  • 51. Data: 2013-01-12 17:16:21
    Temat: Re: Programowanie a system operacyjny
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-11, Przemek O <p...@o...eu> wrote:
    > No tak, teraz "trendi" jest web, czyli PHP, python itd.

    1) Nie wiem jaki to ma związek z pytaniem ;).
    2) "Trendi" czy nie - Python jest dziś bardzo popularnym i niezwykle
    wygodnym językiem. Coraz ważniejsze są też zastosowania webowe.
    Za to PHP chyba raczej umiera :).

    > Oczywiście, w szczególności te bazodanowe i lokalne.
    > Tak jak pisał R.e.m.e.K przy większych pisanie w ten sposób jest nie do
    > ogarnięcia. Chociaż? Nie takie rzeczy się widziało.

    Oczywiście że nie jest, ale co z tego? Nikt nie mówi o dużych. Mówimy
    o zastosowaniu Delphi w RAD i chodziło mi właśnie o soft bazodanowy
    czy programy "dla siebie" / "dla kolegów z pracy".

    pozdrawiam,
    PK

  • 52. Data: 2013-01-16 09:37:56
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "PK" <P...@n...com> napisał w wiadomości

    > Zresztą jeśli planujesz zawód programisty, to pewnie z dość dużym
    > prawdopodobieństwem w końcu się na jakieś IDE natkniesz. Może nawet
    > będziesz pracował pod Windowsem. Tworzenie sobie takich uprzedzeń
    > w młodości nie jest najlepszym pomysłem :).

    Jeśli mam być szczery, to nie chciałbym mieć w swoim zespole projektowym
    takiego mastahy, który wszystko wie najlepiej. :-)
    yamma

  • 53. Data: 2013-01-16 14:57:51
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    yamma <y...@w...pl> wrote:

    > Jeśli mam być szczery, to nie chciałbym mieć w swoim zespole projektowym
    > takiego mastahy, który wszystko wie najlepiej. :-)

    Ja bym chciał - jeśli naprawdę się zna, jest perfekcjonistą i wie co robi.
    Bardzo nie lubię bylejakości.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 54. Data: 2013-01-16 15:00:40
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    PK <P...@n...com> wrote:

    > Zresztą jeśli planujesz zawód programisty, to pewnie z dość dużym
    > prawdopodobieństwem w końcu się na jakieś IDE natkniesz. Może nawet
    > będziesz pracował pod Windowsem.

    True story. Czy stety czy niestety to osobny temat. Wszystko ma zalety
    i wady i nie zawsze robi się to, co się lubi.

    Powiedział lowlevelowiec-linuksiarz-embeddowiec, commitując projekt w C#.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 55. Data: 2013-01-16 16:33:34
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Ja bym chciał - jeśli naprawdę się zna, jest perfekcjonistą i wie co robi.

    Tylko to nie jest żaden perfekcjonista, tylko zwykły pryszczers z
    przerośniętym ego.
    yamma

  • 56. Data: 2013-01-16 20:13:37
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-16, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:
    > Ja bym chciał - jeśli naprawdę się zna, jest perfekcjonistą i wie co robi.
    > Bardzo nie lubię bylejakości.

    Co kończy się np. tak:

    Ty: "Stachu, na jutro potrzebujemy prostej aplikacji pod Windowsa,
    która będzie robiła cośtam"
    Stachu: "Na jutro się nie da. Jest już 17:00, a 2 godziny zajmuje
    mi otwarcie wszystkich programów w moim super modularnym środowisku".
    Ty: "Stachu, ma być na Windowsa i ma być na jutro. Zrób to w Delphi."
    Stachu: "Delphi?! Nie ma mowy. Pamiętaj: naprawdę się znam, jestem
    perfekcjonistą i wiem, co robię. Ufasz mi."
    Ty: "No dobra Stachu. Naprawdę się znasz, jesteś perfekcjonistą i wiesz,
    co robisz. Ufam Ci."

    Następnego dnia:

    Prezes: "Pani Jolu. Dwa kartony dla tych panów."

    pozdrawiam,
    PK

  • 57. Data: 2013-01-16 20:24:11
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-16, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:
    > True story. Czy stety czy niestety to osobny temat.

    Tak osobny, że aż mało istotny. Praca w IDE to nie jest tak wielki
    ból - nawet dla najbardziej zatwardziałych konsolowych koderów. Ktoś
    to musi robić, płacą, praca dosyć luźna i komfortowa.

    > Wszystko ma zalety i wady i nie zawsze robi się to, co się lubi.

    Podstawową zaletą jest to, że ma się pracę. Praca polega na tym, że robi
    się coś takie, jakiego potrzebują klienci lub współpracownicy. Jest to
    istotna różnica względem uprawiania hobby czy nawet pracy naukowej.

    > Powiedział lowlevelowiec-linuksiarz-embeddowiec, commitując projekt w C#.

    Powiedział linuksiarz-CPPowiec-algorytmofil, kolorując tabelki w Excelu.
    :D

    pozdrawiam,
    PK

  • 58. Data: 2013-01-18 18:44:59
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On 16 Jan 2013 19:13:37 GMT, PK <P...@n...com> wrote:
> [...]
    środowisku".
    > Ty: "Stachu, ma być na Windowsa i ma być na jutro. Zrób to w

    Jak ktos chce o 17.00 aplikację na jutro, to sam sie prosi o kłopoty.

    RW

  • 59. Data: 2013-01-18 21:44:44
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Roman W" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:almarsoft.9197144111761122736@news.plus.net...
    > środowisku".
    > Delphi."
    >
    > Jak ktos chce o 17.00 aplikację na jutro, to sam sie prosi o kłopoty.

    LOL! Jasssne... Powiesz to szefowi? Programiści zwykle zarabiają 1,5 do 2
    razy więcej niż reszta działu IT właśnie dlatego, żeby mogli szybko
    zareagować na potrzeby firmy. Podam ci przykład z własnego podwórka. Firma
    wygrała przetarg na pewną usługę ale SiWZ był przygotowany przez jakiegoś
    urzędniczynę nie mającego zielonego pojęcia o procesie realizacji projektu i
    dostałem miesiąc na przygotowanie oprogramowania. Jak zacząłem jęczeć, że
    mało czasu, to mi pokazali wartość tego kontraktu. Jak zobaczyłem sumę, to
    po prostu zamknąłem buzię i zabrałem się do roboty.
    yamma

  • 60. Data: 2013-01-18 22:31:31
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-18, Roman W <b...@g...pl> wrote:
    > Jak ktos chce o 17.00 aplikację na jutro, to sam sie prosi o kłopoty.

    Realia. Ten ktoś nie chce świetnej aplikacji, nie chce działa sztuki,
    nie chce najefektywniejszych algorytmów. Chce mieć konkretne narzędzie
    robiące konkretną rzecz w konkretnym czasie. Bardzo możliwe, że tylko
    raz, a potem "del" i kolejny projekt.

    pozdrawiam,
    PK