  • Data: 2013-01-20 22:45:55
    Temat: Re: Programowanie a system operacyjny
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-01-20, Marek Borowski <m...@...borowski.com> wrote:
    > Co jest bezsensem typowym dla polski. Dlaczego? Bo jak jest zespol

    Nie wiem, czy takim typowym dla Polski, bo np. w mojej firmie
    wprowadziła do centrala grupy zza gór, lasów i ze 2 granic
    międzypaństwowych.

    > pracownikow a nie tylko jedna osoba to nie ma chetnego aby posiedziec

    Marne masz doświadczenia (marnych współpracowników)?

    > dluzej, a jedyna motywacja jest mozliwosc "likwidacji stanowiska pracy".
    > Zupelnie inaczej to wyglada jak za extra prace sa 100% nadgodziny. Wsrod
    > chetnych mozna przebierac.

    Motywacja "możliwość likwidacji stanowiska pracy" jest całkiem niezła.
    Niewiele gorsza jest "możliwość awansu lub podwyżki".

    Firmy naprawdę sobie radzą - nie musisz się martwić za prezesów :).

    Wyobraźmy sobie hipotetycznie, że w firmie pojawia się zupełnie kluczowe
    zadanie, którego nie chce się podjąć żaden pracownik.
    Np. masz zespół "Stachów K." gapiących się w Vima, a trzeba coś zrobić
    w Visual Studio. Wszystkie Stachy mówią, że nie i już. Przeżyją brak
    premii - zarabiają nieźle i nie będą się płaszczyć przed jakimś IDE
    od Gatesa!

    I co - system premii działa?

    I tu z pomocą przychodzi system, któremu jesteś przeciwny (ładnie
    opisany w wiadomej pozycji pana Sun Tzu):
    Dyrektor: "Stachu_0 - jesteś liderem, Twój zespół nie chce robić
    projektu. Ty go zrobisz."
    Stachu_0: "Nie zrobię."
    Dyrektor: "To znajdź sobie karton. Stachu_1 - teraz Ty jesteś liderem
    zespołu. Ty zrobisz projekt."
    Stachu_1: "Tak jest panie dyrektorze!"

    I życie toczy się dalej.
    :D