  • 31. Data: 2013-01-10 13:11:49
    Temat: Re: Programowanie a system operacyjny
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2013-01-09 22:17, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > Ę? Czyżbyś dopiero zaczął wątek czytać?
    > <s...@j...net>

    Nie, śledzę go uważnie od samego początku.

    > W jaki sposób zrobić domknięcie (closure) w Delphi? Jak utworzyć
    > anonimowy hasz, żeby przekazać dodatkowe pola komunikatu loggerowi?

    Jedziesz ogólnikami, identyczny efekt można rozwiązać na wiele sposobów.
    Poza tym chciałem zauważyć, że chodziło mi o zbieżne obszary.

    > Tylko różnica między nami jest taka, że ja nie znam twoich potrzeb, bo
    > ich nie przedstawiłeś, a ty nie znasz moich, bo po prostu olałeś
    > czytanie wątku i włączyłeś się w środku dyskusji.

    Nie kolego, z wątku wynika jedynie jak ty coś robisz, a nie co robisz.
    To że Ty to tak robisz, nie znaczy że inni to samo robiliby tak samo.
    Tak więc, nie znamy Twoich potrzeb, jedynie Twój sposób pracy. A ten
    zależy od własnych upodobań, przyzwyczajeń itp. Z racji tego jest
    rozwiązaniem subiektywnym.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 32. Data: 2013-01-10 13:24:06
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 10 Jan 2013 12:58:44 +0100, Przemek O napisał(a):

    > Trochę Cię nie rozumiem, Delphi to niestety RAD i 90% softu jest
    > klikane. Niestety później ciągnie się taka opinia za środowiskiem.
    > Na szczęście, to że klikanie softu jest możliwe, nie znaczy że jest
    > obligatoryjne. I wiedzą to wszyscy który podchodzą do tego poważnie i
    > bez emocji.

    90% wsrod amatorow moze tak robi, tak samo jak 90% aplikacji C++ to potworki
    skladniowe. Mialem na mysli profesjonalistow. Nie sadze, by wiekszosc
    duzych* aplikacji byla wyklikiwana. Tak sie po prostu NIE DA zapanowac nad
    projektem i go rozwijac. RAD jest dobry do prototypowania GUI i aplikacyjki
    z 5 oknami. Zreszta.. komu ja to pisze :)

    * - setki unitow, klas, okien

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 33. Data: 2013-01-10 14:44:56
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Thu, 10 Jan 2013 12:56:42 +0100, Przemek O wyszeptal:

    > A gdzie jest Delphi używane? Polecam np. nie korzystać ze służby
    > zdrowia, skoro masz do Delphi jakiś uraz.

    Nie jest najlepiej, gdy ciężka ironia staje się przerażającą
    rzeczywistością. Najlepszego zdania o tych systemach nawet sami
    lekarze nie mają, kwiatki z nich są publicznie znane.

    > Ciekawe po jakich ogłoszeniach masz takie wrażenie. (Pomijam że Borland
    > nie zajmuje się Delphi od ładnych paru lat).

    Z kilku miast europejskich, w tym polskich. W ogłoszeniach nikt
    nie pisze "specjalista od produktów Borlanda" czy "ds. produktów
    Microsoftu", a że nie śledzę co się dzieje z Delphi to nie wiedziałem.

    --
    Edek

  • 34. Data: 2013-01-10 14:51:08
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Thu, 10 Jan 2013 12:55:16 +0100, Wojciech Sura wyszeptal:

    > Czyli np. Visual Studio to jest dla Ciebie edytor z mądrzejszym
    > znajdź/zamień i wyświetlaczką xmldoca, tak?

    A czym jest wg. Ciebie? To zbiór takich narzędzi upchnięty w jedną
    aplikację, jak każde IDE.

    > Poczytaj sobie o Visual Studio Shell, o rozszerzeniach Visual Studio i
    > sposobach na wpływanie na takie drobiazgi, jak wyświetlanie zawartości
    > obiektów w debuggerze w zupełnie dowolny sposób (po zdefiniowaniu
    > odpowiedniej reguły).

    Modularny odpowiednik: gdb (plus dowolne gui lub commandline). Jedną
    z zalet modularności jest łatwe zastąpienie jednego elementu drugim.
    Zyskuje na tym całość, gdy łatwo wywalić denny element i zastąpić
    innym (może nie dotyczy to akurat gdb, ale gdb robi wszystko dobrze).
    Nie mówiąc o tym, że ludzie głosują używając, a nie mają jedną kobyłę.

    --
    Edek

  • 35. Data: 2013-01-10 15:23:28
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2013-01-10, Edek Pienkowski <e...@g...com> wrote:

> [...]
    > Zyskuje na tym całość, gdy łatwo wywalić denny element i zastąpić
    > innym (może nie dotyczy to akurat gdb, ale gdb robi wszystko dobrze).

    Owszem, dotyczy to gdb. gdb się nie nadaje do debuggowania Perla, ale
    łatwo go zastąpić przez `perl -d'.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 36. Data: 2013-01-10 15:24:09
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2013-01-10, Wojciech Sura <s...@s...op.pl> wrote:

    > Czyli np. Visual Studio to jest dla Ciebie edytor z mądrzejszym
    > znajdź/zamień i wyświetlaczką xmldoca, tak?

