  • Data: 2013-01-21 23:19:03
    Temat: Re: Programowanie a system operacyjny
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-01-16, PK <P...@n...com> wrote:

    > Co kończy się np. tak:
    >
    > Ty: "Stachu, na jutro potrzebujemy prostej aplikacji pod Windowsa,
    > która będzie robiła cośtam"
    > Stachu: "Na jutro się nie da. Jest już 17:00, a 2 godziny zajmuje
    > mi otwarcie wszystkich programów w moim super modularnym środowisku".

    To chyba tobie zajmuje tyle otwarcie wypasionego IDE.

    Zresztą taki Stachu w pierwszym rzędzie nie daje się nabrać na posadę,
    gdzie programu z terminem "na jutro" nie da się napisać inaczej niż
    w IDE.

    Ustaliliśmy już, że IDE dodaje trochę bardziej zaawansowane
    znajdź/zamień (plus przeglądarka klas i parę innych rzeczy, które nie
    mają wielkiego znaczenia podczas pisania na kolanie). Jeśli pisanie
    programu "na jutro" IDE przyspiesza tak, że nie da się tego samego
    zrobić bez IDE, to znaczy że program jest nudny, nieciekawy, powtarzalny
    i w ogóle nie ma się czym chwalić. Od takich zadań są klepacze kodu
    (nawet nie programiści), a nie administratorzy czy programiści
    systemowi.

    > Ty: "Stachu, ma być na Windowsa i ma być na jutro. Zrób to w Delphi."
    > Stachu: "Delphi?! Nie ma mowy. Pamiętaj: naprawdę się znam, jestem
    > perfekcjonistą i wiem, co robię. Ufasz mi."

    Powinno stać: "Delphi?! Nie ma mowy. Jestem sysadminem, nie klepaczem
    UI. Tu jest moje wypowiedzenie."

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot