  • 1. Data: 2011-02-19 10:02:50
    Temat: Programy jednowątkowe a wiele rdzeni procesora
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Witam,
    Czy aktualnie istnieje już jakaś technologia pozwalająca na korzystanie z
    kilku rdzeni procesora dla programów jednowątkowych? Pracuję na takim
    programie obliczeniowym, niestety korzysta on tylko z jednego rdzenia i na
    zmiany się tu nie zanosi. Tymczasem postęp w dziedzinie sprzętu dotyczy
    tylko dokładania kolejnych rdzeni, co mnie słabo cieszy... Czy jest jakiś
    sposób na to?

    Pozdr,L.

  • 2. Data: 2011-02-19 10:14:06
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Nie istnieje. Stad pytania o oplacalnosc zakupu szybszego X2 lub
    wolniejszego X4.

    --
    Pozdr

  • 3. Data: 2011-02-19 13:15:18
    Od: Boguś <t...@w...pl>

    Użytkownik ViRuS napisał:

> [...]
    > z kilku rdzeni procesora dla programów jednowątkowych? Pracuję na takim
    > programie obliczeniowym, niestety korzysta on tylko z jednego rdzenia i

    Jaka to miałaby być technologia?. Sprzęt- niemożliwe, program a skąd ma on wiedzieć
    co ty liczysz i jak to
    zrównoleglić.
    Tylko konkretny program musi być tak napisany, by mógł prowadzić obliczenia
    równolegle. I mała uwaga,
    większość programów obliczeniewych nie można zrównolegić, wyjątki to macierze,
    tablice ( pod warunkiem że
    każdą wartość tablicy obliczasz niezależnie) itp.
    Zawsze jednak możesz uruchomić drugą aplikacje tego samego programu by liczyć inny
    zestaw danych. Ma to
    jednak sens tylko wtedy gdy obliczenie jakiegoś zestawy są długie.
    Możesz również prowadzić jakieś inne obliczenia z innym programem, obrabiać filmy,
    przeglądać internet itp. I
    to wszystko będzie biegło równolegle. No cóż, wymaga to podzielności uwagi i
    przyzwyczajenia się do tego typu
    pracy

    --
    Boguś

  • 4. Data: 2011-02-19 15:38:29
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Boguś" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jaka to miałaby być technologia?. Sprzęt- niemożliwe, program a skąd ma
    > on wiedzieć co ty liczysz i jak to zrównoleglić.

    Jaka? Nie wiem jaka, nie znam się, ale skoro można zapisywać dane równolegle
    na dwóch dyskach... :)

> [...]
    > obrabiać filmy, przeglądać internet itp. I to wszystko będzie biegło
    > równolegle. No cóż, wymaga to podzielności uwagi i przyzwyczajenia się do

    Czyli lipa. Skoro tak, to można się domyślać, że za 10 lat procesory będą
    miały po 30 rdzeni i praktyczną wydajność niewiele większą od dzisiejszych
    :]

    Pozdr,Leszek

  • 5. Data: 2011-02-19 18:45:26
    Od: Boguś <t...@w...pl>

    ViRuS napisał:

    > Czyli lipa. Skoro tak, to można się domyślać, że za 10 lat procesory
    > będą miały po 30 rdzeni i praktyczną wydajność niewiele większą od
    > dzisiejszych :]

    Za 10 lat to będzie conajmniej 128 procesorów ;) i fantastyczna wydajność.
    Ja mam dostęp do komputera z 4 rdzeniami(a razem 8 wątków) i jakość nie ma problemu z
    wykorzystaniem jego mocy
    (średnie obciążenie 78% czyli średnio 6 wątków jest obciążonych 100%).
    Jeżeli nie umiesz wykorzystać mocy procesora wielordzeniowego to widocznie nie
    zasługujesz na taki ;)

    --
    Boguś

  • 6. Data: 2011-02-19 18:54:59
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.02.2011 16:38, ViRuS pisze:
    > Czyli lipa. Skoro tak, to można się domyślać, że za 10 lat procesory będą miały po
    30 rdzeni i praktyczną wydajność niewiele większą od dzisiejszych :]

    Dlaczego zakładasz, że wszyscy będą używali tak badziewnych
    programów, jakiego Ty musisz obecnie używać? ;)

    Oprogramowanie *już* dostosowuje się do przetwarzania równo-
    ległego. Kiedyś nikt tego nie robił, bo maszyny równoległe
    były rzadkością niedostępną nawet dla programistów czasem.
    Obecnie każdy może sobie kupić "ośmiordzeniowca" i wtedy
    zależy mu, by pisany przez niego program wszystko, co się
    da, robił w tle, a najlepiej jeszcze ze zrównolegleniem
    przetwarzania.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 7. Data: 2011-02-19 19:51:07
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zależy mu, by pisany przez niego program wszystko, co się
    > da, robił w tle, a najlepiej jeszcze ze zrównolegleniem

    Pamiętasz to (lipiec 2008)?

    "Więcej niż 2 rdzenie są dzisiaj potrzebne tylko osobom ko-
    rzystającym ze zrównoleglonego oprogramowania. A tak prawdę
    mówiąc, to te 2 rdzenie też nie powinny być większości ludzi
    przydatne:"

    --
    marfi

  • 8. Data: 2011-02-19 20:11:42
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "ViRuS" <b...@b...pl> napisał(a):

    >Czyli lipa. Skoro tak, to można się domyślać, że za 10 lat procesory będą
    >miały po 30 rdzeni i praktyczną wydajność niewiele większą od dzisiejszych
    >:]

    Nie, bo na rynku pewnie juz bedzie tylko oprogramowanie potrafiace wykorzystac
    wszystkie rdzenie. Wtedy procesor szybciej skonczy prace i szybciej przejdzie w
    tryb bezczynnosci, oszczedzajac czas i pieniadze.

  • 9. Data: 2011-02-19 20:53:52
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    W dniu 11-02-19 19:45, Boguś pisze:

    > Jeżeli nie umiesz wykorzystać mocy procesora wielordzeniowego to
    > widocznie nie zasługujesz na taki ;)

    są problemy których nie da się zrównoleglić :P

    Qbab

  • 10. Data: 2011-02-19 21:38:28
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sat, 19 Feb 2011 21:11:42 +0100, Przesmiewca napisał(a):

    > Nie, bo na rynku pewnie juz bedzie tylko oprogramowanie potrafiace wykorzystac
    > wszystkie rdzenie. Wtedy procesor szybciej skonczy prace i szybciej przejdzie w
    > tryb bezczynnosci, oszczedzajac czas i pieniadze.

    Jak napisał obok Qbab: są problemy, których nie da się zrównoleglić.
    Ale wiele się da, i te powinny być zrównoleglane.

    --
    GLaF