    Plus system kompilacji, plus debugger, plus wbudowany testowy serwer
    HTTP/aplikacji. Pretty much yes. A nie mam racji?

> [...]
    > sposobach na wpływanie na takie drobiazgi, jak wyświetlanie zawartości
    > obiektów w debuggerze w zupełnie dowolny sposób (po zdefiniowaniu

    Da się zmienić edytor, który jest używany do pisania kodu? Da się
    wymienić debugger na perlowy czy pythonowy? Da się zmienić testowy
    serwer HTTP na WEBrick z Rubyego, żeby pisać w Rubym?

    > Wymień te braki. Wszystkie. Zobaczymy, co się da zrobić.

    Wymieniłem gdy włączałem się do wątku:
    <s...@j...net>

    Ja rozumiem że trudno jest śledzić dyskusję od samego początku, ale
    jesteś drugą osobą niejako zarzucającą mi, że nie podałem konkretnych
    zastrzeżeń.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 37. Data: 2013-01-10 15:34:05
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2013-01-10, Przemek O <p...@o...eu> wrote:

    > Jedziesz ogólnikami, identyczny efekt można rozwiązać na wiele sposobów.

    Proszę bardzo, jedziesz. Ja w Perlu robię tak:
    #v+
    $logger->warn(msg "coś się zepsuło",
    file => $filename, errorcode => $?, warning => $msg);
    #v-

    Masz obiekt loggera z metodą do wysyłania ostrzeżeń. Potrzebujesz podać:
    1) własny komunikat
    2) nazwę pliku, którego np. otwarcie sprawiło problem
    3) kod błędu (errno lub analogiczny)
    4) treść komunikatu od systemu
    Uwagi:
    * 4) może zawierać cokolwiek i nie masz nad tym kontroli
    * wpis w logu ma być czytelny dla człowieka i maszyny
    * masz w kodzie móc dodać kolejne pola ad-hoc, bez edycji w innych
    plikach czy miejscach bieżącego pliku

    > Poza tym chciałem zauważyć, że chodziło mi o zbieżne obszary.

    A ja chciałem zauważyć, że już zastrzegałem wielokrotnie: używam języków
    z różnych obszarów, czasem całkiem odległych, a pytałem o funkcje IDE,
    które *mnie* by miały zrekompensować wymienione niedostatki. *Mnie*,
    czyli zostajemy przy liście języków, w których *ja* się poruszam, a nie
    bierzemy tylko twoje. Lista języków już parę razy się pojawiła.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 38. Data: 2013-01-10 19:08:30
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-09, Stachu 'Dozzie' K. <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> wrote:
    > Umiem. Tylko to musi być coś, bez czego się naprawdę nie da żyć, a nie
    > jedynie mądrzejsze znajdź/zamień i wyświetlaczka javadoca. Inaczej nie
    > zrekompensuje mi konieczności przełączania się między IDE i Vimem
    > (którego nie wyrzucę, bo mi się sprawdza przy masie innych języków
    > i w ogóle sytuacji).

    Ale wybór narzędzi to nie kwestia "nie da się żyć". Wybiera się to,
    co jest wygodniejsze. Jeśli dla Ciebie wygodniejszy jest Vim, to go
    używaj. Dla wielu osób wygodniejsze jest IDE. Nie przez jakiejś cudowne
    funkcje. Po prostu wolą go używać.

    > A w ogóle to dlaczego *zintegrowane* środowisko programistyczne?

    A dlaczego nie?

    "Zintegrowane" środowiska są czymś naturalnym - tak wygląda większość
    interfejsów (nie mówię jedynie o programowniu, a nawet o interfejsach
    komputerowych).

> [...]
    > generalnie głupi. Dlaczego nie *modularne* środowisko programistyczne,
    > gdzie uzupełnianie pól/metod jest jednym z wymiennych podzespołów,

    Czemu jest głupi? Rzuć jakimś argumentem.

    pozdrawiam,
    PK

  • 39. Data: 2013-01-10 19:12:16
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-10, R.e.m.e.K <g...@d...null> wrote:
    > 90% wsrod amatorow moze tak robi, tak samo jak 90% aplikacji C++ to potworki
    > skladniowe. Mialem na mysli profesjonalistow. Nie sadze, by wiekszosc

    Amatorzy chyba w ogóle nie używają RAD (no bo po co?). Znasz takiego?

    Jest to wariant właśnie głównie do zastosowań profesjonalnych, więc tak
    nie wyskakuj ekspercie.

    > duzych* aplikacji byla wyklikiwana. Tak sie po prostu NIE DA zapanowac nad

    "Wyklikiwane" są głównie małe aplikacje. Delphi się do tego świetnie
    nadaje.

    pozdrawiam,
    PK

  • 40. Data: 2013-01-10 20:21:19
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia 10 Jan 2013 18:12:16 GMT, PK napisał(a):

    > Amatorzy chyba w ogóle nie używają RAD (no bo po co?). Znasz takiego?

    Bredzisz.

    > Jest to wariant właśnie głównie do zastosowań profesjonalnych, więc tak
    > nie wyskakuj ekspercie.

    Bredzisz x2.

    > "Wyklikiwane" są głównie małe aplikacje. Delphi się do tego świetnie
    > nadaje.

    Tak samo jak C#, Java, C++ i setki innych. Nadaje sie tez do duzych
    projektow, tak samo jak C#, Java, C++...

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K