  • 1. Data: 2011-02-19 06:17:05
    Temat: bateria laptopowa - wymiana
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    pada bateria w dell inspiron 640m. ciagnie juz tylko jakies 40 minut,
    ale po ponad trzech latach to chyba juz tak musi byc. przymierzam sie
    do zakupu nowej, no i tu mam do wyboru, z jednej strony baterie
    bezposrednio od della za 160$ albo z wielu zrodel, w roznych cenach od
    28$. ja rozumiem chinskie produkty, zyjace dwa tygodnie, ale bez
    przesady. taka roznica w cenie?
    zatem pytanie. jaka baterie kupic do tego modelu, zeby nie przeplacic,
    a jednoczesnie zeby byla przyzwoitej jakosci? gdzie ja kupic?
    z gory dzieki. <rs>

  • 2. Data: 2011-02-19 06:22:35
    Temat: Re: bateria laptopowa - wymiana
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 19 Feb 2011 01:17:05 -0500, rs napisał(a):

> [...]
    > zatem pytanie. jaka baterie kupic do tego modelu, zeby nie przeplacic,
    > a jednoczesnie zeby byla przyzwoitej jakosci? gdzie ja kupic?

    160/28=5,7
    Teraz kwestia, czy kupic 6 baterii po 28 i czy te 6 wytrzyma dluzej niz ta
    jedna za 160;)

  • 3. Data: 2011-02-19 13:18:54
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.02.2011 07:17, rs pisze:
    > do zakupu nowej, no i tu mam do wyboru, z jednej strony baterie
    > bezposrednio od della za 160$ albo z wielu zrodel, w roznych cenach od

    Tyle kosztuje normalna, firmowa bateria. W zależności od
    modelu od 300 do 500 zł.

    > 28$. ja rozumiem chinskie produkty, zyjace dwa tygodnie, ale bez
    > przesady. taka roznica w cenie?

    Takiej baterii to bym nawet patykiem nie ruszał. Już nawet
    z "zamiennikami" niby na porządnych ogniwach mam złe do-
    świadczenia, bateria za 150 zł wytrzymywała rok przyzwo-
    icie i rok byle jak i była do wymiany. To już wolę zapła-
    cić 400 zł i mieć trzy-cztery lata idealnej pracy.

    > a jednoczesnie zeby byla przyzwoitej jakosci? gdzie ja kupic?

    A to już jest inny problem, bo niestety producenci po zaprze-
    staniu produkcji komputera w zasadzie przestają też handlo-
    wać bateriami (trudno się dziwić -- bardziej im zależy na
    sprzedaniu nowego komputera). Zostają już tylko te zamien-
    niki, ale one właśnie są spokojnie dwa-trzy razy gorszej
    jakości co najmniej (i mówię o tych o 50% tańszych, a nie
    pięciokrotnie).

    Mieć nadzieję, że w końcu nastąpi ustawowa unifikacja obu-
    dów baterii akumulatorów do komputerów i zniknie naciąga-
    nie klienta.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2011-02-19 16:53:59
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    rs <n...@n...spam.pl> napisał(a):

> [...]
    >bezposrednio od della za 160$ albo z wielu zrodel, w roznych cenach od
    >28$. ja rozumiem chinskie produkty, zyjace dwa tygodnie, ale bez

    Tak, taka roznica. Moze to bedzie odpowiedz nie na temat, ale niektore zamienniki
    aku do niektorych lustrzanek sa mocniejsze niz oryginalne, przy tym kosztuja 3x
    mniej.
    Dlugosc ich zycia to inna sprawa, ale nawet jak bedzie to tylko polowa oryginalu, to
    tez sie
    oplaca. Niestety nie wiem jak jest w przypadku zamiennikow do tego della.

  • 5. Data: 2011-02-19 19:23:04
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    rs wrote:
> [...]
    > przeplacic,
    > a jednoczesnie zeby byla przyzwoitej jakosci? gdzie ja kupic?

    A jak sadzisz? Dell postawil fabryke baterii czy tylko przyzwoite
    stanowisko kontroli i wlasny automat znakujacy?

    ;-)

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 6. Data: 2011-02-19 20:07:23
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > icie i rok byle jak i była do wymiany. To już wolę zapła-
    > cić 400 zł i mieć trzy-cztery lata idealnej pracy.

    Wszystko zależy od użytkownika. Znajomy ma taki sam laptop jak ja. U mnie
    oryginalna bateria wytrzymała 2 lata pracy, u znajomego rok. Teraz jadę na
    zamienniku. ;)

  • 7. Data: 2011-02-20 11:26:08
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.02.2011 21:07, qwerty pisze:
    > Wszystko zależy od użytkownika. Znajomy ma taki sam laptop jak ja. U mnie
    oryginalna bateria wytrzymała 2 lata pracy, u znajomego rok. Teraz jadę na
    zamienniku. ;)

    Pochwal się, w jaki sposób żeście je tak zarżnęli szybko?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 8. Data: 2011-02-20 11:27:20
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    > A jak sadzisz? Dell postawil fabryke baterii czy tylko przyzwoite
    > stanowisko kontroli i wlasny automat znakujacy?
    >
    > ;-)

    A jak sadzisz? Te baterie, które odrzuci Dell jako zbyt slabe (nie
    trzymajace
    parametrów jakosciowych) to dostawca, ktory je wykonal (dla Dell'a)
    wyrzuca czy sprzedaje tanio pod "krzak-marka"

  • 9. Data: 2011-02-20 14:39:57
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości grup
    > Pochwal się, w jaki sposób żeście je tak zarżnęli szybko?

    Normalna praca na wykładach. :)

  • 10. Data: 2011-02-20 15:02:10
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.02.2011 15:39, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości grup
    >
    > Normalna praca na wykładach. :)

    Raczej zbyt długotrwała praca na zasilaniu sieciowym, bo
    *normalne* używanie baterii, nawet intensywne, nie skutkuje
    aż takim stopniem zużycia.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./