego skoku klawiszy. :)

    Kamil

  • 5. Data: 2011-02-21 15:53:10
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 21/02/2011 15:51, Kamil wrote:

> [...]
    > tylko przeprogramowac przyciskow zmiany DPI, a z tego akurat praktycznie
    > nigdy nie korzystam, wiec wolalbym je jakos inaczej uzyc, no ale trudno.

    Tu widac co da sie skonfigurowac:

    http://computershopper.com/var/ezwebin_site/storage/
    images/media/images/microsoft-sidewinder-x8-intellip
    oint/226553-1-eng-US/microsoft-sidewinder-x8-intelli
    point_large.jpg

    Kamil

  • 6. Data: 2011-02-21 16:49:37
    Od: pawelkoszalin <p...@g...pl>

    W dniu 2011-02-21 16:51, Kamil pisze:

    > Wyglada niezle, ale odkad pouzywalem nieskoprofilowych jakos nie moge
    > przekonac sie z powrotem do polmetrowego skoku klawiszy. :)

    Skok klawiszy w tej klawiaturze to tylko 2 milimetry. :)

    --
    "Jeżeli ktoś uderzy cię w policzek, kopnij go w drugi."
    GG:2666854 http://my.opera.com/Pavel84/blog/

  • 7. Data: 2011-02-21 17:10:38
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

> [...]
    > przeprogramowac przyciskow zmiany DPI, a z tego akurat praktycznie nigdy nie
    > korzystam, wiec wolalbym je jakos inaczej uzyc, no ale trudno.

    Spoko:) Poczatkowo nigdy nie bralem pod uwage podpinania akcji pod dodatkowe
    klawisze myszy, ale okazalo sie, ze potrafia niezle przyspieszyc prace w
    edytorze lub PS.

> [...]
    > przewodowej. Na poczatku zdazalo mi sie wyciagac aku i grac w Q3 Live na

    Powiem ci, ze Razer DeathAdder to tez nie lekka myszka. Moze nie tak ciezka jak
    ta, ktora opisujesz, ale tez wymaga przyzwyczajenia.

    > Nie ma tez wymienialnych ciezarkow, ale jest dosc fajnie zbalansowana. Sensor
    > blizej dolu niz klawiszy, wiec jezeli ruszasz cala dlonia a nie tylko palcami,
    > to bedzie pasowac jak ulal.

    Dokladnie:) Cala dlonia:) Nie lubie myszek, ktore trzeba "wodzic" tylko palcami.

    > Wyglada niezle, ale odkad pouzywalem nieskoprofilowych jakos nie moge
    > przekonac sie z powrotem do polmetrowego skoku klawiszy. :)

    Hm... bawilem sie nia z 5 minut moze, ale jak dla mnie to tam skok jest malutki.
    Prawie jak w klawiaturach niskoprofilowych.
    IMO wykonana jest bezblednie pod kazdym wzgledem:) Jutro jade kupic:)

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 8. Data: 2011-02-22 13:25:01
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 21/02/2011 17:10, Gabriel Zastawnik wrote:

    > Spoko:) Poczatkowo nigdy nie bralem pod uwage podpinania akcji pod
    > dodatkowe klawisze myszy, ale okazalo sie, ze potrafia niezle
    > przyspieszyc prace w edytorze lub PS.

    Sprawdzilem wczoraj w domu, bo nigdy nie korzystalem z makr. :) Wciskasz
    przycisk "programuj makro", pozniej przycisk pod ktory chcesz je
    podpiac, klepiesz po klawiaturze co potrzeba i znow przycisk na myszy,
    pod ktorym bedzie makro. Dziala swietnie. :)

> [...]
    > ciezka jak ta, ktora opisujesz, ale tez wymaga przyzwyczajenia.
    >

    > Dokladnie:) Cala dlonia:) Nie lubie myszek, ktore trzeba "wodzic" tylko

    No to "bedzie pan zadowoloooony". :)

    > Hm... bawilem sie nia z 5 minut moze, ale jak dla mnie to tam skok jest
    > malutki. Prawie jak w klawiaturach niskoprofilowych.
    > IMO wykonana jest bezblednie pod kazdym wzgledem:) Jutro jade kupic:)

    Jak tak, to niedlugo moje urodziny, trzeba zasugerowac lepszej polowie. :)

    Kamil

  • 9. Data: 2011-02-22 17:26:46
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    > Jak tak, to niedlugo moje urodziny, trzeba zasugerowac lepszej polowie. :)

    Kupilem. I powiem jedno: R E W E L A C J A!!!!!
    W zyciu nie przypuszczalem, ze mozna sie zachwycac klawiaturą:)

    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl

  • 10. Data: 2011-02-22 17:29:26
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-02-22 18:26, Gabriel Zastawnik pisze:

    > Użytkownik "Kamil"<k...@s...com> napisał w wiadomości
    >
    > Kupilem. I powiem jedno: R E W E L A C J A!!!!!
    > W zyciu nie przypuszczalem, ze mozna sie zachwycac klawiaturą:)

    Jaką?

    --
    animka